logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wnętrze Otwarte 2020 - rozmowy o smart technologiach i ponadczasowym designie

  PR 10.10.2019, przeczytano 1093 razy
ilustracjastrzałka

Inteligentne oświetlenie, które podąża za użytkownikiem, reaguje na głos i dba o bezpieczeństwo symulując obecność lokatorów w domu. Rolety, wyposażone w czujniki zmroku, lustra, w których możemy robić zdjęcia czy mulitroomowe systemy audio/video, dzięki którym oglądamy ulubiony film w dowolnym pomieszczeniu. Nowoczesne rozwiązania, w które coraz chętniej wyposaża się nie tylko przestrzenie mieszkalne, ale także biura, restauracje czy hotele, to trend, który pojawił się na gruncie nowych technologii, takich jak IoT, internet 5G czy sztucznej inteligencji. Wszystko po to, by poprawić komfort życia, bezpieczeństwo i usprawnić codzienne funkcjonowanie. O tym, czym tak naprawdę są smart technologie i jakie dają możliwości w architekturze i projektowaniu, dowiemy się podczas 4. edycji Wnętrza Otwartego by Justyna Smolec, które odbędzie się 5-7 lutego 2020 r. w ramach międzynarodowych Targów Światło.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wnetrze-otwarte-2020---rozmowy-o-smart-technologiach-i-ponadczasowym-designie,384295,artykul.html

Smart technologie i design w trosce o komfort życiato hasło przewodnie 4 edycji Wnętrza Otwartego. Co roku w ramach tej przestrzeni podejmowane są dyskusje na temat świadomego procesu tworzenia, które niesie za sobą użyteczność i ponadczasową jakość. Projektowania, które jest wynikiem realnej potrzeby, a nie sztuką dla sztuki czy chwilową modą. Tym razem tematem przewodnim będą inteligentne rozwiązania automatyki domowej i budynkowej, które odpowiadają za komfort, bezpieczeństwo, a także efektywność energetyczną użytkowanych przestrzeni. W ramach wydarzenia odbędą się, m.in. prezentacje rozwiązań z zakresu BMS (Building Management System) i HMS (House Management System), a podczas trwania Targów poprowadzone zostaną warsztaty komputerowe z zakresu automatyki budynkowej.

- Temat narodził się z obserwacji rynku i rosnącego zainteresowania inteligentnymi rozwiązaniami. Jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej świadomi i wymagający – częściej stawiamy na dobre jakościowo, energooszczędne systemy, które jednocześnie mają poprawiać komfort życia i zapewniać należyte bezpieczeństwo. Takie udogodnienia chcemy mieć w domu, w takich przestrzeniach chcemy pracować i spędzać efektywnie czas. Z drugiej strony mam również świadomość, że odsetek odbiorców inteligentnych technologii w Polsce jest nadal niewielki. Branża smart home dopiero się rozwija i wciąż mierzy sięz wieloma barierami, również mentalnymi, a dynamiczny rozwój tego sektora powoduje, że specjaliści, tacy jak architekci, projektanci oraz inżynierowie stoją przed wyzwaniem pozyskiwania niezbędnych kompetencji i poszerzania wiedzy w tym obszarze – mówi ach. Justyna Smolec.

Smart life – świetlana przyszłośćinteligentnych rozwiązań

Najnowszy raport IDC wycenia segment smart home na miliardy dolarów. Oświetlenie, bezpieczeństwo domu/monitoring oraz termostaty – stanowiły ponad 20 proc. rynku inteligentnych domów w 1 kwartale 2019 roku. Prognozuje się, że do 2023 roku te trzy kategorie zwiększą swój udział w rynku nawet o 9,5 p.p. Nowoczesne, połączone ze sobą technologie rozwijają się w imponującym tempie i stają się coraz bardziej popularne. Jakie są trendy na rynku inteligentnych rozwiązań, jak kształtują się ceny wprowadzenia takich systemów i czy Polska jest gotowa na smart rewolucję – m.in. na te tematy będą dyskutować architekci i przedstawiciele firm w ramach 4. edycji Wnętrza Otwartego.

- Nowoczesne systemy automatyki budynkowej często kojarzą się jedynie ze zdalnym zarządzaniem poszczególnymi elementami lub urządzeniami, które mamy w domu, biurze czy w hotelu. Chcemy pokazać, że smart technologie, to coś więcej niż innowacje, to przede wszystkim zmiana, która dokonuje się teraz. Ma ona za zadanie polepszyć komfort życia, bezpieczeństwo, a także wpłynąć na nasze środowisko. Kontrola pracy instalacji, czujniki dymu, kamery monitoringu, systemy oświetlenia, które kontrolują obecność użytkowników w pomieszczeniu, to tylko jedne z wielu rozwiązań, które składają się na pojęcie smart home. Oczywiście obok zapewnienia bezpieczeństwa, nowoczesne systemy mają poprawiać jakość naszego życia i być po prostu funkcjonalne. Aby pokazać praktyczne zastosowanie takich elementów zaprosiliśmy do Wnętrza Otwartego firmy, takie jak: Klinika Dźwięku, 5senses, Anwis, Lumines Lighting czy Ramko, które pokazują odpowiedź na potrzebę inteligentnych rozwiązań w przestrzeniach prywatnych i publicznych – mówi Kamilla Walicka, organizator międzynarodowych Targów Światło 2020.

„Forma wynika z funkcji” – dom zgodny z ideami Bauhausu

Przyszłoroczna edycja Wnętrza Otwartego to nie tylko rozmowy o rozwiązaniach przyszłości, ale także okazja, by podjąć temat ponadczasowego designu i z bliska przyjrzeć się twórczości Bauhausu. Dokładnie 100 lat temu powstała szkoła nowoczesnego projektowania – prostych form, wyważonej kolorystyki i otwartych, pełnych światła przestrzeni. Manifestem uczelni stworzonej przez niemieckiego architekta Waltera Gropiusa było projektowanie w sposób rzemieślniczy budynków i przedmiotów, które dzięki swojej funkcjonalności i prostocie miały jak najlepiej służyć społeczeństwu. W ramach Wnętrza Otwartego będzie dostępna galeria projektów, stworzonych w konkursie Rytm Światła – dom zgodny z ideami Bauhausu, a także podjęte zostaną dyskusje na temat tego nurtu.

- Bauhaus to fenomen prostych, oszczędnych i powtarzalnych form, tworzonych przy wykorzystaniu klasycznych i trwałych materiałów, jak chromowany metal, skóra czy szkło. W myśl hasła „forma wynika z funkcji” stworzono ikony designu, jak lampa Wilhelma Wagenfelda czy krzesło „Wassily” Marcel Breuera. Te same zasady sprawdzały się w budownictwie i architekturze. Podstawą wnętrz był podział na strefy o określonych funkcjach, oszczędność i minimalizm. Otwarta przestrzeń miała być wyposażona tylko w to, co niezbędne. Podczas Wnętrza Otwartego pokażemy sposób myślenia zgodny z ideą Bauhausu, a także rozwiązania, które doskonale wpisują się w ten nurt, między innymi za sprawą galerii prac konkursowych, dostępnej w tej przestrzeni – mówi arch. Justyna Smolec.

Wnętrze Otwarte organizowane jest co roku w ramach międzynarodowych Targów Światło. Kolejna edycja odbędzie się w dniach 5-7 lutego 2020 roku w Expo XXI.

Źródło: Lightscape

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma AL-KO sponsorem Polskiej Ligi Siatkówki
Firma AL-KO podjęła decyzję o rozpoczęciu współpracy sponsoringowej z Polską Ligą Siatkówki S.A.. Firma została Sponsorem Tytularnym Superpucharów Polski kobiet i mężczyzn oraz Oficjalnym Sponsorem PlusLigi, TAURON Ligi oraz TAURON 1. Ligi. Umowa została podpisana na 3 lata.
Kampania „Wszyscy lubią Łaciate”
„Wszyscy lubią Łaciate” to nowa kampania ulubionego mleka Polaków, która wystartowała 25 października. Prawdziwy smak i życie w zgodzie z naturą – to wartości, które stoją za Łaciatym od lat. Marka prezentuje nową ideę kreatywną za pomocą działań digital, kampanii TV oraz aktywności na YouTube.
El Padre dla Optibuy i PSML
19 i 20  października na zlecenie firmy OptiBuy oraz Stowarzyszenia PSML  w warszawskim Crowne Plaza Warsaw – The HUB odbyła się VIII edycja konferencji PROCON/POLZAK 2021. Agencja El Padre była partnerem tego wydarzenia i wspierała organizację konferencji.
Sony ogłasza wejście nowej generacji projektorów laserowych
Oferta Sony dla biznesu i edukacji powiększa się o dwa nowe, laserowe projektory – VPL-FHZ80 i VPL-FHZ85 o rozdzielczości WUXGA. Jak przystało na urządzenia z nowoczesnym źródłem światła są one trwałe (do 20 000h), praktycznie bezobsługowe, a ich jasność utrzymuje się na stabilnym poziomie. Legendarna już jakość obrazu Sony i rozbudowany zestaw funkcji...
Agencja Ancymony z nową kampanią dla Rossmanna
Wystartowała kampania „Taki skład to rozumiem” marki enerBIO. Za realizację odpowiada Agencja Ancymony.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764