logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wirtualna Polska zaprasza do #Ekowyzwania

  PR 22.07.2020, przeczytano 648 razy
ilustracjastrzałka

Kilkanaście dużych worków śmieci z lasu w Celestynowie zebranych w ciągu jednego dnia mogli zobaczyć przechodzący obok stacji metra Centrum, na tzw. patelni. Prowokacja Wirtualnej Polski i Lasów Państwowych rozpoczyna cykl ekologicznych publikacji i #EkoWyzwanie, w którym WP zachęci swoich czytelników do zbierania śmieci podczas spacerów i urlopu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-polska-zaprasza-do-ekowyzwania,387860,artykul.html

Statystyczny Polak rocznie produkuje 320 kg śmieci. Coraz więcej osób ma świadomość, że w zakresie ochrony środowiska i zmian klimatu stoimy przed ogromnym wyzwaniem. Z tego powodu kupujemy naturalne kosmetyki, wracamy do przygotowywania własnych przetworów, naprawiamy, zamiast wyrzucać, a na zakupy idziemy z własną torbą i woreczkami na warzywa i owoce.

To jednak za mało. Z przyzwyczajeniami, wygodą i powszechną jednorazowością produktów trudno wygrać. Jako społeczeństwo wciąż mamy bardzo dużo do zrobienia, choćby w temacie segregowania odpadów. Letnie pikniki w plenerze, spacery po lesie i górach czy ogniska na miejskich plażach. Po każdym takim spotkaniu zostają puste butelki, puszki, niedopałki papierosów. W lasach zalegają opony, gruz, a nawet stary sprzęt AGD.

By podkreślić problem pozostawiania śmieci w miejscach do tego nieprzeznaczonych, Wirtualna Polska wspólnie z Lasami Państwowymi zebrała śmieci z lasu w Celestynowie i przedstawiła je mieszkańcom Warszawy na jednym z najruchliwszych placów w stolicy, tzw. patelni. Kilkanaście dużych worków śmieci zostało zebrane tylko w ciągu jednego dnia. O tym, czy taki widok skłania do myślenia i czy da się przejść obojętnie obok sterty śmieci w centrum miasta, z przechodniami rozmawiał Kuba Jankowski. Rozmowy już wkrótce ukażą się na łamach Wirtualnej Polski.

Akcja rozpoczyna cykl publikacji ekologicznych #EkoWyzwanie. Przez najbliższe tygodnie redakcja WP poświęci wiele miejsca odpadom, recyklingowi i zero waste. Dziennikarze będą przypominać najważniejsze zasady, podsuwać praktyczne rozwiązania, ale przede wszystkim dawać dobry przykład. Efekty ich pracy będzie można zobaczyć zarówno w serwisach WP, jak i na profilach społecznościowych wydawcy.

Na czym polega #EkoWyzwanie

W zeszłym roku w ramach #TrashChallenge redaktorzy posprzątali fragment lasu i do podobnego działania nominowali inne redakcje. Teraz #EkoWyzwanie trafia bezpośrednio do wszystkich czytelników Wirtualnej Polski. Dziennikarze, którzy również biorą udział w wyzwaniu, będą zachęcać do zadbania o środowisko i najbliższe otoczenie. Zasady są proste, podczas spaceru, biwaku czy urlopu na plaży, w mieście, lesie lub górach, należy zabrać przynajmniej 5 śmieci, ale im więcej, tym lepiej. Rezultatem swojego sprzątania można pochwalić się przy pomocy platformy www.dziejesie.wp.pl. Z przesłanych zgłoszeń powstanie galeria #EkoBohaterów.

Wśród publikacji zaplanowano m.in. artykuły na temat negatywnego oddziaływania śmieci i kosztach, które generują. Redaktorzy będą zachęcać do naprawy zepsutych sprzętów i pokażą ile w ten sposób można zaoszczędzić. Przedstawią porady, jak można ograniczyć marnowanie żywności, zaprezentują także przepisy przygotowania domowych, ekologicznych środków czystości. W kolejnych tygodniach redakcja podejmie temat smogu i ogrzewania, obali mit ekonomiczności tradycyjnych piecy i pokaże, jak zanieczyszczone powietrze wpływa na zdrowie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764