logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wolą milczeć, niż prosić o pomoc. Avon i partnerzy mówią: „Możesz mi powiedzieć"

  PR 28.11.2022, przeczytano 133 razy
ilustracjastrzałka

Według policyjnych statystyk, w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów1 rocznie. Natomiast z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys. Jednak statystyki nie obrazują całego problemu. Kobiety wciąż milczą, bo wstydzą się zgłosić gwałt z obawy, że zostaną obarczone winą. A to nie one powinny się bać, tylko sprawca.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wola-milczec%2C-niz-prosic-o-pomoc.-avon-i-partnerzy-mowia%3A-_mozesz-mi-powiedziec_,398154,artykul.html

W tym roku, w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy, Avon dołączył do kampanii „Możesz mi powiedzieć”. Razem z Eweliną Flintą, inicjatorką akcji, oraz partnerami: Niebieską Linią, Fundacją Feminoteka i Amnesty International, marka zwraca publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej, by zainicjować zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123), jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły tej tragedii i szukają pomocy.

- Naszą misją w Avon jest tworzenie lepszego świata dla kobiet. Świata wolnego od strachu i przemocy, w którym kobiety mogą czuć się bezpieczne, a w sytuacjach kryzysowych szybko znajdą wsparcie i profesjonalną pomoc. Od 14 lat prowadzimy kampanię Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazaliśmy już 3,5 mln zł dla organizacji działających na rzecz bezpieczeństwa kobiet. Od lat współpracujemy z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest dla nas kontynuacją realizowania naszej misji. Wspólnie chcemy powiedzieć głośne „NIE!” dla przemocy i wiktymizowania kobiet. Chcemy, aby każda kobieta wiedziała, że dzwoniąc na Niebieską Linię zawsze znajdzie zrozumienie, zostanie wysłuchana, otrzyma pomocną dłoń. – mówi Agnieszka Isa, General Manager Avon Polska.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód” dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety.

- Kiedy zaczynasz rozmawiać otwarcie o molestowaniu i przemocy seksualnej z innymi kobietami, uderzające i szokujące jest to, że te przypadki to nie wyjątki, a wręcz przerażająca norma. Problem w tym, że aby o tym mówić, trzeba przebrnąć przez chór głosów, które brzmią w głowie od najmłodszych lat, bo tak się poucza dziewczynki i kobiety: nie ubieraj się tak, nie chodź tam, sprowokowałaś, to twoja wina. A do tego należy dodać wychowywanie przez rodziny i społeczeństwo, w którym notorycznie przekracza się granice cielesne i psychiczne. To wszystko, skutecznie, na lata zamyka usta i obciąża winą. Chcemy to zmienić i zachęcić do zwierzenia się i poszukania pomocy u specjalistów, bo jeśli zaczynasz mówić, ma szansę zajść zmiana nie tylko w twoim życiu, ale i w całym społeczeństwie. - mówi Ewelina Flinta.

- „Możesz mi powiedzieć” to sygnał, że przemoc seksualna nie powinna być tabu. Że za przemoc odpowiedzialność ponosi zawsze sprawca. Że osoba pokrzywdzona otrzyma wsparcie i zrozumienie. Możemy dać je wszyscy – rodzina, znajomi, przyjaciółki i przyjaciele. Zmieńmy „kulturę gwałtu” na „kulturę braku przyzwolenia na gwałt”. Możemy to zrobić razem. – dodaje Renata Durda z Niebieskiej Linii.

Wiele kobiet doświadczających przemocy nigdy nie zgłasza tego problemu na policję. Z powodu strachu i wstydu milczą i cierpią. Dlatego tak ważne jest, by pokrzywdzone i świadkowie przemocy wiedzieli, gdzie zwrócić się po pomoc. Taką możliwość daje „Niebieska Linia" oferujące darmowe, profesjonalne, pełen zrozumienia i szacunku wsparcie. Współpraca Avon z „Niebieską Linią" trwa od 2011 roku. Od tego czasu udało się zrealizować wiele inicjatyw edukacyjnych i prewencyjnych dotyczących przemocy oraz wspierających osoby poszkodowane. Do tej pory, dzięki dotacjom od Avon, ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer „Niebieskiej Linii”2.

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć, Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii.

Kampanię Avon Kontra Przemoc można wspierać cały rok kupując produkty z Symbolem Nieskończoności dostępne u Konsultantek Avon.

Źródło: Avon Polska

www.avon.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Żywiec Zdrój w kampanii wizerunkowej o osiągnięciu neutralności plastikowej
Trwa kampania "Z natury dla natury" Żywiec Zdrój (Danone). Marka kolejny raz podejmuje temat neutralności plastikowej. Kampania jest prowadzona z wykorzystaniem telewizji, digitalu, OOH oraz we współpracy z influencerami. VMLY&R odpowiada za koncept, kreację oraz działania w Internecie.
Agencja Space Cat Industries powstała, by pomagać markom w komunikacji z Pokoleniem Z. Misją firmy jest ciągła eksploracja nowych trendów i poszukiwanie wartości w nieustannie zmieniającym się digitalowym uniwersum. Space Cat Industries specjalizuje się w TikTok marketingu, współpracy z influencerami, produkcji audio i short video oraz TikTok Adsach.
Podsumowanie kampanii „Moc Polskich Warzyw” w 2022 roku
Biuro prasowe kampanii „Moc Polskich Warzyw” opublikowało podsumowanie ubiegłego roku. Rezultaty znacznie przewyższyły oczekiwania. Prowadzony od kilku lat projekt ma na celu propagowanie zdrowego stylu życia i zrównoważonej diety opartej na polskich warzywach sezonowych.

Warka wprowadza na rynek produkt wykraczający poza segment piw bezalkoholowych. Nowe piwo to rewolucyjny mix orzeźwiającej Warki 0.0%, lemoniady, naturalnej kofeiny i ekstraktu z żeń-szenia. W sprzedaży pojawią się dwa nowe smaki: Mango i Cytrusy oraz Ananas i Marakuja. Pierwszy z nich właśnie trafił do sieci Biedronka, a pod koniec lutego obydwa produkty będą już dostępne w...
Wyświetlacze LG na targach ISE 2023 pod hasłem „Life, Be Bloomed”
Zaawansowane wyświetlacze LG, w tym ekran Micro LED 8K, prezentowane są na interaktywnej wystawie wraz z wciągającą sztuką multimedialną i cyfrowymi przestrzeniami dla różnych branż
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764