logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wizytówka: Nanovo: Polska firma z branży digital signage

  PR 22.03.2016, przeczytano 3335 razy

Czterokrotny wzrost przychodów, 3500 stacji z własnym oprogramowaniem SIGNIO w ponad półtora tysiąca różnych punktach – takimi wynikami, po zaledwie dwóch latach działalności, pochwalić się może technologiczna spółka Nanovo, która specjalizuje się we wdrażaniu rozwiązań w obszarze digital signage, czyli w zintegrowanym zarządzaniu systemem emitowania treści (np. reklamowych, komunikatów pracowniczych, oferty cenowej) – głównie za pomocą obrazu pokazywanego na elektronicznych ekranach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wizytowka%3A-nanovo%3A-polska-firma-z-branzy-digital-signage,27916,artykul.html

Ta innowacyjna polska firma 2015 rok zakończyła przychodem o wartości 7 milionów złotych (prawie 3 krotny wzrost w stosunku do końca 2014) i planuje dalszy dynamiczny rozwój – zarówno w obszarze implementacji nowych rozwiązań technologicznych, jak i nawiązaniu współpracy z nowymi klientami. 

Mimo, że Nanovo istnieje niewiele ponad dwa lata, na tyle ugruntowała już swoją rynkową pozycję, że stała się jednym z głównych podmiotów, który konkuruje w Polsce z największymi światowymi potentatami w branży digital signage.

- Nasz sukces zawdzięczamy przede wszystkim unikalnemu oprogramowaniu SIGNIO. Pozwala nam ono na oferowanie rozwiązań uniwersalnych, spełniających każde indywidualne wymagania, a także – konkurencyjnych cenowo. – mówi Dariusz Sobczak – prezes Nanovo.

SIGNIO opracowane zostało przez grupę młodych informatyków, w oparciu o rozwiązania używane przy konstrukcji gier komputerowych. Oprogramowanie to charakteryzuje się wysoką niezawodnością i może być wykorzystywane przy bardzo różnych typach komunikowania treści. Dlatego wśród klientów Nanovo są zarówno duże światowe marki (McDolnald’s, Sephora, Royal Bank of Scotland), mocne ogólnopolskie (np. Luxmed), jak i lokalne marki handlowe (sieć sklepów mięsnych Szubryt działająca w południowej Polsce). Jednym z najważniejszych projektów zrealizowanych przez specjalistów z Nanovo jest opracowanie, wdrożenie i zarządzanie kontentem w ponad 800 salonach telekomunikacyjnej sieci Play. Pod koniec 2015 roku kapituła Kreatur (najbardziej prestiżowych nagród reklamowych) nagrodziła ten projekt w kategorii „Multimedia POS”.

- Z dużą satysfakcją obserwujemy zarówno coraz większy wzrost świadomości i zapotrzebowania na rozwiązania digital signage, jak i zainteresowanie naszą ofertą. Spełniamy wszystkie, nawet najbardziej wyszukane, wymagania naszych klientów, a do tego – stale pracujemy, aby iść krok dalej i zawsze oferować im dodatkowe atrakcyjne rozwiązania multimedialne. – mówi Jakub Głuszkiewicz - członek zarządu Nanovo, odpowiedzialny za rozwój technologii w firmie.

Firma współpracuje dziś na stałe z 30 klientami. Grupa zleceniodawców rośnie z każdym niemal tygodniem, a finalizacji bliskie są już kolejne kontrakty.

- W fazie końcowej znajdują się rozmowy z kilkoma dużymi firmami – m.in. na implementację systemu digital signage zintegrowanego z muzyką, światłem i beaconami. Dzięki dodatkowym zamówieniom poszerzamy też zakres współpracy z dotychczasowymi kluczowymi klientami. Mamy więc uzasadnioną nadzieję, że obecny rok będzie kolejnym okresem dynamicznego wzrostu. – mówi Piotr Badowski – założyciel firmy.

Według założonego planu, Nanovo, która 2016 rok zakończyła 3 krotnym wzrostem przychodu (z 2,5 mln pod koniec 2014 do 7 na koniec 2015) szacuje, że w 2017 rok wejdzie z przychodem i zyskiem dwa razy większym niż w 2015 roku, a więc wynoszącym 15 milionów złotych.

- Chcemy wykorzystać potencjał wielu środowisk, które nasza technologia może ożywić i uczynić je bardziej przyjaznymi . Koncentrujemy się na detalu i komercyjnych biurowcach, ale jesteśmy również obecni w przestrzeniach muzealnych, galeriach, służbie zdrowia i obiektach użyteczności publicznej jak stadiony i hale widowiskowe a nawet fabryki i hale produkcyjne. – mówi Dariusz Sobczak.

Jak twierdzą specjaliści z firmy, w każdym z tych środowisk musi być zaplanowany inny scenariusz doświadczenia i prowadzenia klienta lub osoby odwiedzającej dane miejsce. Do tego trzeba dobrać odpowiedni mix technologii. Zdaniem specjalistów z Nanovo to właśnie project design warunkuje dobry start projektu, po to, by zwrot z inwestycji dla klienta był jak największy.

Po doborze odpowiedniego sprzętu (hardware) i wdrożeniu, niemniej kluczowa jest faza utrzymywania sieci, która musi być niezawodna. Nad tym czuwa 70-cio osobowa sieć serwisantów Nanovo.

- Przyszłość to połączenie możliwości bodźcowania klienta do danych zachowań w danym środowisku z ich śledzeniem i rejestrowaniem. Dzięki temu będziemy dostarczać naszym klientom wartościowe dane służące do optymalizacji działania określonego biznesu np. sklepu. Ciekawe będzie również łączenie urządzeń mobilnych z wyświetlaczami – łatwo można sobie wyobrazić, że wyświetlacz rozpozna urządzenie mobilne klienta w kieszeni i wyświetli zaplanowane dla niego treści. – przewiduje Piotr Badowski.

Taki wzrost powoduje jeszcze jedną konieczność: zadbanie o utrzymanie odpowiednio wyspecjalizowanej kadry specjalistów.

- Skokowo rosnąca ilość realizowanych projektów wymaga zwiększenia zatrudnienia w Nanovo. Właściwie stale poszukujemy specjalistów z określonymi kwalifikacjami w dziedzinie programowania, tworzenia kontentu i project managementu, jak również o dużej otwartości, potrafiących planować i działać w sposób niekonwencjonalny. – mówi Dariusz Sobczak.

Dziś w Nanovo pracuje 20 osób, w tym 7 programistów, tyle samo project managerów i 3 osoby tworzące kontent. Według planów, do końca tego roku, liczba osób zatrudnionych w firmie zwiększyć ma się jeszcze o co najmniej 10 osób

   
Jak wyglądają wybrane projekty realizowane przez Nanovo:
https://www.youtube.com/watch?v=Vm06DJV7ts0
https://www.youtube.com/watch?v=yK68QiYDeto

Źródło: Nanovo

www.nanovo.tv

Galeria: Nanovo: Wdrożenia digital signage

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764