logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wiślaną Odyseję czas zacząć

  PR 21.01.2022, przeczytano 257 razy

Co łączy Baranią Górę z Gdańskiem? Oczywiście - największa rzeka w Polsce! Pora ją posprzątać! Ekolog i podróżnik Dominik Dobrowolski, wspólnie z bankiem Credit Agricole i spółką EFL rozpoczynają wspólnie trzecią wielką akcję ekologiczną - Wiślaną Odyseję. W ciągu dziesięciu miesięcy posprzątają brzegi królowej polskich rzek.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wislana-odyseje-czas-zaczac,394478,artykul.html

#WiślanaOdyseja to wyjątkowa akcja edukacyjno-ekologiczna. Marsz wzdłuż nurtu Wisły od źródeł na Baraniej Górze, do ujścia w Gdańsku, połączony ze sprzątaniem brzegów i edukowaniem lokalnych mieszkańców. 1200-kilometrowa trasa podzielona jest na 10 etapów. W jeden wybrany weekend w miesiącu, grupa wolontariuszy pod przewodnictwem ekologa i podróżnika Dominika Dobrowolskiego, pokona każdorazowo 100-120 km. Pierwszy etap rozpocznie się w sobotę 22 stycznia w Wiśle. Zbiórka uczestników i konferencja prasowa planowane są o godz. 10 przy Centrum Edukacji Ekologicznej przy ul. Wyzwolenia 67.

WiślanaOdyseja

- Niektóre etapy będziemy pokonywać pieszo, inne na rowerach, część trasy przepłyniemy także na kajakach. A wszystko po to, by zwracać uwagę na problem zanieczyszczania rzek i mórz plastikowymi śmieciami. Chcemy w ten sposób uświadamiać Polaków, że każdy z nas przyczynia się do zaśmiecania środowiska, więc wszyscy też musimy zaangażować się w walkę z tym problemem - przekonuje Przemysław Przybylski z banku Credit Agricole.

Każdemu etapowi Wiślanej Odysei towarzyszyć będą lekcje edukacyjne w szkołach, pogadanki dla turystów i lokalnych mieszkańców oraz webinary. W miastach nad Wisłą można oglądać również plenerową wystawę „Plastikowa Odyseja”, prezentującą artystyczne zdjęcia śmieci zebranych na bałtyckich plażach. Wszystkie szczegóły dotyczące tych wydarzeń można znaleźć na stronie www.mniejplastiku.pl oraz w social mediach.

#WiślanaOdyseja to już trzecia duża akcja z cyklu ekologicznych przedsięwzięć organizowanych w ramach kampanii #mniejplastiku. W 2020 r. odbyła się Bałtycka Odyseja, czyli sprzątanie plaż wzdłuż całego polskiego wybrzeża. Rok później, w ramach Górskiej Odysei, wolontariusze sprzątali szlaki turystyczne wzdłuż południowej granicy Polski. Wszystkie akcje łączy potrzeba zwracania uwagi na nadmiar plastikowych odpadów w środowisku, a szczególnie w wodzie.

- Warto pamiętać, że 80 proc. odpadów znajdowanych w wodzie pochodzi z lądu. Aby to zmienić, musimy zacząć od siebie samych i nauczyć się nowych nawyków. Wystarczy wdrożyć w swoje codzienne zwyczaje kilka prostych zasad, które pomagają ograniczać wytwarzanie zbędnych odpadów. Kupujmy tylko to, czego naprawdę potrzebujemy, zamiast jednorazówek używajmy przedmiotów wielokrotnego użytku i naprawiajmy je, gdy się zepsują. Warto przykładać się także do porządnego segregowania śmieci. To naprawdę działa - radzi Dominik Dobrowolski.

Wiślaną Odyseję organizują wspólnie: Dominik Dobrowolski i bank Credit Agricole wraz ze spółką leasingową EFL. Patronat nad akcją objął prezes Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie oraz stowarzyszenie Program Czysta Polska.

Źródło: Credit Agricole Bank Polska S.A.

www.credit-agricole.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Polish Graphic Design Talks #11
Głównym tematem konferencji będzie praca nad branding i identyfikacjami wizualnymi. W trakcie wydarzenia poruszymy kwestie współpracy z klientami, poszukiwania zleceń, tworzenia studia, negocjacji wynagrodzeń, etapów pracy nad brandingiem oraz wiele innych kwestii.
Huion, jeden z największych na świecie producentów urządzeń cyfrowych do rysowania, od dziś wprowadza do sprzedaży Inspiroy Giano G930L - nowatorski tablet piórkowy z modułem bluetooth.
Awanse w dziale kreacji VMLY&R
Joanna Paździórko, Joanna Sroka oraz Sławomir Bełch objęli nowe role w agencji. Na stanowiskach associate creative director pokierują pracą zespołów kreatywnych VMLY&R.
Piknik z Kuroniami w towarzystwie polskiego mięsa drobiowego
Sezon na majówki w pełni. Nasze grille są rozpalone od kulinarnych emocji, a na ruszcie coraz częściej gości polski drób. Potwierdzili to uczestnicy „Pikniku z Kuroniami”, który odbył się w ramach IV edycji kampanii „Marka Polskie Mięso. Polska Smakuje". Gościem specjalnym wydarzenia była aktorka - Anna Mucha.
Jedna ludzkość, jedna planeta – w pokoju
„Only One Earth” to przesłanie przyświecające rozpoczynającej się 3 czerwca kampanii zainicjowanej przez UNEP/GRID Warszawa z okazji Światowego Dnia Środowiska (WED) oraz obchodów 50-lecia Konferencji Sztokholmskiej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764