logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Witryny firm pożyczkowych pod lupą ekspertów agencji Up&More

  PR 10.11.2020, przeczytano 1055 razy
ilustracja

Agencja Up&More opublikowała drugą część raportu „Sektor finansowy w wyszukiwarkach”. Tym razem przeanalizowano najliczniejszą grupę w polskim sektorze finansowym, czyli firmy pożyczkowe. W jaki sposób walczą o Klienta? Które firmy skutecznie pozycjonują się na wybrane frazy „chwilówka”, „pożyczka przez Internet”? Odpowiedzi należy szukać w najnowszym RAPORCIE.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/witryny--firm-pozyczkowych-pod-lupa-ekspertow-agencji-upandmore,389136,artykul.html

Zespół Up&More zweryfikował 100 najpopularniejszych witryn internetowych firm pożyczkowych. Pod uwagę wzięto następujące parametry: widoczność w TOP 3 wyników wyszukiwania, widoczność w TOP 10 wyników wyszukiwania, trust flow, Ilość linków przychodzących, aktualną pozycję na najważniejsze i najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz page speed.

Działania SEO dotyczące pożyczek poza bankowych wymagają dużego doświadczenia w pozycjonowaniu i  znajomości branży. Z jednej strony konkurencja jest ogromna, ale z drugiej strony budżety marketingowe nie należą do najmniejszych.

- Dużym problemem w kwestii pozycjonowania, szczególnie dla mniejszych firm pożyczkowych mogą być wymagania jakie wynikają z działania algorytmu PayDay Loan. Google poświęca szczególną uwagę wynikom wyszukiwania dotyczącym słów kluczowych w tej branży – komentuje Adrianna Napiórkowska, Senior SEO Specialist w Up&More

Jakie są najważniejsze wnioski? W kontekście widoczności Top3 oraz Top10 prowadzą dokładnie te same 3 firmy pożyczkowe, z tym, że w innych kolejnościach: Vivus, Zaplo, Loando.

ilustracjastrzałka

W Top3 najniższą widoczność posiadają: Alegotówka, eKredycik, Halopożyczka, minipożyczka, POLOżyczka, Pożyczkodaj, Money Planet, Zylion, Sloan, Vippo. Niska lub wręcz zerowa widoczność firm wynika przede wszystkim z braku prowadzenia działań SEO. A jak firmy pożyczkowe wypadają w kontekście parametru „trust flow”? Okazuje się, że nie są to te same firmy będące w czołówkach widoczności. Największe zaufanie Google do witryny osiągają Kokos, Finansowo oraz DailyCredit. Co ważne, jednak w zestawieniu z bankami osiągają dwukrotnie niższe wyniki. Content witryn bankowych uznawany jest za bardziej wartościowy, niż w przypadku firm pożyczkowych.

W przypadku pożyczek bardzo zakorzeniły się różne sformułowania, jak chociażby „chwilówka”. Jak wynika z Raportu najwyższe pozycje w wynikach organicznych dla tej wspomnianej frazy zajmują kolejno: VIA, Wonga, Smart Pożyczka. Cała reszta badanych firm znajduje się poza pierwszą 10 wyników wyszukiwania, natomiast aż 77 z nich nie posiada pozycji w pierwszej 100 wyników.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Jak wypadają firmy w przypadku frazy „pożyczka przez Internet”? Najwyższe pozycje w wynikach organicznych mają Wonga, Loando, Provident. W Top10 znajdują się także Pożyczka Plus, VIA SMS, Smart Pożyczka.

Wspomniany Raport uwzględnia również zestawienia firm pożyczkowych z uwagi na pozostałe parametry oraz frazy kluczowe, takie jak „pożyczka bez zaświadczeń”, „pożyczka na dowód” etc. Jednak niewiele z badanych firm pojawia się w pierwszej 10 wyników wyszukiwania. Tracą one pozycje kosztem porównywarek, wortali finansowych oraz blogerów.

- Na podstawie wyników możemy wysnuć wniosek, że działania SEO firm pożyczkowych są „zaniedbywane” kosztem innych działań marketingowych. Firmy pożyczkowe chętniej inwestują w działania afiliacyjne, ale często także w offline – reklamy, telewizyjne, radiowe czy outdoor – informują eksperci Raportu.

Źródło: Agencja interaktywna Up&More

www.upmore.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764