logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Własna pracownia reklamowa

Strona 1/2  1 2

| 25.01.2009 14:01

Witam,

jestem nowa na forum i chciałabym uzyskać parę wskazówek od Was. Jestem z okolic Warszawy i prawie rok pracuje w agencji reklamowej. Jestem zdecydowana na otworzenie tego typu działalności i staram się o dofinansowanie z Funduszu Europejskiego. Mam już lokal ale mam problem z jego wyposażeniem. Mianowicie, nie wiem jaki ploter tnący byłby najlepszy za stosunkowo niewielkie pieniądze, oraz nie wiem jakie urządzenie wielofunkcyjne wybrać. Co do tego drugiego to najbardziej zależałoby mi na dobrej jakości, najlepiej laserową drukarkę i skaner, na kserze nie zależy mi tak bardzo....
Byłabym wam bardzo wdzięczna za pomoc

avatar użytkownika
?

Grójec
wiadomości: 1
w Signs.pl od 24.01.2009
IP: 83.7.101.XXX

| 26.01.2009 21:01

Witam

Podobnie jestem nowy tzn pierwszy raz pisze posta do tej pory bylem tylko czytelnikiem.
Moje pytanie jest podobne tzn mam pewne doswidczenie w reklamie i teraz chce przejsc na swoje. Lokal niewielki znaczy garaz mam niewielkie pieniadze na zainwestowanie tez.

Dylemat to jak zaczac tzn robic reklamy umiem wiem co mi potrzebne itd problem tkwi gdzie i jak zaczac szukac zlecen klientow,
teren dzialania to krakow.

Wiem ze pytanie jest malo oryginalne ale moze ktos moze podsunac mi pewne wskazowki

Chce sie zajac scisle produkcja kasetonow alu / dibond , grafika na samochodach, tablice itp poza tym planuje zakup plotera do folii, wydruki zamierzam zlecac innym firmom.

Czy moge uslyszec jakiekolwiek obiektywna krytyke ??? lub moze jakies wskazowki ???

dziekuje z gory

radek

avatar użytkownika
?

krakow
wiadomości: 2
w Signs.pl od 26.01.2009
IP: 82.112.147.XXX

| 27.01.2009 09:01

oraz nie wiem jakie urządzenie wielofunkcyjne wybrać. Co do tego drugiego to najbardziej zależałoby mi na dobrej jakości, najlepiej laserową drukarkę i skaner, na kserze nie zależy mi tak bardzo....

wszystko zależy od tego jaką kasą dysponujesz. Drukarka laserowa (cyfra) A3 jeżeli ma skaner to i ksero - i kosztuje najtaniej około 15000 zł. Jeżeli nie masz takiej kasy to kup A4 do 2000 zł. (poczytaj na forum w archiwum jaki typ - było o tym wiele razy) i skaner osobno za 100 zł. - to moim zdaniem optymalne rozwiązanie.

Co do plotera - to sytuacja jest identyczna + jak intesywnie chcesz go wykorzystywać i znowu jaką masz na to kasę. Chińczyki - około 2000 zł. firmowe - 5000-10000 zł. Wybierz się na targi rema i poszperaj trochę w archiwum forum.

avatar użytkownika
+ + + +

Dolny Śląsk
wiadomości: 408
w Signs.pl od 31.01.2007
IP: 84.40.135.XXX

| 27.01.2009 09:01

Dylemat to jak zaczac tzn robic reklamy umiem wiem co mi potrzebne itd problem tkwi gdzie i jak zaczac szukac zlecen klientow,
teren dzialania to krakow.

1. Zacznij od znajomych i znajomych znajomych którzy mają firmy.
2. Jeżeli garaż jest w widocznym miejscu zrób tak jak potrafisz duży kaseton z jakimś jajem i napisz na nim coś na kształt "produkcja kasetonów, oklejanie itp" - wytłuszczając specjalizaję
3. zrób trochę ulotek i poroznoś do firm wokół miejsca swojej działalności - powtarzaj tak przez kilka miesięcy co 3-4 tygodnie - ludzie czasami są leniwi i jak mają jechać dalej żeby zlecić tabliczkę to wolą podejść kilka kroków.
4. jak rozpoczynałem działalność to też dosyć skutecznie wychodził następujący motyw: widzisz firmę i np. pękniętą tabliczkę czy uszkodzony kaseton (wyceniasz ją ), wchodzisz, chcesz rozmawiać z szefem, przedstawiasz się, że tu niedaleko założyłeś agencję reklamy i jakby coś potrzebował np - zrobić nową tabliczę (bo ta już niebardzo) czy naprawic kaseton to jesteś do usług i że sąsiadów traktujesz promocyjnie - itd. i np tego typu tabliczka u Ciebie kosztuje tyle i tyle.

to tak na początek ale "jak pozyskać klienta" to odwieczne pytanie w każdej branży ...
powdzenia

avatar użytkownika
+ + + +

Dolny Śląsk
wiadomości: 408
w Signs.pl od 31.01.2007
IP: 84.40.135.XXX

| 27.01.2009 11:01


On 2009-01-27 09:21, rzymianin wrote:
[quote] oraz nie wiem jakie urządzenie wielofunkcyjne wybrać. Co do tego drugiego to najbardziej zależałoby mi na dobrej jakości, najlepiej laserową drukarkę i skaner, na kserze nie zależy mi tak bardzo....


Jest jeszcze możliwość kupienia poleasingowego kombajnu cyfrowego. Ja kupiłem pół roku temu minoltę (CF 3102 po regeneracji, 12 m-cy gwarancji) razem z finiszerem i ripem Fiery na niecałe 5000 pln netto. Więc nie jest to jakiś straszny wydatek a możliwości ma na początek wystarczające (sieciowa drukarka i skaner, druk na różnych materiałach, przełyka gramatury do 320g.)

(Wiadomość zmodyfikowana przez: kordos dnia 27.01.2009 11:43)

avatar użytkownika
+ + + +

Bielsko-Biała
wiadomości: 81
w Signs.pl od 27.10.2004
IP: 79.190.36.XXX

| 27.01.2009 20:01

Witam Panią M_and_M. A ponieważ jestem M&M postaram się dać kilka przydatnych wskazówek. 1. Choć ploter tnący powoli staje się maszyną niszową cały czas jest niezbędny w pracy. Tu proponuję kupić
a. jakiś markowy używany
b. średnio markowy tu chyba ktoś podpowie. Coś ciekawego może będzie w ofercie Grawcomu z Piaseczna.
c. nigdy chińszczyzna raczej wyrzucone pieniążki.
2. Drukarkę raczej laserową. Mimo wielu zalet atramentowej w usługach raczej jest to już technika zmierzchowa. Myślę, że kolorowa... ale jaka? Powinna mieć możliwość druku na jak najwyższej gramaturze (wizytówki). Również tu myślę, że ktoś z forum pomoże. My używamy xeroxa dc 12 ale to troszkę wyższa półka cenowa jak na początek.
3. Pozostałe usługi. Tu proponowałbym rozejrzeć się i poszukać firm do współpracy. Różnorodność usług jest taka duża od ploterów termicznych, poprzez frezujące, laserowe aż do drukujących. W Warszawie jest masę firm mających porządny sprzęt a również poza Warszawą (np. my - uwaga reklama ) A tak już zupełnie na poważnie reszta zależy od Ciebie, Twojej inwencji i sposobu dotarcia do klienta.

Powodzenia Mirosław Stefanek
www.mmreklama.pl

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Piotrków Trybunalski
Łódzkie
wiadomości: 630
w Signs.pl od 06.05.2002
IP: 82.197.62.XXX

| 27.01.2009 20:01

[quote]

3. zrób trochę ulotek i poroznoś do firm wokół miejsca swojej działalności - powtarzaj tak przez kilka miesięcy co 3-4 tygodnie - ludzie czasami są leniwi i jak mają jechać dalej żeby zlecić tabliczkę to wolą podejść kilka kro

Ulotki calkiem ciekawy pomysl nawet onim niemyslalem a tak jestesmy wszyscy teraz nimi zalewani heh dzieki bardzo za spostrzezenia

Myslalem tez o podwykonastwie dla innych firm reklamowych ale czy to ma sens jest mozliwe i oplacalne to niemam pojecia

avatar użytkownika
?

krakow
wiadomości: 2
w Signs.pl od 26.01.2009
IP: 87.244.71.XXX

| 28.01.2009 09:01

Wiele by tu można napisać, poradzę Ci tylko abyś nie inwestował w maszyny. W maszyny inwestować opłaca się rozwiniętym firmom, które mają ciągłość i są już na rynku, lepiej wypracuj sobie warunki współpracy z firmami produkującymi (drukarnie itp.) i za dobrą kasę zrobią Ci w terminie, w jakości i nie musisz się stresować

Ulotka ulotką a treść ulotki jest też ważna. Zamieść w ulotce nie tylko treść, ale też przykłady zastosowania produktów z Twojej oferty. Dobrze jest również zaproponować możliwości wykorzystania/zastosowania np. kasetonu, a nie tylko, że robisz kasetony. Nie oszczędzaj na formacie ulotki, zrób minimum DIN A5 4 strony na porządnej kredzie 170 2500szt. drukną Ci w świetnej jakości za 700-800 zł.

powodzenia

P.S. Pomyśl o reklamie prasowej, pogadaj ze znajomymi czy zgodzili by się zamieścić niewielką reklamę...lub wielką na samochodzie dostawczym np. koniecznie z wyraźnym opisem lokalizacji gdzie działasz (w przypadku reklamy na samochodzie). Przy projektowaniu pamiętaj "ideą reklamy jest prostota".

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

wiadomości: 1241
w Signs.pl od 07.08.2005
IP: 83.3.111.XXX

| 28.01.2009 14:01

Rozwijając myśl Ucina - daj sobie spokój z maszynami. Nie mając pojecia co kupić-kupisz to co Ci wcisną i bedziesz potem żałować. Poza tym, dziwi mnie trochę odwaga (?): "nie znam się na maszynach, ale kupuję je i otwieram pracownię". Kilkanaście lat temu zaczynałem w domu, wystarczył komputer i mała atramentówka oraz (najważniejsze!) wiedza gdzie dobrze i w miarę tanio zrobić co trzeba. Klienta nie interesują szczegóły; robisz projekt, akceptujesz i dostarczasz mu gotowy produkt. Jak się otrzaskasz - sama będziesz wiedziała jakie maszyny są Ci tak naprawde potrzebne i gdzie je kupić

avatar użytkownika
+ + + + + + + + + + + +

wiadomości: 2424
w Signs.pl od 27.08.2002
IP: 87.101.32.XXX

| 09.02.2009 17:02

Najważniejsze i zarazem najtrudniejsze jest pozyskanie klienta. Najpierw musisz więc zainwestować w promocję siebie: ulotki, reklama na samochód, tablica, banner. U mnie sprawdziła się również oferta w formie listu zachęcającego do skorzystania z moich usług, wysyłana na adres pocztowy. Wysyłałem takich listów po 50 co 1-2 tygodnie na adresy firm znalezionych w książce telefonicznej. Jeżeli działasz w niewielkiej miejscowości to w dość krótkim czasie dotrzesz do wszystkich firm w twojej miejscowości. List wyjdzie cię drożej niż ulotka, ale masz pewność, że trafiła tam gdzie chciałaś. Nie zapomnij o instytucjach(urzędy, szkoły, przychodnie, itp.) Nie przejmuj się, że nie posiadasz sprzętu. Grunt to dobry projekt no i cena... Początkowo, możesz bazować tylko na robieniu projektów, i wyklejaniu tablic, a druk, cięcie ploterem, zlecać tymczasowo podwykonawcom. Jako agencja, a więc pośrednik, napewno uzyskasz satysfakcjonujące ceny i zostanie również zysk dla ciebie. Zaopatrz się również w próbki wydruków i produktów, które będziesz oferować, klient lubi "dotknąć" zamawianego towaru. Najlepiej zdobyć je od podwykonawców lub na targach.
Jeżeli zleceń będzie przybywać, możesz pomyśleć o inwestycjach, jeżeli nie, zwijasz interes i nic nie tracisz.
I jeszcze jedno, nie myśl, że znajdziesz klientów w 1-2 miesiące, to proces długotrwały
Powodzenia

avatar użytkownika
+ + +

okolice Torunia
wiadomości: 28
w Signs.pl od 19.11.2002
IP: 83.10.84.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764