logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Własna działalność

Strona 1/13  1 2 3 ... 13

| 20.08.2014 14:08

Witam forumowiczów.

Jak zorientowaliście się po temacie, po latach pracy w drukarniach studiach graficznych itd, zamierzam otworzyć własną działalność. Nie wiem czy do dobry pomysł, ale decyzja już podjęta. Jeśli się nie uda to trudno, przynajmniej nie będę żałował kiedyś że nie spróbowałem. Także osobę która napiszę otwórz kebab, warzywniak itp proszę o trochę wyrozumiałości, jestem z tych co jak nie spróbują to się nie przekonają.

1. Co potrafię.

Jestem grafikiem, DTPowcem ze sporym doświadczeniem od gazet miesięczników i tygodników po przez wszystkie inne Drukarniano-agencyjne rzeczy.
Mam jakieś pojęcie o oklejaniu pojazdów, i ogólnie o foliach, papierach, canvasach itp.
Zajmowałem się też sublimacją (kubki koszulki), drukiem cyfrowym na Xeroxie, umiem obsłużyć gilotynę i kilka innych niej ważnych urządzeń.

2. Co mam

Prócz jakiejś tam wiedzy i doświadczenia mam lokal w centrum mojego miasta, za który nie płacę, i 25 tys. na start. Do tego wielu dobrych stałych klientów którzy przejdą ze mną. Zrobię też stronę internetową.
także na ZUS będzie a i może na coś do chleba starczy

3. Co chcę robić.
Oczywistą sprawą jest, że z tymi środkami zbyt wiele nie zdziałam a nie ma sensu pakować na start kasy w maszyny więc wszystko będe zlecał.

A więc tak:

1. Komputer + monitor+dyski w raidzie - 4000zł ( mam nadzieję że się zmieszczę)
2. Corel + photoshop powinienem się zmieścić w 3000zł (myślę też o Illustratorze ale lepiej czuje się w corelu i chyba na niego postawie.)
3. Drukarka do faktur i tu liczę na waszą pomoc, ale do 1000zł powinienem się zmieścić
4 program do faktur - czy symfonia będzie odpowiednia?
5 dobry internet
6. coś o czym nie pomyślałem a zapewne jest to niezbędne 2000

I teraz coś nad czym się zastanawiam

czyli drukarka cyfrowa do A3+ na której będę mógł na poczekaniu wydrukować niskonakładowe rzeczy o gramaturze do 300g.
Myślę tu przede wszystkim o plakatach i wizytówkach. Bo wiadomo jak jest w małych mieścinach, przyjdzie klient i chce 30 wizytówek na za 2h.
Możecie coś polecić? jaki to koszt i czy opłaca się w to bawić?

Do tego ręczna gilotyna koszt to ok 1500zł ale dopiero robię rozeznanie, może wy coś polecicie?

Myślałem też o pieczątkach modico lub Zestawu do sublimacji ale to spory wydatek i wątpię czy się zwróci.

I teraz jeden wielki znak zapytania. Montaże. Nie wymieniłem wyżej wiertarek, drabin stołów, narzędzi itp. Bo powiem uczciwie nie znam się na tym, to spora odpowiedzialność i wymaga sporego doświadczenia którego mi brakuje. I tutaj mam pytania. Czy można wynająć ekipę montażową na pojedyncze zlecenia? Czy po prostu nie bawić się i takie zlecenia dawać innym firmom z montażem? A może dogadać się z montażysta z konkurencji który po fajrancie będzie robił fuchy?

Dziękuję z góry za konstruktywne komentarze poniżej.

brak ikonki
+

Zasiedmiogórogród
wiadomości: 13
w Signs.pl od 09.05.2011
IP: 95.49.133.XXX

| 20.08.2014 14:08

Do faktur mam drukarkę za chyba 160zł, ale ja wystawiam ich bardzo mało.
Wizytówek raczej nie trzeba montować z drabiny. Nie wiem gdzie dokładnie leży twoje miasto, ale zwykle w każdej większej miejscowości jest ekipa, która zajmuje się takimi rzeczami. Wystarczy ich znaleźć.
Z Photoshopem lepiej współpracuje Illustrator. 3 tysie chyba nie wystarczą na oprogramowanie.


A może jednak kebab?

-----------------
Dziwadła...



(Wiadomość zmodyfikowana przez: rs3d dnia 20.08.2014 14:41)

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 212.244.80.XXX

Dago Dago | 20.08.2014 15:08

Do tego wielu dobrych stałych klientów którzy przejdą ze mną.


Jesteś pewien, ze przejdą do Ciebie? Co na to Twój obecny szef?

-----------------

Dago

| 20.08.2014 15:08

Pomysł trafiony mim zdaniem - sprawdziłem panie w intenacie i w Zasiedmiogórogrodzie nie ma żadnej agencji więc otwieraj firmę i działaj!


Pozdr.
Marcin

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 20.08.2014 15:08

Jesteś pewien, ze przejdą do Ciebie? Co na to Twój obecny szef?

Dago, szef to tylko sztuka - liczy się pracownik (miesiąca) a za nim każdy klient pójdzie w ogień - nie wiesz? Pewnie nie wiesz bo jesteś takim samym szefem jak ten kolegi pytacza czyli na niczym się nie znasz i w ogóle ciesz sie ze te Twoje laski pozwalaja ci jeszcze im szefować bo się w końcu obrażą i lecisz na bruk

Pozdr.
Marcin


(Wiadomość zmodyfikowana przez: wiczek1 dnia 20.08.2014 15:42)

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Gorzów Wlkp.
wiadomości: 1407
w Signs.pl od 30.10.2009
IP: 79.189.30.XXX

| 20.08.2014 15:08

"Jeśli się nie uda to trudno ..." - mylisz się.

Musisz dołożyć "1" przed tą kwotę co podałeś i wtedy ja to widzę, pod warunkiem że masz swój lokal, chcesz włożyć ogrom pracy i wziąć na klatę wszelkie stresy związane z prowadzenie własnego biznesu. A wszystko o co pytałeś jest już na forum - w różnej postaci.

brak ikonki
+ + + + +

Płock
wiadomości: 507
w Signs.pl od 04.05.2012
IP: 79.187.159.XXX

| 20.08.2014 16:08

Dziękuję za wasze wpisy.

Zdaję sobie sprawę że mam przed sobą masę pracy i stresu ale nic nie ma darmo prawda? Już wy Panowie i Panie to wiecie najlepiej
O Moich klientów się nie martwię, sami powtarzają że gdyby nie ja to by do tej drukarni nie przychodzili wcale, ale wiedzą żem solidny i mają to co chcą.

Co do drukarni u mnie w mieście to prócz tej mojej jest jeszcze jedna agencja taka typowa średniawka z cenami z kosmosu. Za baner 3x1m plus prosty projekt liczą sobie 320zł a ludzie biorą! Drukują oczywiście u nas za 20zł m2 I jakoś im się wiedzie od paru już lat.

(Ja naprawdę nie zamierzam otwierać agencji i zaniżać ceny psując rynek - piszę to wyprzedzając kolejne wpisy)

Wracając do wątku to mógłby się ktoś odnieść do mich pytań sprzętowych?

brak ikonki
+

Zasiedmiogórogród
wiadomości: 13
w Signs.pl od 09.05.2011
IP: 95.49.133.XXX

Dago Dago | 20.08.2014 16:08

...z cenami z kosmosu. Za baner 3x1m plus prosty projekt liczą sobie 320zł a ludzie biorą....
(Ja naprawdę nie zamierzam otwierać agencji i zaniżać ceny psując rynek - piszę to wyprzedzając kolejne wpisy)


No tak, kasują i zarabiają, dla Ciebie to kosmos, dla Twojej przyszłej konkurencji to norma.

Ps. Życie zweryfikuje czy jesteś niezastąpiony. Jednej mojej byłej pracownicy też się tak wydawało, ale po jej zwolnieniu zatrudniłem młodego chłopaka, który po miesiącu pracy potrafi więcej zrobić niż pracownica po prawie 2 latach pracy, także ochłoń bo to życie zweryfikuje Twoje marzenia.

Ps2. Nie chcesz zaniżać cen, a piszesz, że baner 3 mkw za 3 stówki to kosmos.

Ps3. Jak pisał jeden z kolegów wszystkie info odnośnie sprzętu, o który pytasz masz na tacy, wystarczy poszukać na forum, a uwierz mi szukanie info to dopiero początek Twoich zmagań z działalnością gospodarczą.

mimo wszystko, życzę powodzenia

-----------------

Dago

| 20.08.2014 16:08

To ja do sprzętu się odniosę...
Jeśli sprzęt, na którym teraz pracujesz się sprawdza, to może kup taki sam - nie będziesz musiał się uczyć maszyn od zera.
W ogóle myślę, że to dobry pomysł, bo kolejna osoba zobaczy jak wygląda prawdziwe życie, czyli przybędzie nam wyedukowanych obywateli.

-----------------
Dziwadła...

avatar użytkownika
+ + + + + + + + +

Częstochowa
wiadomości: 1865
w Signs.pl od 02.02.2012
IP: 212.244.80.XXX

Dago Dago | 20.08.2014 16:08

czyli przybędzie nam wyedukowanych obywateli.


niech żyje przedsiębiorczość!

-----------------

Dago

Strona 1/13  1 2 3 ... 13
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764