logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Wittchen z Bluerank – jak podwoić sprzedaż z wyszukiwarki Google

  PR 28.01.2020, przeczytano 628 razy
ilustracja

Wittchen jest rozpoznawalną w Polsce marką z ponad 20-letnią tradycją, oferującą ekskluzywną galanterię skórzaną, w tym walizki, torebki, ubrania i akcesoria skórzane. Chcąc dynamicznie zwiększyć udział w rynku, firma rozpoczęła współpracę z agencją marketingu internetowego Bluerank.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wittchen-z-bluerank-%E2%80%93-jak-podwoic-sprzedaz-z-wyszukiwarki-google,385489,artykul.html

Wyzwanie, które postawił Wittchen w ramach wspólnie realizowanego projektu, to dostarczenie wzrostu ruchu niebrandowego z Google, przy jednocześnie dynamicznie rosnących przychodach. Finalnie, dzięki wdrożonej przez Bluerank strategii SEO, Wittchen stał się liderem rynku e-commerce w kategorii Bagaż, a niebrandowe przychody organiczne firmy wzrosły w ciągu dwóch lat o 107 proc.

Projekt uzyskał nominację w konkursie European Content Awards 2020, którego rozstrzygnięcie nastąpi 27 lutego.

Jak tworzyła się strategia content marketingowa?

Specjaliści Bluerank – po analizie serwisu Klienta - ocenili, że istnieje duży potencjał w zakresie tworzenia i rozwoju treści. Zadecydowali, że to właśnie będzie motorem napędowym projektu. Ich celem było stworzenie treści odpowiadających na zapytania użytkowników znajdujących się w każdym etapie Customer Journey, ze szczególnym uwzględnieniem bardziej świadomych użytkowników, znajdujących się na dalszym etapie tej ścieżki.

- Zauważyliśmy też ogromny potencjał stron filtrów dla określonych grup produktów. Innymi słowy, pozwoliliśmy robotom Google’a zobaczyć, że Wittchen oferuje nie tylko torebki damskie, ale i bardziej zawężone kategorie, np. czerwone torebki czy torebki damskie ze skóry saffiano. Jednocześnie rozbudowywaliśmy treści, które zwiększały potencjał stron. - Jan Wychowałek, specjalista SEO w Bluerank

Blog – budowa wizerunku, ale i zwiększenie sprzedaży

W momencie rozpoczęcia projektu w serwisie Partnera znajdowała się sekcja blogowa, ale składała się z niewielkiej liczby artykułów, które nie były zoptymalizowane pod kątem SEO.

Podczas projektu powstały dziesiątki artykułów, które zostały opublikowane na blogu. Tworząc je, specjaliści Bluerank opierali się nie tylko na potencjale fraz, ale również na użyteczności treści. Artykuły mają charakter poradnikowy, inspiracyjny i informacyjny.

Bardzo istotne jest również podkreślenie faktu, że sekcja blogowa serwisu Wittchen.com przyniosła nie tylko wzrost wolumenu ruchu organicznego, ale również ma duże przełożenie na przychody generowane przez serwis.

Podwojona sprzedaż z wyszukiwarki Google

W czasie rozmów z Partnerem pojawiła się także potrzeba promowania poszczególnych kategorii produktów w określonych okresach roku. Dlatego Bluerank przedstawił sezonowy - kwartalny plan pracy, w którym skupił się na kluczowych kategoriach, określanych na podstawie m.in. danych sprzedażowych czy sezonowości fraz kluczowych.

Podsumowując, strategia contentowa (poparta analizami i rekomendacjami technicznymi) przyczyniła się do osiągnięcia:

  • 83 proc. wzrostu niebrandowego ruchu organicznego
  • 107 proc. wzrostu organicznych przychodów niebrandowych
  • 36 proc. wzrostu liczby fraz w TOP3 wyników wyszukiwania Google
  • 65 proc. wzrostu liczby fraz w TOP10 wyników wyszukiwania Google
  • Zbudowanie pozycji lidera rynku e-commerce w kategorii Bagaż

- Osiągnięte wyniki pokazują, że przemyślana, poprawnie zaimplementowana oraz realizowana strategia contentowa jest nieodzownym elementem sukcesu w projekcie SEO. Działania, które przeprowadziliśmy we współpracy z Wittchen pokazały również, że praca nad treściami powinna mieć charakter wielotorowy – synergia wielu synchronicznie prowadzonych działań znacznie zwiększa prawdopodobieństwo końcowego sukcesu. - Mateusz Rzetecki, Head of SEO

ilustracjastrzałka

Źródło: Bluerank

www.bluerank.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać
Rozwijające się technologie zmieniają marketing, w konsekwencji strategie muszą równie szybko dostosowywać się do nowych realiów rynku. Jednym z najnowszych trendów wykorzystywanych przez firmy w analityce marketingowej jest oprogramowanie do uczenia maszynowego, które przewiduje szanse, trendy i problemy, jeszcze zanim się pojawią.  Zapewnia ono...
Branża FinTech, czyli technologie finansowe z każdym rokiem rośnie w siłę. Światowy sektor fintech wart jest już ponad 187 miliardów dolarów, a wartość całego rynku finansowego na świecie w 2022 roku szacuje się na ponad 26,5 bilionów dolarów. Ważnym czynnikiem rozwoju branży jest jej integracja i wspólne inicjatywy na przykład banków i...
Ulotki na papierach fakturowanych i powlekanych: druk na trudnych podłożach
Wyjątkowe podłoża, cienkie i grube arkusze, papier powlekany albo eleganckie papiery fakturowane - tego typu materiały sprawiają trudność niejednej drukarni. Jak sprawnie drukować na trudnych podłożach? Czy nowoczesne maszyny są przygotowane do zadań specjalnych?
Sprzedaż online w dobie koronawirusa: szanse i błędy
Obecność firmy w internecie to nie tylko dodatek do dotychczasowej działalności prowadzonej w tradycyjnym modelu sprzedaży. Sprzedaż online stała się jedyną opcją dla wielu firm, które chcą zabezpieczyć swój byt w niepewnych czasach.
Content Marketing w czasach zarazy
Według danych AdReport w kwietniu zrealizowano 763 kampanie reklamowe oparte na działaniach contentowych. Było to o 10,8 proc. mniej niż w marcu, kiedy miało miejsce 855 tego typu promocji. Oznacza to, że spadek liczby działań contentowych, wynikający z pandemii koronawirusa, był mniejszy niż w segmencie kampanii display.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764