logo
WIEDZA

Wirtualna rzeczywistość wielkimi krokami wkracza do biznesu

  PR 02.10.2018, przeczytano 281 razy

Po skrótem  VR czyli po polsku wirtualna rzeczywistość ukrywa się zbiór technologii – obrazu i dźwięku -  które tworzą przestrzeń stworzoną przez programistów.  Natomiast technologia AR – rzeczywistość rozszerzona - poprzez specjalne okulary tzw. smartglassy łączy świat cyfrowy  z tym, w którym  przebywamy fizycznie. Te dwie przestrzenie nakładają się na siebie generując zupełnie nowy wymiar.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wirtualna-rzeczywistosc-wielkimi-krokami-wkracza-do-biznesu,379584,artykul.html

Czego potrzebujemy?

Do przeniesienia się w świat wirtualnej rzeczywistości potrzebujemy specjalnych gogli, najlepiej dających silne odczucie imersji czyli przebywania w cyfrowym świecie. W zależności od tego do czego wykorzystujemy tą technologię przydatne będą również dodatkowe akcesoria.

- Część gogli wyposażona jest również w specjalne kontrolery, które trzymamy w rękach i za ich pomocą możemy wchodzić w interakcje z otoczeniem. Możemy łapać przedmioty, otwierać zawory, rzucać przedmiotami , wchodzić w interakcje tak jak ma to miejsce w rzeczywistości. – mówi Justyna Janicka z 1000 realities.

Z rzeczywistością rozszerzoną jest podobnie. Jednak nie zakładamy gogli, które odcinają nas zupełnie od świata fizycznego, a tylko specjalne okulary tzw. smartglassy, na których mogą być wyświetlane dodatkowe warstwy informacji. Co ciekawe AR możemy oglądać nawet z poziomu naszego telefonu.

Korzyści z wykorzystania VR i AR

Wirtualna rzeczywistość daje ogromne możliwości jeśli chodzi o zastosowanie biznesowe. Korzyści wynikające z jej użytkowania już dawno odkryły takie branże jak wydobywcza czy naftowa. VR wpływa na poprawę bezpieczeństwa pracowników i redukcję kosztów. Przykładem mogą być szkolenia dla operatorów platform wiertniczych, które nie wymagają wielkich nakładów finansowych, można je powtarzać wiele razy, a jednocześnie odbywają się w bezpiecznych dla warunkach. Zysku z wykorzystania w firmie nie sposób zmierzyć i przełożyć na wynik finansowy.  

Rzeczywistość rozszerzona sprawdza się tam, gdzie chodzi o szybkie przekazanie informacji. Dzięki jej zastosowaniu pracownicy mogą pracować szybciej i wydajniej. Na bieżąco dostają informacje potrzebne do pracy, zadania czy nawigację wewnętrzną.

- Innym praktycznym przykładem jest zdalna pomoc eksperta.  Specjalista, który znajduje się w biurze dostaje na swój komputer obraz z kamery użytkownika smartglassów, dostaje informację, co ta osoba widzi. Następnie za pomocą komunikacji głosowej, albo oznaczeń na tym widoku z kamery może zaznaczyć dodatkowe wskazówki – dodaje Justyna Janicka.

Źródło: 1000 realities

Dodatkowe informacje:

Wypowiedź: Justyna Janicka, CEO, dyrektor operacyjna 1000 realities

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Ikea po sąsiedzku

Złote Effie 2018: Ikea po sąsiedzku

Prezentujemy kolejną kampanię nagrodzoną podczas XIX edycji Effie Awards. Tym razem mowa o kampanii IKEA Po Sąsiedzku, która została laureatem złotej nagrody Effie w kategorii Brand Experience.  
Twórz content w oparciu o dane. Tylko jakie?
Jesteś odpowiedzialny za planowanie i tworzenie contentu w swojej firmie? Bazuj na danych, a osiągane przez Ciebie wyniki będą współmierne do nakładu pracy! O czym pisać? Kiedy publikować? Jaki tytuł nadać treściom? Które z nich przynoszą najwięcej ruchu, a które zupełnie nie wzbudzają zainteresowania? Sprawdź dane, na których powinieneś oprzeć...
Prognoza: 3 trendy w online marketingu warte uwagi w 2019 r.
Rok 2019 zbliża się wielkimi krokami a wraz z nim nowe trendy w marketingu online, który obejmuje SEO, media społecznościowe, PPC, czy content marketing. Jeśli chcesz, aby Twoja firma w nowy rok weszła w pełni przygotowana warto te nadchodzące trendy w strategii rozwojowej uwzględnić.
Case study: 10 lat Tchibo Cafissimo
10-lecie Tchibo Cafissimo w Polsce to idealna okazja, nie tylko do celebrowania urodzin marki, ale także ważny moment do wykorzystania w działaniach wizerunkowych. Dzięki zaangażowaniu marketingu rekomendacji oraz influencer marketingu, jubileusz brandu odbił się szerokim echem w social mediach, generując wynik w wysokości niemal 14 milionów kontaktów z marką. Za...
Błędy kolorystyczne w projektowaniu przestrzeni publicznej
Projektowanie przestrzeni publicznej stało się świadomym kształtowaniem naszego otoczenia. Coraz więcej miast wprowadza konkretne wytyczne dla projektantów i architektów, tego w jaki sposób powinna wyglądać spójna i czytelna tkanka miejska. Bardzo istotnym elementem w tej „układance” jest kolor. Nieodpowiednie dobranie barw może zrujnować nawet...
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone