logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Portfolio: Wojciech Mecwaldowski w kampanii społecznej „Polska na niebiesko”

  PR 09.03.2020, przeczytano 1359 razy
ilustracja

Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej Fundacji JiM „Polska na niebiesko”. W kampanię zaangażował się m.in. Wojciech Mecwaldowski.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/portfolio%3A-wojciech-mecwaldowski-w-kampanii-spolecznej-_polska-na-niebiesko_,386003,artykul.html

Hasłem tegorocznej kampanii jest Autyzm. 400 000, jak bowiem wskazuje WHO w Polsce autyzm występuje u 1 na 100 dzieci, co oznacza, że w naszym kraju żyje 400 tysięcy osób z autyzmem. To jak jedno spore miasto. Ale tu liczby się nie kończą, bo oprócz osób z autyzmem są jeszcze ich rodzice, rodzeństwo, opiekunowie, co sprawia, że tych, których autyzm dotyczy, może być nawet 3 mln. Osią przekazu kampanii jest pytanie „A Ty?” wpisane w słowo „autyzm” i kolejne, które za nim idą: „Znasz taką osobę?”, „Czy rozumiesz, dlaczego osoby z autyzmem zachowują się często w niezrozumiały dla nas sposób?”, „Może Twoje dziecko ma takiego kolegę lub koleżankę w szkole?” itp. Celem kampanii jest budowanie zrozumienia dla osób z autyzmem, które, choć żyją w świecie pozornie odległym, to jednak fizycznie tak bliskim, jak wskazują na to wspomniane liczby.

Głównym narzędziem kampanii jest spot, w którym pokazano odbiór świata osoby z autyzmem i jednocześnie reakcję otoczenia na jego osobę. Jak się okazuje, często nie wiemy, że jesteśmy świadkami reakcji typowych dla osób z autyzmem, przez co postrzegamy takie zachowania jako oderwane od rzeczywistości, niezrozumiałe, niewygodne czy wręcz irytujące. Zrozumienie i poznanie świata autyzmu, które ma prowadzić do pomocy osobom z autyzmem poprzez wsparcie Fundacji JiM, akcentowane jest potrójnym, prostym CTA kampanii: „Poznaj. Zrozum. Pomóż.” Konsekwentnie według tych trzech zachęt skonstruowano także landing kampanii www.polskananiebiesko.pl, na którym poznać można historie osób z autyzmem, zrozumieć, czym autyzm jest, a także wesprzeć finansowo Fundację JiM.

- Wierzymy, że edukowanie - także przez prawdziwe historie - pozwoli przybliżyć społeczeństwu zagadnienie autyzmu, a tym samym tworzyć lepszy świat dla osób ze spektrum. Bo nie wystarczy wiedzieć tylko, że autyzm jest, ale zrozumieć także, czym jest i być gotowym pomóc – mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.

Twarzą i ambasadorem kampanii został Wojciech Mecwaldowski, odtwórca roli Tomka z autyzmem w filmie pt. „Dziewczyna z szafy”.

– Zależało nam, aby w kampanii wzięła udział znana i nieprzypadkowa osoba. Wybór dość naturalnie padł na Wojtka Mecwaldowskiego, który niezwykle drobiazgowo i z zaangażowaniem przygotowując się do roli Tomka, w pewnym stopniu poznał i zrozumiał świat osób z autyzmem, w który wtapiał się tygodniami. Dlatego, kiedy stawia on w naszym spocie pytanie „A Ty?”, jest wiarygodny i prawdziwy, tak jak prawdziwy, choć inny, jest świat osób z autyzmem – mówi Anna Szepke-Krzyżaniak z Heroes Brand Communication.

Agencja Heroes opracowała koncepcję kreatywną kampanii i key visual, a także narzędzia, w tym spot i landing page. Zespół Heroes odpowiada także za komunikację z influencerami, blogerami, artystami, sportowcami i pozyskanie ich do internetowej akcji „Poznaj, zrozum, pomóż”, mającej na celu budowanie świadomości na temat autyzmu oraz tolerancji wobec osób z autyzmem poprzez udostępnianie spotu kampanii.

Finał kampanii odbędzie się w Światowy Dzień 2 kwietnia w Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. W tym dniu kilkaset budynków w Polsce rozświetli się na niebiesko – w kolorze solidarności z osobami z autyzmem. Odbędzie się również szereg imprez organizowanych przez Fundację JiM.

Źródło: Heroes Brand Communication

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowa seria profesjonalnych monitorów Sony Bravia
Firma Sony ogłosiła dziś, że rodzina monitorów profesjonalnych BRAVIA powiększa się o zupełnie nowy, flagowy 98-calowy monitor z serii FW-BZ53L, wyposażony w powłokę Deep-Black Non-Glare Poszerzeniu ulega tez oferta podstawowych monitorów serii BZ30L do której dla klientów w Europie dołącza monitor w wersji 98-calowej., Niedawno ogłoszone...
Samsung Electronics liderem rynku digital signage 15. rok z rzędu
Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w zakresie produktów wyświetlania profesjonalnego [1] . Według firmy badawczej w minionym roku Samsung nie tylko był liderem globalnego sektora signage z 33 proc. udziałem, ale także sprzedał ponad 2 mln urządzeń – to rekordowa liczba dla...
Kampania Pepsi: Thirsty for more
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem „Thirsty for more”. W ramach działań zaplanowano szereg wyjątkowych i niestandardowych aktywności mających na celu zachęcenie konsumentów do odkrycia nowej ery świata Pepsi. Aktywacja jest efektem globalnej transformacji marki, która przeszła największy rebranding od ponad 14 lat.
Xiaomi rozpoczęło współpracę z gwiazdami polskiej siatkówki
Aleksander Śliwka, Kamil Semeniuk i Marcin Janusz rozpoczęli współpracę z Xiaomi. Od dziś na swoich kanałach społecznościowych będą dzielić się fragmentami ze swojego życia, treningów, a w szczególności z najważniejszych spotkań meczowych w tym roku. Nowi przyjaciele marki będą relacjonować legendarne momenty zdjęciami przy użyciu telefonów...
Lincoln Electric powierza Kinesso obsługę w digitalu
Lincoln Electric, specjalizujący się w zakresie projektowania, rozwoju i wytwarzania produktów do spawania, cięcia, lutowania i zautomatyzowanych rozwiązań dla przemysłu, wybrał w przetargu na obsługę digital ofertę agencji KINESSO (IPG Mediabrands).
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764