logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Woda na start: Program edukacyjny Żywiec Zdrój

  PR 16.06.2015, przeczytano 1446 razy
ilustracjastrzałka

Z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie Żywiec Zdrój*, wynika, że co drugi Polak nie wie, ile płynów powinien wypijać każdego dnia. Wielu z nas brakuje świadomości tego co, i w jakich ilościach, wypijamy w ciągu dnia. Nie zdajemy sobie też sprawy z tego, jak regularne picie wody wpływa na funkcjonowanie naszego organizmu. Celem programu "Woda na Start" jest uświadamianie Polakom wpływu prawidłowego nawodnienia na nasze zdrowie i samopoczucie oraz edukacja na temat roli wody w prawidłowej diecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/woda-na-start%3A-program-edukacyjny-zywiec-zdroj,25161,artykul.html

Pijemy zbyt mało

Choć w ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób, które mają świadomość, że piją za mało wzrósł z 16 do 40%, nie przekłada się to na praktykę i zachowania konsumentów. Według rekomendacji Europejskiego Urzędu ds. Bezpieczeństwa Żywności (ang. European Food Safety Authority; EFSA), dorosły mężczyzna powinien wypijać dziennie około 2l wody, a kobieta około 1,6l dziennie**. Tymczasem 59% kobiet i aż 78% mężczyzn każdego dnia wypija mniej płynów, niż jest to zalecane**. Wyniki badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie Żywiec Zdrój pokazują, że zdecydowanie najchętniej i w największej ilości pijemy napoje ciepłe, takie jak kawa czy herbata i najczęściej z dodatkiem cukru. Dane wskazują, że ponad 49% płynów spożywanych w ciągu dnia przez osoby dorosłe to słodkie napoje. Woda stanowi natomiast jedynie 28% spośród wszystkich płynów, które przeciętny Polak wypija w ciągu dnia*.

Woda - lek na (prawie) całe zło

Eksperci z zakresu dietetyki i żywienia podkreślają, że woda jest najbezpieczniejszym i najbardziej naturalnym napojem. Nie zawiera cukru, a tym samym zbędnych kalorii. Systematyczne picie wody małymi porcjami, w tempie proporcjonalnym do jej utraty, pomaga nam utrzymać prawidłowe funkcjonowanie organizmu i dobrą kondycję psychofizyczną. Odpowiednie nawodnienie wpływa też na lepszą wydajność organizmu i produktywność.

Już niewielkie odwodnienie może negatywnie wpływać na nasze samopoczucie i zdolność do pracy umysłowej. "Woda wpływa nie tylko na przemianę materii, reguluje również szereg procesów zachodzących w organizmie - mówi dr n. med. Agnieszka Jarosz z Instytutu Żywności i Żywienia. - Picie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia pozwala zachować sprawność intelektualną i fizyczną, dlatego warto, by regularne sięganie po szklankę wody stało się nieodłącznym nawykiem każdego z nas".

Kropla drąży skałę, czyli w edukacji siła

"Woda na Start" to kampania edukacyjna zainicjowana przez Żywiec Zdrój i realizowana we współpracy z Instytutem Żywności i Żywienia oraz Instytutem Matki i Dziecka. Jej celem jest poprawa wiedzy oraz zmiana postaw, zachowań i nawyków związanych z nawodnieniem.

"Konsekwentnie prowadzone działania informacyjne związane z właściwym nawodnieniem, uzupełniają powszechną świadomość dotyczącą zdrowia i prawidłowej diety. Regularne picie wody, uczenie tego nawyku dzieci, to jeden z najlepszych sposobów utrzymania optymalnego poziomu zapotrzebowania organizmu na płyny (w tym wodę). Wyniki wielu badań wskazują, że picie wody należy traktować jako ważny element profilaktyki otyłości u dzieci, a także próchnicy zębów" - podkreśla prof. Halina Weker z Instytutu Matki i Dziecka. 

Działania realizowane w ramach programu "Woda na Start" obejmą akcję edukacyjno-informacyjną oraz wydarzenia specjalne realizowane w przestrzeni publicznej. Więcej o programie oraz wpływie wody na nasze zdrowie można znaleźć na stronie: www.wodanastart.pl.

Źródło: Żywiec Zdrój, Centrum Prasowe PAP

www.wodanastart.pl

Dodatkowe informacje:

*Badanie TNS Polska przeprowadzone w maju 2014 roku na zlecenie Żywiec Zdrój na próbie głównej 1 000 Polaków (w wieku 16- 64 lata) oraz próbie 650 dzieci (do 15 r.ż.). W badaniu zastosowano metodę dzienniczkową oraz metodę wywiadów indywidualnych (w przypadku dzieci kwestionariusz i dzienniczek były wypełniane przez matki).
**EFSA Panel on Dietetic Products, Nutrition, and Allergies (NDA); Scientific opinion on dietary reference values for water. EFSA Journal 2010; 8(3):1459.[48 pp.].; Według zaleceń EFSA dorosły mężczyzna potrzebuje 2,5l, a kobieta 2 l wody dziennie, z czego ok. 20% zapewnia pożywienie. Resztę należy wypić w postaci płynów.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764