logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wirtualna rzeczywistość wielkimi krokami wkracza do biznesu

  PR 02.10.2018, przeczytano 305 razy

Po skrótem  VR czyli po polsku wirtualna rzeczywistość ukrywa się zbiór technologii – obrazu i dźwięku -  które tworzą przestrzeń stworzoną przez programistów.  Natomiast technologia AR – rzeczywistość rozszerzona - poprzez specjalne okulary tzw. smartglassy łączy świat cyfrowy  z tym, w którym  przebywamy fizycznie. Te dwie przestrzenie nakładają się na siebie generując zupełnie nowy wymiar.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-rzeczywistosc-wielkimi-krokami-wkracza-do-biznesu,379584,artykul.html

Czego potrzebujemy?

Do przeniesienia się w świat wirtualnej rzeczywistości potrzebujemy specjalnych gogli, najlepiej dających silne odczucie imersji czyli przebywania w cyfrowym świecie. W zależności od tego do czego wykorzystujemy tą technologię przydatne będą również dodatkowe akcesoria.

- Część gogli wyposażona jest również w specjalne kontrolery, które trzymamy w rękach i za ich pomocą możemy wchodzić w interakcje z otoczeniem. Możemy łapać przedmioty, otwierać zawory, rzucać przedmiotami , wchodzić w interakcje tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. – mówi Justyna Janicka z 1000 realities.

Z rzeczywistością rozszerzoną jest podobnie. Jednak nie zakładamy gogli, które odcinają nas zupełnie od świata fizycznego, a tylko specjalne okulary tzw. smartglassy, na których mogą być wyświetlane dodatkowe warstwy informacji. Co ciekawe AR możemy oglądać nawet z poziomu naszego telefonu.

Korzyści z wykorzystania VR i AR

Wirtualna rzeczywistość daje ogromne możliwości jeśli chodzi o zastosowanie biznesowe. Korzyści wynikające z jej użytkowania już dawno odkryły takie branże jak wydobywcza czy naftowa. VR wpływa na poprawę bezpieczeństwa pracowników i redukcję kosztów. Przykładem mogą być szkolenia dla operatorów platform wiertniczych, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych, można je powtarzać wiele razy, a jednocześnie odbywają się w bezpiecznych dla warunkach. Zysku z wykorzystania w firmie nie sposób zmierzyć i przełożyć na wynik finansowy.  

Rzeczywistość rozszerzona sprawdza się tam, gdzie chodzi o szybkie przekazanie informacji. Dzięki jej zastosowaniu pracownicy mogą pracować szybciej i wydajniej. Na bieżąco dostają informacje potrzebne do pracy, zadania czy nawigację wewnętrzną.

- Innym praktycznym przykładem jest zdalna pomoc eksperta.  Specjalista, który znajduje się w biurze dostaje na swój komputer obraz z kamery użytkownika smartglassów, dostaje informację, co ta osoba widzi. Następnie za pomocą komunikacji głosowej, albo oznaczeń na tym widoku z kamery może zaznaczyć dodatkowe wskazówki – dodaje Justyna Janicka.

Źródło: 1000 realities

Dodatkowe informacje:

Wypowiedź: Justyna Janicka, CEO, dyrektor operacyjna 1000 realities

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wkłady – część 1.

Publikacje książkowe (7): Wkłady – część 1.

Nie szata zdobi czło­wieka, ani okładka książkę. Trudno zgo­dzić się z tym stwier­dze­niem, a jed­nak w obu przy­pad­kach to, co naprawdę war­to­ściowe i trwałe, ukryte jest pod zewnętrzną, wysta­wioną na publiczny widok powłoką i zapra­sza nas do spo­tka­nia ze sobą, na zupeł­nie innym...
Nowa definicja znaku towarowego – koniec wymogu graficznej przedstawialności
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii (MPiT) poinformowało, że Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa własności przemysłowej. Jedną z najważniejszych zmian wprowadzonych przez nowelę jest nowa definicja znaku towarowego. Zgodnie z nową definicją, znakiem towarowym może być każde oznaczenie, umożliwiające odróżnienie towarów jednego...
Wielkanocne zwyczaje w wydaniu out-of-home
Wielkanoc to jedno z dwóch największych wydarzeń w roku, zaraz po Bożym Narodzeniu, które znacząco wpływa na wzrost sprzedaży detalicznej. Jak zatem wykorzystać ten czas na promowanie swoich produktów i usług? Poniżej przykłady, jak robią to liderzy w branży.
Marketing dotykowy – jak go stosować?
Dotyk to najbardziej pobudzający zmysł, który uzupełnia, a w niektórych przypadkach wręcz zastępuje wzrok. Klientom powinniśmy umożliwić fizyczny kontakt z towarem. Dzięki temu, będą mogli poczuć się jego właścicielami jeszcze przed zakupem. Coraz więcej marek zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest udostępnienie konsumentowi możliwości dotknięcia...
VOD przyszłością cyfrowej reklamy
Obecnie 70% osób w wieku od 18 do 34 lat ogląda telewizję w Internecie. Tylko 33% z nich przyznaje, że zdarza im się oglądać program w telewizji na żywo. Dotyczy to głównie ważnych wydarzeń, np. sportowych. To wyraźny znak, że tradycyjna telewizja za kilka lat przeniesie się do cyfrowego świata na dobre.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764