logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Women's rights: Plakat i projektowanie w społecznej sprawie

   10.04.2017, przeczytano 1106 razy

„Women’s Rights are Human Rights” – o plakacie zaangażowanym i projektowaniu w społecznej sprawie porozmawiamy na cyklu warsztatów prowadzonych przez międzynarodowych projektantów, sympozjum i  w ramach znakomitej wystawy prezentującej grafiki występujące w obronie Praw Kobiet.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/women-s-rights%3A-plakat-i-projektowanie-w-spolecznej-sprawie,32099,artykul.html

Zainicjowany przez uznaną projektantkę, emerytowaną wykładowczynię Massachusetts College of Art and Design w Bostonie, Profesor Elizabeth Resnick, projekt wystawy pt. Women Rights are Human Rights, organizowany przez Polsko-Japońską Akademię Technik Komputerowych i Muzeum Plakatu w Wilanowie, przygląda się fenomenowi plakatu zaangażowanego w światowej skali.

Prezentowane prace operują różnymi estetykami i technikami współczesnego plakatu, za każdym razem podkreślając jak ważną rolę we współczesnym społeczeństwie informacyjnym zajmuje język komunikacji wizualnej i projektowanie. Tym zagadnieniom przyjrzymy się bliżej podczas kilkudniowych warsztatów i sympozjum z udziałem znakomitych projektantek graficznych  i aktywistek na rzecz Praw Kobiet. Bogaty

Program otwartych wydarzeń, realizowany w dniach 24–27 kwietnia, w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, poprzedzi wystawę w Muzeum Plakatu w Wilanowie. Warsztaty i prelekcje poprowadzą m.in.: kuratorka projektu Elisabeth Resnick, która zaprosi projektantów do klasy projektowania plakatów propagujących ideę zmiany społecznej, Janna Beck, artystka multidyscyplinarna, zainteresowana tematyką autoprezentacji kobiet opowie o fenomenie selfie w popkulturze; Sylvie Page analizować będzie siłę poczucia humoru w komunikacji problemów społecznych, szczególnie w kontekście protestów w obronie praw kobiet. Uczestnicy jej warsztatu stworzą animowane filmowe miniatury humorystyczne na temat praw kobiet.

W międzynarodowy program Women’s Rights Are Human Rights włączonych jest kilkunastu ekspertów i praktyków z dziedziny projektowania i interakcji społecznej, oraz liczni aktywiści, działający na rzecz Praw Człowieka. Wydarzenie honorowym patronatem objęła Barbara Nowacka, feministka, liderka stowarzyszenia Inicjatywa Polska i Komitetu Ratujmy Kobiety. Prawa człowieka, w których za jednoznaczne powinny  prawa kobiet to jeden z fundamentów patrzenia na współczesny świat w perspektywie postępu, sprawiedliwości społecznej i równości. Sztuka pomaga w sposób wyrazisty, bezkompromisowy, ale też i piękny dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, dzięki czemu stawia pytania i zmusza do myślenia. Cieszę się, że dzięki bogatemu programowi kontekstowemu, kwestiom praw kobiet i ich reprezentacji we współczesnej grafice przyjrzymy się bardziej świadomie.

Identyfikacja graficzna wydarzenia jest częścią pracy magisterskiej Marty Myszewskiej, studentki PJATK na Wydziale Sztuki Nowych Mediów. Opiekunem pracy dyplomowej jest dr Marcin Władyka. Projekt i jego program edukacyjny powstaje we współpracy z prof. Ewą Satalecką.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Women’s Rights are Human Rights: Wystawa i warsztaty

Dodatkowe informacje:

Warsztaty | Sympozjum
24-27.04.2017,
Polsko-Japońska Akademia Technik Komputerowych
Wstęp wolny, rejestracja

Wystawa
28.04-30.07.2017,
Muzeum Plakatu w Wilanowie

Wernisaż
27.04.2017, godz, 19.00
Muzeum Plakatu w Wilanowie

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie ECCO Network
Globalna sieć agencji public relations Ecco Network, reprezentowana w Polsce przez - On Board Think Kong (OBTK) powiększa zarząd.
Uwagę w sklepach przyciągają dziś cyfrowe kioski
W dobie rosnącej cyfryzacji zakupów, najnowszy raport firmy doradczo-technologicznej Future Mind rzuca światło na znaczące różnice w percepcji konsumentów na temat technologii sklepowych. Wzbudzające niegdyś zdumienie kasy samoobsługowe stały się naturalnym elementem polskiego retailu, a konsumenci nie postrzegają ich już jako innowacji czy nowinki. Obecnie niewiadomą dla wielu...
Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764