logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

World Out of Home Organization w dobie pandemii

  PR 06.04.2020, przeczytano 216 razy

27 marca odbyła się video konferencja zorganizowana przez World Out of Home Organization, w której uczestniczyło 29 przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń narodowych z branży OOH ze wszystkich kontynentów, w tym również przedstawiciel IGRZ. Tematem przewodnim były przewidywania co do skutków epidemii wirusa covid-19 dla społeczeństwa i dla biznesu na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/world-out-of-home-organization-w-dobie-pandemii,386465,artykul.html

Szacuje się, że globalnie branża OOH poniesie w 2020 roku straty w wysokości:

  • w Q2 do 90%;
  • w Q3 do 60%;
  • w Q4 do 40%

Aczkolwiek sytuacja w poszczególnych regionach i krajach różni się.

Na największych rynkach OOH:

W USA szacuje się, że w drugim kwartale 2020 roku spadek wyniesie do 40% (na lotniskach 100% wobec braku lotów). W USA rynek nośników reklamy usytuowanych przy drogach ma się znacznie lepiej, aniżeli tych w miastach ze względu na fakt, że większość transportu różnych dóbr odbywa się transportem samochodowym. Nadal odnotowuje się duży trafik. Trudne są dzisiaj do oszacowania straty w drugim półroczy tego roku.

W Wielkiej Brytanii straty w drugim kwartale 2020 roku szacowane są dzisiaj na poziomie 60%-80%. Sytuacja w drugim półroczu tego roku jest w tej chwili nie do przewidzenia. Warto podkreślić, że w kwietniu cały rynek mediów zmniejszy się o 50%. Chiny poniosły największe straty w pierwszym kwartale 2020 roku – 93%.

W poszczególnych miesiącach Q2 sytuacja wydaje się normować. Na koniec marca br. prognoza co do zajętości powierzchni ekspozycyjnych wyglądała następująco:

  • Kwiecień 20%;
  • Maj 40%;
  • Czerwiec 70%

Te zmiany związane są z faktem, że ludzie powszechnie zaczęli wychodzić z domów do pracy.

Przy okazji warto odnotować, że branża OOH na Tajwanie ponosi „znikome” straty ze względu na szybkie wprowadzenie obostrzeń na początku epidemii i unormowanie sytuacji.

Różny jest zakres pomocy państwa dla biznesu. W niektórych krajach jest daleko idąca pomoc dla pracowników, małych przedsiębiorców i handlu detalicznego (w większości krajów zachodnioeuropejskich). W innych taka pomoc jest w porównaniu znikoma (np. w RPA i w Polsce). Na przykład w USA różne agencje rządowe wspierają bezpośrednio branżę OOH, lokując na jej nośnikach wiele akcji informacyjnych, komunikatów i alertów związanych z zachowaniem podczas pandemii i samą pandemią.

Branża OOH na całym świecie poszukuje oszczędności w postaci obniżania opłat czynszowych za nośniki reklamy.

Tu także z różnym skutkiem. Na dzisiaj w sumie 50 na 50. W krajach bogatszych jest w tym zakresie „łatwiej”. Zrozumienie, solidarność i pozytywne reakcje właścicieli są większe.

Prezydent WOOH Tom Goddard poprosił członków o zbieranie jak największej ilości danych na temat akcji, które potwierdzają, że OOH nadal istnieje i funkcjonuje. Przypomniał także członkom, że nigdy nie będzie lepszego czasu na wykorzystanie części naszych możliwości do promocji samego medium, a także dla różnych akcji społecznych.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Radosław Gołąb odpowiedzialny za rozwój produktów digital AMS
1 czerwca 2020 r. do zespołu AMS, lidera rynku OOH w Polsce, dołączył Radosław Gołąb. Objął stanowisko Dyrektora ds. rozwoju produktów digital.
Aneta Kuć dołączyła do agencji One Horizon
Aneta Kuć to nowy Junior Media Planner w One Horizon, agencji specjalizującej się w marketingu efektywnościowym.
Suzuki reklamuje specjalną wersję motocykli Travel Pack
Motocykle w specjalnej wersji Travel Pack  są wyposażone w dodatkowe akcesoria zwiększające użyteczność i komfort podróżowania. Komunikację nowej edycji motocykli przygotowała agencja CU Communication Unlimited.
Urządzenia Lenovo z odłączanym ekranem
Pamiętacie czasy, kiedy urządzenia pełniły jedną funkcję, w jednym miejscu i dla jednego użytkownika? Minęły już bezpowrotnie. Świat zmienia się dynamicznie, inteligentne technologie zagościły na dobre w naszym życiu, a wielozadaniowość stała się normą. Dzięki urządzeniom przenośnym mamy stałą łączność ze światem zarówno w podróży do innego miasta,...
Nowa strona internetowa Adamedu
Adamed, firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, we współpracy z e-point S.A., uruchomiła nowoczesny, międzynarodowy serwis internetowy – dostępny aż w 10 wersjach językowych. Portal odpowiada na najnowsze trendy w projektowaniu stron www oraz potrzeby prowadzenia biznesu.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764