logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wizerunek marki na Youtube - nowości od Google

  PR 26.06.2014, przeczytano 1295 razy
ilustracjastrzałka

Budowanie wizerunku marki jest ogromnym wyzwaniem. Branża reklamowa niemalże od początków swego istnienia zastanawia się nad tym, jakie sposoby dotarcia do świadomości klienta są najlepsze. Poza tą wiedzą równie ważne w dalszych działaniach pozostaje utrzymanie pozytywnego wizerunku marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wizerunek-marki-na-youtube---nowosci-od-google,22018,artykul.html

Reklama telewizyjna dla wielu pozostaje kluczowym medium wykorzystywanym w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki. Tak więc giganci światowego handlu za pośrednictwem agencji marketingowych wykupują za niebotyczne sumy czas antenowy, a sztaby specjalistów kontrolują i analizują wyniki prowadzonych kampanii. Budowanie wizerunku marki stało się atrakcyjne także dla Google, którego zamiarem jest wykorzystywanie w tym zakresie serwisu YouTube.

Podczas warszawskiej konferencji „Learn with Google: Branding Always On” Google przedstawiło marketerom kilka pomysłów i rozwiązań pomocnych przy budowaniu wizerunku marki. Czerwcowe spotkanie było okazją do zaprezentowania analiz, koncepcji oraz narzędzi, za pomocą których YouTube może stać się ulubionym terenem działań dla agencji, zajmujących się kreowaniem wizerunku.

Spot reklamowy jest podstawowym i wspólnym elementem budowania świadomości marki w klasycznej telewizji oraz na portalu YouTube. Jednak podczas konferencji niejednokrotnie podkreślano różnice dzielące te dwa kanały komunikacji. Na warszawskiej konferencji powtarzano, że w internecie sami możemy wybrać do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć.

W tym celu możemy wykorzystać dziesiątki kryteriów targetowania. Równie istotne jest to, aby spot przed filmem na YouTube zainteresował odbiorcę, gdyż w innym przypadku zostanie pominięty po 5 sekundach. Telewizja nigdy nie dawała takich możliwości.

Pracownicy Google przedstawili wyniki badań i analiz, które to okazały się bardzo interesujące. Formaty reklamowe na YouTube bardzo dobrze budują markę. Uzyskano lepsze wyniki w rozpoznawalności reklamy niż w telewizji, a znajomość spotu oglądanego na YouTube była o 24% wyższa.

Google daje do dyspozycji narzędzia umożliwiające mierzenie i analizowanie działań prowadzonych w serwisie YouTube. W tym celu  została stworzona (póki co dostępna tylko w USA) specjalna aplikacja. Pomocny może być też system googlowskich ankiet. Wkrótce mają pojawić się zupełnie nowe formaty reklam Google tzw. Engagement Ads, budujące zaangażowanie użytkowników:
https://www.youtube.com/watch?v=wEnnyQiqZUw
Dostępny ma być nowy sposób rozliczania się za efekty kampanii, mianowicie za działania podjęte przez użytkowników YouTube. Wśród nich można wymienić chociażby komentarze społecznościowe uzyskane dzięki płatnym kampaniom.

Czy biorąc pod uwagę powyższe fakty, możemy już stwierdzić, iż to YouTube będzie wkrótce podstawowym miejscem, gdzie tworzy się, dba oraz buduje historie marek? Myślę, że z ostatecznymi wnioskami należałoby się jeszcze wstrzymać. Wielkie koncerny wierzą w moc telewizji, wykupując aktualnie za horrendalne pieniądze spoty przed meczami mistrzostw świata w Brazylii. Może inwestycja w reklamę na YouTube jest po prostu dla niektórych przedsiębiorstw zbyt tania – jakkolwiek absurdalnie to brzmi.

Paweł Matecki
PCC Manager w agencji SEO widzialni.pl,
prowadzi kampanie reklamowe na YouTube dla klientów agencji Tube.AD

Źródło: Tube.AD

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
SparkyB: viralowa autentyczność marek
Marki stały się naszym towarzyszem życia, przyjacielem, wsparciem w propagowaniu różnych idei. Tworzą społeczności, które są najważniejszym kanałem komunikacji z odbiorcą. Z badań wynika, że 91% osób wierzy w siłę społeczności, a 70% konsumentów twierdzi, że lepiej odbiera markę, gdy jej pracownicy są aktywni w mediach...
Google zablokował 5,5 miliarda reklam. Scamem karmi nas AI
Treści o charakterze seksualnym, promocja broni czy nielegalny hazard, prezentowane często przez deepfejki na podobieństwo znanych osób. To m.in. takie reklamy są na celowniku Google, który na swojej platformie zablokował aż 5,5 miliarda reklam. Pod bacznym okiem korporacji z Doliny Krzemowej są też wybory – zarówno w Polsce jak i te uznawane za najważniejsze, czyli w USA.
Panasonic: projekcja immersyjna i trendy w technologii wizualnej
Chad Kunimoto z Panasonic Connect wyjaśnia, w jaki sposób innowacje w dziedzinie technologii obrazu przyczyniają się do zwiększenia interakcji i zainteresowania wśród odwiedzających różnorodne atrakcje na całym świecie.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764