logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wnętrza publiczne: Trzy impresje według dr. Jana Sikory

  PR 03.08.2016, przeczytano 782 razy
ilustracja

Projektowanie współczesnych przestrzeni publicznych to niezwykła przygoda. Składa się na to kilka czynników, wobec których architekt wnętrz nie może pozostać obojętny. Czasy zmieniają się dynamicznie i Polska weszła w okres świadomego konsumowania piękna. Na co dzień, gdy tworzę miejsca prestiżowe i takie, w których mamy czuć się komfortowo, nie mogę oprzeć się kilku ważnym spostrzeżeniom.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wnetrza-publiczne%3A-trzy-impresje-wedlug-dr.-jana-sikory,29485,artykul.html

Po pierwsze: Polska jest częścią Świata designu

To bardzo inspirujące móc tworzyć w czasach, gdy jesteśmy częścią tej pasjonującej i pięknej przygody. Gdy pracuję m.in. nad wnętrzami takich prestiżowych obiektów, jak Aparthotel no1 na Wyspie Spichrzów w Gdańsku czy Hotel Molo na Monte Cassino w Sopocie, to widzę jak ważne jest, aby znać i czuć dobry światowy design. Przestrzeń publiczna nie toleruje przeciętności. Najnowsze kolekcje takich marek, jak Bonaldo czy Vondom, które obserwuję m.in. na targach iSaloni w Mediolanie są zawsze odkryciami i dobrym uzupełnieniem poszukiwań stylistycznych. Wydaje się nieprawdopodobne, że jeszcze 25 lat temu projektant i inwestor mieli w Polsce do wyboru zwykle tylko dwa rodzaje meblościanek i meble typu kultowy „półko-tapczan”.

Po drugie: Zaczęliśmy cenić jakość

Cieszę się, że podczas rozmów z inwestorami nie słyszę już tak często pytań: „A czemu tak drogo? Po co mi tak dobra tapicerka?” Dziś projektowanie to przede wszystkim sztuka wyboru i moim zdaniem lepiej nie kupić nic, niż decydować się na nietrwały i niskiej klasy mebel. Przykładem może być lampka Birdy marki Northern Lightning – jeden z moich ulubionych akcentów, którymi lubię posługiwać się we wnętrzach. Stoi też w moim gabinecie i przypomina mi, że jakość jest ponadczasowa, a tandeta wywołuje smutek już po kilku miesiącach.

Po trzecie: Czas zapomnieć o swoich kompleksach!

Polskie uczelnie artystyczne zaczęły zbierać żniwa: projektanci wnętrz coraz częściej sięgają po międzynarodowe nagrody, a polscy designerzy tworzą na światowym poziomie. Przykładem mogą być takie marki jak Malafor, VANK, które mają na swoim koncie między innymi takie nagrody, jak If Design Award czy Red Dot Design Award. Bardzo dobrze, że tak się dzieje, bo widząc innych wymagamy więcej od siebie, a wymagając od siebie oczekujemy więcej od innych. Ta otwartość i odwaga pozytywnie nakręcają branżę. Na mnie osobiście ma to bardzo dobry wpływ. Czując dynamikę i pozytywny flow, z dużo większą przyjemnością szukam nowych i ciekawych rozwiązań.

Jan Sikora

Źródło: OKK!

www.okkpr.pl

Dodatkowe informacje:

dr Jan Sikora – architekt wnętrz, prowadzi autorską pracownię Sikora Wnętrza, członek IIDA (Światowe Stowarzyszenie Architektów Wnętrz z siedzibą w USA). Laureat wielu nagród w tym Bryły Roku, Nagrody Architektonicznej Polityki i międzynarodowej nagrody Library Interior Design Award za „najpiękniejszą bibliotekę na Świecie” za projekt Stacja Kultura. Wykładowca Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Reklamy wyborcze: amatorszczyzna czy oszczędności z profesjonalistami?
Partie ogólnopolskie i lokalne komitety wyborcze szykują się do ostatecznego boju o miejsca w radach. Kandydaci na prezydentów, wójtów i burmistrzów już pokazują się na pierwszych billboardach i plakatach. Jednak znaczna część batalii będzie miała miejsce w internecie. Niemal pewne jest to, że żadnemu z internautów – choćby bardzo się starał – nie uda się uniknąć...
W branży marketingowej czuć powiew optymizmu
Niedawne badanie przeprowadzone już po raz piąty przez Chartered Institute of Marketing Officers (CIMO) uwidoczniło kluczowe tendencje w branży marketingowej, rzucając światło na zmieniające się dynamiki rynkowe. W ramach najnowszej edycji raportu, wykazano, że wskaźnik Optymizmu Rynkowego CIMO wzrósł do najwyższego poziomu od początku 2022 roku, osiągając wartość 53,62, co...
Rynek badań mystery shopping po pandemii wraca do gry
Jak wynika z szacunków, w 2022 r. rynek badań mystery shopping w Polsce warty był 27 mln zł. Natomiast jeszcze w 2020 r. było to 36 mln zł. Spadek oczywiście nastąpił z powodu pandemii. Gdyby nie ona, obecnie rynek byłby większy. Natomiast teraz widać, że ten segment wraca do gry. Co więcej, w ciągu najbliższych 5 lat ww. wartość może wzrosnąć nawet do 50-60 mln zł...
Czy programy lojalnościowe wciąż mają potencjał do budowania potęgi marki? Chociaż laikowi kojarzą się przede wszystkim z rabatami i bonusami, w rzeczywistości są niewyczerpanym źródłem wiedzy o konsumentach i ich potrzebach. Mądre wykorzystanie tej wiedzy przekłada się na wzrost lojalności klientów i wzmocnienie wizerunku firmy. To nie zmieni się w...
Problemy z AI. Czy prawo powstrzyma „bunt maszyn”?
Prawne problemy ze sztuczną inteligencją narastają wraz z dynamicznym rozwojem technologii AI. System regulacyjny nie nadąża nie tylko za tworzeniem prawa wyznaczającego granice dla nowej technologii, ale też złożonością procesu tworzenia algorytmów, które często są utajnione. Obecne regulacje nie są adekwatne, co prowadzi do skrajnie różnych rozstrzygnięć...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764