logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wizerunek marki na Youtube - nowości od Google

  PR 26.06.2014, przeczytano 1240 razy
ilustracjastrzałka

Budowanie wizerunku marki jest ogromnym wyzwaniem. Branża reklamowa niemalże od początków swego istnienia zastanawia się nad tym, jakie sposoby dotarcia do świadomości klienta są najlepsze. Poza tą wiedzą równie ważne w dalszych działaniach pozostaje utrzymanie pozytywnego wizerunku marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wizerunek-marki-na-youtube---nowosci-od-google,22018,artykul.html

Reklama telewizyjna dla wielu pozostaje kluczowym medium wykorzystywanym w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki. Tak więc giganci światowego handlu za pośrednictwem agencji marketingowych wykupują za niebotyczne sumy czas antenowy, a sztaby specjalistów kontrolują i analizują wyniki prowadzonych kampanii. Budowanie wizerunku marki stało się atrakcyjne także dla Google, którego zamiarem jest wykorzystywanie w tym zakresie serwisu YouTube.

Podczas warszawskiej konferencji „Learn with Google: Branding Always On” Google przedstawiło marketerom kilka pomysłów i rozwiązań pomocnych przy budowaniu wizerunku marki. Czerwcowe spotkanie było okazją do zaprezentowania analiz, koncepcji oraz narzędzi, za pomocą których YouTube może stać się ulubionym terenem działań dla agencji, zajmujących się kreowaniem wizerunku.

Spot reklamowy jest podstawowym i wspólnym elementem budowania świadomości marki w klasycznej telewizji oraz na portalu YouTube. Jednak podczas konferencji niejednokrotnie podkreślano różnice dzielące te dwa kanały komunikacji. Na warszawskiej konferencji powtarzano, że w internecie sami możemy wybrać do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć.

W tym celu możemy wykorzystać dziesiątki kryteriów targetowania. Równie istotne jest to, aby spot przed filmem na YouTube zainteresował odbiorcę, gdyż w innym przypadku zostanie pominięty po 5 sekundach. Telewizja nigdy nie dawała takich możliwości.

Pracownicy Google przedstawili wyniki badań i analiz, które to okazały się bardzo interesujące. Formaty reklamowe na YouTube bardzo dobrze budują markę. Uzyskano lepsze wyniki w rozpoznawalności reklamy niż w telewizji, a znajomość spotu oglądanego na YouTube była o 24% wyższa.

Google daje do dyspozycji narzędzia umożliwiające mierzenie i analizowanie działań prowadzonych w serwisie YouTube. W tym celu  została stworzona (póki co dostępna tylko w USA) specjalna aplikacja. Pomocny może być też system googlowskich ankiet. Wkrótce mają pojawić się zupełnie nowe formaty reklam Google tzw. Engagement Ads, budujące zaangażowanie użytkowników:
https://www.youtube.com/watch?v=wEnnyQiqZUw
Dostępny ma być nowy sposób rozliczania się za efekty kampanii, mianowicie za działania podjęte przez użytkowników YouTube. Wśród nich można wymienić chociażby komentarze społecznościowe uzyskane dzięki płatnym kampaniom.

Czy biorąc pod uwagę powyższe fakty, możemy już stwierdzić, iż to YouTube będzie wkrótce podstawowym miejscem, gdzie tworzy się, dba oraz buduje historie marek? Myślę, że z ostatecznymi wnioskami należałoby się jeszcze wstrzymać. Wielkie koncerny wierzą w moc telewizji, wykupując aktualnie za horrendalne pieniądze spoty przed meczami mistrzostw świata w Brazylii. Może inwestycja w reklamę na YouTube jest po prostu dla niektórych przedsiębiorstw zbyt tania – jakkolwiek absurdalnie to brzmi.

Paweł Matecki
PCC Manager w agencji SEO widzialni.pl,
prowadzi kampanie reklamowe na YouTube dla klientów agencji Tube.AD

Źródło: Tube.AD

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dzisiejszy świat opiera się na szybkiej informacji. Nie byłoby w tym stwierdzeniu nic wyjątkowego, gdyby nie fakt, iż potrzeba pozyskiwania informacji graniczy wielokrotnie z uzależnieniem od niej. Dziś jesteśmy tym, co wiemy i jak szybko potrafimy tę wiedzę pozyskać, oraz - co niezwykle istotne - podzielić się nią z innymi. Coraz więcej z nas nie chce pozostawać anonimowymi....
CCL na targach Drinktec: etykiety dla trzech megatrendów w sektorze napojowym
Największym i najbardziej wyczekiwanym w branży napojów wydarzeniem są targi drinktec w Monachium, które odbędą się już za niespełna miesiąc, w dniach 12 – 16 września 2022 roku. CCL Label zaprezentuje na nich swoje zrównoważone innowacje w zakresie etykiet i rękawów termokurczliwych, które nie tylko wspierają recykling i ponowne...
Na co e-sklepy powinny zwracać uwagę, by zyskać klienta
Polska gospodarka po pandemii koronawirusa zdecydowanie odżyła, dzięki czemu możemy swobodnie wybierać między różnymi formami robienia zakupów. Miało to także wpływ na sam przebieg sposobu w jaki ich dokonujemy. Dziś możemy robić je tak, jak jest nam w danym momencie najwygodniej – stacjonarnie lub cyfrowo. Według raportu „Omni-commerce. Kupuję...
Od 100 tys. do 1,8 mln - jak Intenson rozwinął swój sklep internetowy
Intenson SA (wcześniej: Intenson Europe), jeden z liderów polskiej branży superfoods, zwiększa przychody z kanału online. W I kw. 2022 wyniosły one już 1,8 mln zł1, w porównaniu z 888 tys. rok wcześniej i 109 tys. zł w 2020, w tym samym okresie. Michał Lasocki, prezes spółki, opowiada o szczegółach.
Find Your way! Blank Studio o wayfindingu
Czy zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego w jednych budynkach czujesz się lepiej niż w innych? Dlaczego jedna przestrzeń pozwala Ci robić zakupy z dużo większą przyjemnością, a pobyt w innej niemal zawsze wiąże się ze stresem? Być może znasz też sytuację, gdy bardzo się spieszysz, a na terenie wielkopowierzchniowego parkingu nie potrafisz...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764