logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Wittchen z Bluerank – jak podwoić sprzedaż z wyszukiwarki Google

  PR 28.01.2020, przeczytano 550 razy
ilustracja

Wittchen jest rozpoznawalną w Polsce marką z ponad 20-letnią tradycją, oferującą ekskluzywną galanterię skórzaną, w tym walizki, torebki, ubrania i akcesoria skórzane. Chcąc dynamicznie zwiększyć udział w rynku, firma rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Bluerank.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wittchen-z-bluerank-%E2%80%93-jak-podwoic-sprzedaz-z-wyszukiwarki-google,385489,artykul.html

Wyzwanie, które postawił Wittchen w ramach wspólnie realizowanego projektu, to dostarczenie wzrostu ruchu niebrandowego z Google, przy jednocześnie dynamicznie rosnących przychodach. Finalnie, dzięki wdrożonej przez Bluerank strategii SEO, Wittchen stał się liderem rynku e-commerce w kategorii Bagaż, a niebrandowe przychody organiczne firmy wzrosły w ciągu dwóch lat o 107 proc.

Projekt uzyskał nominację w konkursie European Content Awards 2020, którego rozstrzygnięcie nastąpi 27 lutego.

Jak tworzyła się strategia content marketingowa?

Specjaliści Bluerank – po analizie serwisu Klienta - ocenili, że istnieje duży potencjał w zakresie tworzenia i rozwoju treści. Zadecydowali, że to właśnie będzie motorem napędowym projektu. Ich celem było stworzenie treści odpowiadających na zapytania użytkowników znajdujących się w każdym etapie Customer Journey, ze szczególnym uwzględnieniem bardziej świadomych użytkowników, znajdujących się na dalszym etapie tej ścieżki.

- Zauważyliśmy też ogromny potencjał stron filtrów dla określonych grup produktów. Innymi słowy, pozwoliliśmy robotom Google’a zobaczyć, że Wittchen oferuje nie tylko torebki damskie, ale i bardziej zawężone kategorie, np. czerwone torebki czy torebki damskie ze skóry saffiano. Jednocześnie rozbudowywaliśmy treści, które zwiększały potencjał stron. - Jan Wychowałek, specjalista SEO w Bluerank

Blog – budowa wizerunku, ale i zwiększenie sprzedaży

W momencie rozpoczęcia projektu w serwisie Partnera znajdowała się sekcja blogowa, ale składała się z niewielkiej liczby artykułów, które nie były zoptymalizowane pod kątem SEO.

Podczas projektu powstały dziesiątki artykułów, które zostały opublikowane na blogu. Tworząc je, specjaliści Bluerank opierali się nie tylko na potencjale fraz, ale również na użyteczności treści. Artykuły mają charakter poradnikowy, inspiracyjny i informacyjny.

Bardzo istotne jest również podkreślenie faktu, że sekcja blogowa serwisu Wittchen.com przyniosła nie tylko wzrost wolumenu ruchu organicznego, ale również ma duże przełożenie na przychody generowane przez serwis.

Podwojona sprzedaż z wyszukiwarki Google

W czasie rozmów z Partnerem pojawiła się także potrzeba promowania poszczególnych kategorii produktów w określonych okresach roku. Dlatego Bluerank przedstawił sezonowy - kwartalny plan pracy, w którym skupił się na kluczowych kategoriach, określanych na podstawie m.in. danych sprzedażowych czy sezonowości fraz kluczowych.

Podsumowując, strategia contentowa (poparta analizami i rekomendacjami technicznymi) przyczyniła się do osiągnięcia:

  • 83 proc. wzrostu niebrandowego ruchu organicznego
  • 107 proc. wzrostu organicznych przychodów niebrandowych
  • 36 proc. wzrostu liczby fraz w TOP3 wyników wyszukiwania Google
  • 65 proc. wzrostu liczby fraz w TOP10 wyników wyszukiwania Google
  • Zbudowanie pozycji lidera rynku e-commerce w kategorii Bagaż

- Osiągnięte wyniki pokazują, że przemyślana, poprawnie zaimplementowana oraz realizowana strategia contentowa jest nieodzownym elementem sukcesu w projekcie SEO. Działania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Wittchen pokazały również, że praca nad treściami powinna mieć charakter wielotorowy – synergia wielu synchronicznie prowadzonych działań znacznie zwiększa prawdopodobieństwo końcowego sukcesu. - Mateusz Rzetecki, Head of SEO

ilustracjastrzałka

Źródło: Bluerank

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764