logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Witryna sklepowa w Gemini Park Tychy zamieni się w scenę?

  PR 28.01.2021, przeczytano 945 razy
ilustracja
Fot. Miejskie Centrum Kultury w Tychach

W sklepowych witrynach Gemini Park Tychy w każdym tygodniu pojawiać będą się tyscy artyści. Jest to pierwsze takie przedsięwzięcie na Śląsku i jednocześnie sposób na wsparcie lokalnej kultury angażujące m.in. aktorów, muzyków, plastyków.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/witryna-sklepowa-w-gemini-park-tychy-zamieni-sie-w-scene,389992,artykul.html

W ostatnich miesiącach kultura nieustannie poszukuje nowych platform, dzięki którym może dotrzeć do odbiorców, promując lokalnych twórców. Takie poszukiwania prowadzi także Miejskie Centrum Kultury w Tychach.  

– Ubiegły rok sprawił, że zupełnie zmienił się sposób myślenia o kulturze oraz o organizacji wydarzeń kulturalnych. Większość z nich przeniosła się do Internetu. Za jego pomocą staraliśmy się realizować spektakle, spotkania, koncerty, a nawet wystawy – wyjaśnia Magdalena Pytlarz z Miejskiego Centrum Kultury w Tychach, dodając, że z myślą o potrzebach odbiorców uruchomiona została nowa strona internetowa kultura.tychy.pl. – Postanowiliśmy stworzyć przyjazną przestrzeń, która pozwoli nam w prosty i atrakcyjny sposób informować o nadchodzących wydarzeniach – dodaje.

Równolegle z pracami nad nową witryną, wznowiony został cykl spotkań z twórcami, którzy mają wpływ na szeroko rozumianą kulturę w Tychach. Mowa tu o Mieście Całkiem Kulturalnym, którego celem jest przybliżenie sylwetek twórców czy promotorów kultury.

Kolejnym krokiem jest nawiązanie współpracy z Gemini Park. Dzięki niej już od najbliższego piątku, co tydzień, w jednej z największych witryn sklepowych tyskiej galerii pojawiać będą się różni artyści, prezentujący swoją twórczość. Wszystko to w ramach nietypowego projektu "Okno na kulturę".

Zdaniem pomysłodawców, ma on nie tylko przybliżyć sylwetki tyskich artystów szerokiej publiczności (aktorów, plastyków, muzyków), ale także zapewnić kontakt widza z kulturą poprzez np. spektakle na żywo czy wystawy. Wszystko będzie się odbywać z zachowaniem dystansu społecznego.

– Obok witryn naszych sklepów każdego dnia przechodzą tysiące osób. Teraz te osoby staną się także widownią. W tak oryginalny sposób wspólnie z Miejskim Centrum Kultury w Tychach przybliżymy sylwetki kilkunastu twórców. Póki co, startujemy z jedną, ale ogromną witryną. Są jednak już pomysły na kolejne – mówi Aleksandra Zawodzińska, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tychy.

Pierwszą odsłonę "Okna na kulturę" zaplanowano na najbliższy piątek (29.01.) w godzinach  od 18 do 21. W związku ze zbliżającym się festiwalem szantowym – Port Pieśni Pracy – w witrynie jednego ze sklepów zaprezentuje się Fabryka Kultury, która zawita tu ze spektaklem "Piraci". Będą to krótkie, przerywane sceny oparte na pantomimie, osadzone w morskim świecie i ze sporą dawką humoru.

– Ten projekt to prawdziwy kulturalny eksperyment, który ma połączyć sztukę z przestrzenią komercyjną, tworząc artystom oryginalną platformę do prezentacji twórczości i osiągnięć. Jesteśmy przekonani, że ta nietypowa formuła nie tylko zaciekawi i zatrzyma, co więcej, będzie przyciągać widownię, wspierając jednocześnie twórców i ich działalność. – mówi Zawodzińska.

Plany są ambitne. W kolejnych tygodniach w witrynie w Gemini Park pojawić się ma m.in. Bartosz Hadryś. Tyski artysta do galerii zawita ze swoimi abstrakcyjnymi pracami wykonanymi techniką olejną. W kolejnych tygodniach będzie można spotkać także multiinstrumentalistkę Agnieszkę Pawełczyk. Artystka obok wystawy zaplanowała także spektakl na granicy performance i koncertu.

– Wśród uczestników nie zabraknie prawdziwych osobowości. Ludzi, którzy tworzą dziś kulturalną mozaikę. Kolejne pomysły właśnie się rodzą, są wśród nich koncerty, spektakle na żywo, wystawy czy spotkania z autorami. W 2021 chcemy być z twórcami bliżej ludzi, przy okazji ich codziennych aktywności, łamiąc jednocześnie tabu dotyczące sztuki. Prezentacja w witrynach nam to zapewnia. – mówi Magdalena Pytlarz z Miejskiego Centrum Kultury w Tychach.

Źródło: Gemini Park Tychy, Gemini Holding, Guarana PR

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764