logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wizerunek marki na Youtube - nowości od Google

  PR 26.06.2014, przeczytano 1336 razy
ilustracjastrzałka

Budowanie wizerunku marki jest ogromnym wyzwaniem. Branża reklamowa niemalże od początków swego istnienia zastanawia się nad tym, jakie sposoby dotarcia do świadomości klienta są najlepsze. Poza tą wiedzą równie ważne w dalszych działaniach pozostaje utrzymanie pozytywnego wizerunku marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wizerunek-marki-na-youtube---nowosci-od-google,22018,artykul.html

Reklama telewizyjna dla wielu pozostaje kluczowym medium wykorzystywanym w kreowaniu pozytywnego wizerunku marki. Tak więc giganci światowego handlu za pośrednictwem agencji marketingowych wykupują za niebotyczne sumy czas antenowy, a sztaby specjalistów kontrolują i analizują wyniki prowadzonych kampanii. Budowanie wizerunku marki stało się atrakcyjne także dla Google, którego zamiarem jest wykorzystywanie w tym zakresie serwisu YouTube.

Podczas warszawskiej konferencji „Learn with Google: Branding Always On” Google przedstawiło marketerom kilka pomysłów i rozwiązań pomocnych przy budowaniu wizerunku marki. Czerwcowe spotkanie było okazją do zaprezentowania analiz, koncepcji oraz narzędzi, za pomocą których YouTube może stać się ulubionym terenem działań dla agencji, zajmujących się kreowaniem wizerunku.

Spot reklamowy jest podstawowym i wspólnym elementem budowania świadomości marki w klasycznej telewizji oraz na portalu YouTube. Jednak podczas konferencji niejednokrotnie podkreślano różnice dzielące te dwa kanały komunikacji. Na warszawskiej konferencji powtarzano, że w internecie sami możemy wybrać do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć.

W tym celu możemy wykorzystać dziesiątki kryteriów targetowania. Równie istotne jest to, aby spot przed filmem na YouTube zainteresował odbiorcę, gdyż w innym przypadku zostanie pominięty po 5 sekundach. Telewizja nigdy nie dawała takich możliwości.

Pracownicy Google przedstawili wyniki badań i analiz, które to okazały się bardzo interesujące. Formaty reklamowe na YouTube bardzo dobrze budują markę. Uzyskano lepsze wyniki w rozpoznawalności reklamy niż w telewizji, a znajomość spotu oglądanego na YouTube była o 24% wyższa.

Google daje do dyspozycji narzędzia umożliwiające mierzenie i analizowanie działań prowadzonych w serwisie YouTube. W tym celu  została stworzona (póki co dostępna tylko w USA) specjalna aplikacja. Pomocny może być też system googlowskich ankiet. Wkrótce mają pojawić się zupełnie nowe formaty reklam Google tzw. Engagement Ads, budujące zaangażowanie użytkowników:
https://www.youtube.com/watch?v=wEnnyQiqZUw
Dostępny ma być nowy sposób rozliczania się za efekty kampanii, mianowicie za działania podjęte przez użytkowników YouTube. Wśród nich można wymienić chociażby komentarze społecznościowe uzyskane dzięki płatnym kampaniom.

Czy biorąc pod uwagę powyższe fakty, możemy już stwierdzić, iż to YouTube będzie wkrótce podstawowym miejscem, gdzie tworzy się, dba oraz buduje historie marek? Myślę, że z ostatecznymi wnioskami należałoby się jeszcze wstrzymać. Wielkie koncerny wierzą w moc telewizji, wykupując aktualnie za horrendalne pieniądze spoty przed meczami mistrzostw świata w Brazylii. Może inwestycja w reklamę na YouTube jest po prostu dla niektórych przedsiębiorstw zbyt tania – jakkolwiek absurdalnie to brzmi.

Paweł Matecki
PCC Manager w agencji SEO widzialni.pl,
prowadzi kampanie reklamowe na YouTube dla klientów agencji Tube.AD

Źródło: Tube.AD

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Seat: produkcje filmowe z hiszpańską marką w tle
Samochód w filmie to coś więcej niż tylko element scenografii – to często jeden z głównych atrybutów bohatera, a czasem nawet i sam bohater. Swoje angaże wielokrotnie otrzymywały modele SEAT-a – auta hiszpańskiej marki pojawiły się w ponad 800 produkcjach filmowych i telewizyjnych.
Mikrotrendy w komunikacji marek beauty
Branża beauty to jedna z najbardziej wymagających i konkurencyjnych przestrzeni rynkowych. Tu nie ma miejsca na przypadek – sukces nie zależy już tylko od jakości produktu czy efektownego opakowania. Wygrywają ci, którzy błyskawicznie reagują na mikrotrendy, potrafią zbudować emocjonalną narrację wokół marki i wiedzą, jak współpracować z...
OOH magazine: 10 powodów, dla których warto wystawiać się na targach
Udział w targach branżowych to nie tylko okazja do zaprezentowania swojej oferty – to strategiczne narzędzie rozwoju, budowania marki i pozyskiwania klientów. Poniżej przedstawiamy 10 powodów, dla których warto zainwestować w obecność na targach jako wystawca.
Employer branding: Czy pracownicy C-level budują markę pracodawcy?
Na dzisiejszym rynku pracy, gdzie talenty wybierają pracodawcę z taką samą starannością, z jaką firmy wybierają pracowników, liderzy najwyższego szczebla przestają być jedynie strategami zawiadującymi zza biurka. Stają się twarzami organizacji, ambasadorami jej kultury i wartości. Dlatego skuteczny employer branding nie może istnieć bez ich zaangażowania. I nie chodzi...
Postrzeganie smaku płynów w różnych kolorach w zależności od kraju i płci
Najnowsze badania naukowców wskazują, że kolor napoju wpływa na postrzeganie przez nas jego smaku, nawet jeśli skład pozostaje niezmieniony. Co ciekawe, udowodniono, że w zależności od kraju pochodzenia respondentów mają oni inne skojarzenia z napojami w różnych kolorach – Polacy częściej interpretują pomarańczowe napoje jako słodkie lub kwaśne,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2025 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764