logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska utrzymuje pozycję wśród opiniotwórczych mediów

  PR 12.08.2022, przeczytano 1017 razy
ilustracjastrzałka

Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce otwiera Wirtualna Polska, na której redakcyjne treści inni dziennikarze w kraju powoływali się w lipcu 1,8 tys. razy. Miejsce drugie zajął Onet z wynikiem ponad 1,6 tys. odniesień w innych mediach, a podium zamyka Rzeczpospolita z niewiele niższą liczbą 1,5 tys. cytowań. Najwyższy wzrost, bo aż o dwanaście oczek odnotowała zaś rozgłośnia radiowa — Polskie Radio 24.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-utrzymuje-pozycje-wsrod-opiniotworczych-mediow,396890,artykul.html

Wśród piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów znajduje się zarówno pięć portali internetowych, jak i pięć tytułów prasowych – każde stanowi 33% udziału. Są to kolejno: Wirtualna PolskaOnetInteriaPudelekWirtualnemediaRzeczpospolitaSuper ExpressGazeta WyborczaDziennik Gazeta Prawna i Fakt. Telewizję (21%) reprezentują trzy stacje: TVN24Polsat News oraz TVP Info. Rozgłośnie radiowe (13%) są zaś tylko dwie: RMF FM i Polskie Radio 24.

Portale internetowe i prasa na równi w TOP 15

Wirtualna Polska drugi miesiąc z rzędu zajmuje pozycję najbardziej opiniotwórczego medium w kraju. Na redakcję inne tytuły mediowe powoływały się między innymi za sprawą przeprowadzonego przez United Surveys badania na zlecenie portalu, z którego wynikło, że gdyby wybory odbyły się w analizowanym wówczas czasie, Zjednoczona Prawica mogłaby nie osiągnąć samodzielnej większości w Sejmie. Z awansem o dwa oczka na drugim miejscu znalazł się portal Onet. Na portal stosunkowo najczęściej powoływano się w związku z rozmową z Wojciechem Andrusiewiczem, rzecznikiem Ministerstwa Zdrowia, który zapowiedział wprowadzenie dla osób już zaszczepionych przeciwko COVID-19 czwartej dawki szczepienia. Podium zestawienia zamyka dziennik Rzeczpospolita.

Prawie o sto procent wzrosła liczba powołań Polskiego Radia 24 – stacja zajęła trzynaste miejsce w rankingu z liczbą 766 wzmianek i zanotowała najwyższy skok, bo aż o dwanaście pozycji w stosunku do ubiegłego miesiąca. Na antenie rozgłośni pojawił się między innymi Przemysław Czarnek, minister edukacji i nauki, który ocenił wyniki tegorocznych matur jako lepsze niż zeszłoroczne z uwagi na to, że przygotowania odbywały się stacjonarnie w szkołach. O pięć oczek wzrosła też pozycja Polsat News, które zajęło siódme miejsce w zestawieniu TOP 15, a cytowane było ponad 1,2 tys. razy. Na antenie stacji telewizyjnej wypowiadał się między innymi Paweł Żebrowski, rzecznik ZUS, który zapowiedział możliwość składania wniosków o wypłatę wyprawki szkolnej w ramach programu „Dobry start”. Wzrosty cytowalności z miesiąca na miesiąc odnotowało także sześć innych tytułów, w tym kolejno: Super ExpressGazeta WyborczaTVN24Dziennik Gazeta PrawnaTVP Info i Pudelek.

ilustracjastrzałka

Rzeczpospolita liderem, Sieci ze wzrostem aż o dziesięć pozycji

Rzeczpospolita utrzymuje się na pierwszym miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych. Informacje dziennika inne redakcje w kraju wzmiankowały ponad 1,5 tys. razy – stosunkowo często publikacje dotyczyły obywateli Ukrainy, których, jak wskazuje gazeta, gotowość podjęcia pracy w Polsce jest większa niż w Czechach i Rumunii. Miejsce drugie i trzecie kolejno zajmują Super Express (1,4 tys.) i Gazeta Wyborcza (1,3 tys.). Dziennik Gazeta Prawna na pozycji czwartej ze wzrostem o jedno oczko i liczbą 1,1 tys. cytowań. Do rankingu zakwalifikował się także polityczno-społeczny tygodnik Sieci ze wzrostem aż o dziesięć miejsc i wynikiem 262 wzmianek w innych mediach. Wzrosty odnotowały także Przegląd SportowyPolska Metropolia Warszawska i Newsweek, który z kolei zamyka zestawienie tytułów prasowych.

TVN24, Polsat News i TVP Info niezmiennie w czołówce

Pierwsze miejsce wśród stacji telewizyjnych, podobnie jak w ubiegłym miesiącu, zajmuje TVN24, na który dziennikarze innych mediów powoływali się w lipcu ponad 1,2 tys. razy. Redakcja jako pierwsza poinformowała za pośrednictwem Karola Blajerskiego, prokuratora i rzecznika Prokuratury Regionalnej w Lublinie o możliwej śmierci Andrzeja I. – właściciela firmy handlującej bronią, który w 2020 r. miał dostarczyć Polsce respiratory. Drugie miejsce niezmiennie w stosunku do czerwca należy do stacji Polsat News (1,2 tys. cytowań), a podium także ponownie zamyka TVP Info (963). O jedno oczko wrosła pozycja Polsatu (228), który uplasował się na miejscu siódmym. Ponadto do rankingu zakwalifikowała się TV Republika (118), zamykając tym samym zestawienie TOP 10 najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych.

RMF FM numerem jeden, stacje Polskiego Radia pną się w górę

Radio RMF FM jest najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce – w lipcu na redakcje inne media powoływały się 968 razy. Dziennikarze rozgłośni jako pierwsi poinformowali o morderstwie profesora Akademii Górniczo-Hutniczej Jana Targosza. Drugie miejsce ze wzrostem o trzy oczka należy do Polskiego Radia 24, które inne media cytowały wówczas 766 razy. Podium zamyka zaś Program I Polskiego Radia (605 wzmianek), a miejsce czwarte zajął z kolei Program III Polskiego Radia (360) także ze skokiem o trzy pozycje. O cztery punkty w górę zmieniło się stanowisko stacji lokalnej — Radia Poznań, które zajęło miejsce siódme z wynikiem 163 odwołań w innych tytułach. Na pozycji dziesiątej, która zamyka ranking, znajduje się zaś Radio Plus (85 materiałów).

TOP3 wśród portali to Wirtualna Polska, Onet i Interia

Wirtualna Polska (1,8 tys.) utrzymuje pozycję lidera wśród najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w Polsce, za nią Onet (1,6 tys.), a podium niezmiennie w stosunku do ubiegłego miesiąca zamyka Interia (1 tys.). Miejsce czwarte ze wzrostem o jedną pozycję zajął Pudelek z liczbą 721 cytowań w innych mediach – między innymi za sprawą często komentowanego w innych mediach wywiadu redakcji z aktorem Sebastianem Fabijańskim na temat jego rozstania z Julią Kuczyńską – celebrytką i blogerką modową znaną jako Maffashion. Piąte miejsce należy do portalu Wirtualnemedia (661), a wzrosty o jedno oczko kolejno odnotowały: Wpolityce (518), Money (455) oraz Business Insider (405).

Tygodnik Sieci otwiera ranking tygodników i dwutygodników

Sieci są najbardziej opiniotwórczym medium wśród polskich tygodników i dwutygodników – w lipcu gazeta odnotowała wzrost o sześć pozycji i zajęła pierwsze miejsce w rankingu z liczbą 262 cytowań w innych mediach. Większość wzmianek dotyczyła rozmowy redakcji z wicepremierem i ministrem obrony narodowej Mariuszem Błaszczakiem na temat przyszłości i wyposażenia sprzętowego polskiej armii. Miejsce drugie należy do konserwatywno-liberalnego tygodnika Do Rzeczy, na którego informacje inni dziennikarze w Polsce powoływali się w okresie całego miesiąca łącznie 260 razy. Podium natomiast zamyka Newsweek z liczbą 259 wzmianek w innych tytułach i wzrostem o trzy oczka w odniesieniu do czerwca. Na miejscu czwartym uplasował się kobiecy dwutygodnik Viva! (252), a ranking zamyka Wprost (235).

Forbes wraca na pozycję lidera, Twój Styl dwa oczka wyżej

Magazyn Forbes ponownie otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników z liczbą 163 odwołań w innych mediach. Za nim Twój Styl, który w lipcu cytowano łącznie 132 razy – głównie były to wywiady redakcji z piosenkarką Sylwią Grzeszczak i aktorką Katarzyną Zielińską. Branżowy dwumiesięcznik Press adresowany do dziennikarzy i specjalistów ds. komunikacji znalazł się na miejscu trzecim z wynikiem 111 wzmianek w innych mediach. Dalej edukacyjne pismo Perspektywy (92), a zestawienie zamyka pismo Pani (26).

Puls Biznesu awansuje w rankingu portali o profilu ekonomiczno–biznesowym

Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się Rzeczpospolita. Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmuje Dziennik Gazeta Prawna, a podium ze wzrostem o jedno oczko należy do Pulsu Biznesu. Na redakcję inni dziennikarze w kraju stosunkowo najczęściej powoływali się w sprawie publikacji zestawienia Global Complexity Index 2022 (TMF Group) krajów, w których najtrudniej działać przedsiębiorcom (Polska znalazła na 10. miejscu na świecie i na 4. w Europie).

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (455 cytowań). Dalej Business Insider (405) i Bankier (143). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp (44), a TOP 5 zamyka 300gospodarka (28).

W regionach przodują Radio Poznań, Radio Kraków i Dziennik Wschodni

Miejsce pierwsze w rankingu najczęściej cytowanych w kraju mediów regionalnych zajmuje Radio Poznań. Na rozgłośnie w lipcu powoływano się łącznie 163 razy – stacja odnotowała tym samym wzrost o dwa oczka w stosunku do czerwca. Dziennikarze Radia Poznań jako pierwsi informowali o porwaniu 14-latki – uprowadzonej i torturowanej przez znajomych z powodu niewielkiego długu. Drugie miejsce w rankingu również należy do Radia Kraków, które odnotowało 95 wzmianek w innych tytułach w kraju. Dziennik Wschodni uplasował się na miejscu trzecim z ponad stuprocentowym wzrostem liczby cytowań i zmianą pozycji aż o pięć miejsc w górę – sumarycznie wzmiankowany przez innych redaktorów 92 razy. Dalej pojawia się Głos Wielkopolski z wynikiem 88 materiałów, a miejsce piąte ex aequo zajmują Gazeta Krakowska i Radio Wrocław, do których media odnosiły się po 73 razy.

Polskie Radio idzie w górę – pozycja grupy wzrosła o sześć oczek

Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów 4,3 tys. razy. Do spółki należą między innymi OnetFaktNewsweekBusiness Insider czy Forbes. Na drugim miejscu znalazła się grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 3,2 tys. wzmianek w innych mediach w kraju. Wydawnictwo reprezentują między innymi portale Wirtualna PolskaPudelek oraz Money. Dalej na podium Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,8 tys. razy w materiałach innych polskich mediów, w tym Polsat NewsPolsat czy portal Interia. Awans aż o sześć oczek odnotowała natomiast grupa Polskie Radio, której stacje w lipcu cytowano ponad 2,2 tys. razy. Wzrosty dotyczą także Telewizji PolskiejGrupy ZPR Media, (Super ExpressRadio ESKA) i wydawnictwa INFOR PL (Dziennika Gazeta Prawna).

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 29 913 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1- 31 lipca 2022 roku.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów S.A.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764