logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

World Out of Home Organization w dobie pandemii

  PR 06.04.2020, przeczytano 423 razy

27 marca odbyła się video konferencja zorganizowana przez World Out of Home Organization, w której uczestniczyło 29 przedstawicieli organizacji i stowarzyszeń narodowych z branży OOH ze wszystkich kontynentów, w tym również przedstawiciel IGRZ. Tematem przewodnim były przewidywania co do skutków epidemii wirusa covid-19 dla społeczeństwa i dla biznesu na całym świecie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/world-out-of-home-organization-w-dobie-pandemii,386465,artykul.html

Szacuje się, że globalnie branża OOH poniesie w 2020 roku straty w wysokości:

  • w Q2 do 90%;
  • w Q3 do 60%;
  • w Q4 do 40%

Aczkolwiek sytuacja w poszczególnych regionach i krajach różni się.

Na największych rynkach OOH:

W USA szacuje się, że w drugim kwartale 2020 roku spadek wyniesie do 40% (na lotniskach 100% wobec braku lotów). W USA rynek nośników reklamy usytuowanych przy drogach ma się znacznie lepiej, aniżeli tych w miastach ze względu na fakt, że większość transportu różnych dóbr odbywa się transportem samochodowym. Nadal odnotowuje się duży trafik. Trudne są dzisiaj do oszacowania straty w drugim półroczy tego roku.

W Wielkiej Brytanii straty w drugim kwartale 2020 roku szacowane są dzisiaj na poziomie 60%-80%. Sytuacja w drugim półroczu tego roku jest w tej chwili nie do przewidzenia. Warto podkreślić, że w kwietniu cały rynek mediów zmniejszy się o 50%. Chiny poniosły największe straty w pierwszym kwartale 2020 roku – 93%.

W poszczególnych miesiącach Q2 sytuacja wydaje się normować. Na koniec marca br. prognoza co do zajętości powierzchni ekspozycyjnych wyglądała następująco:

  • Kwiecień 20%;
  • Maj 40%;
  • Czerwiec 70%

Te zmiany związane są z faktem, że ludzie powszechnie zaczęli wychodzić z domów do pracy.

Przy okazji warto odnotować, że branża OOH na Tajwanie ponosi „znikome” straty ze względu na szybkie wprowadzenie obostrzeń na początku epidemii i unormowanie sytuacji.

Różny jest zakres pomocy państwa dla biznesu. W niektórych krajach jest daleko idąca pomoc dla pracowników, małych przedsiębiorców i handlu detalicznego (w większości krajów zachodnioeuropejskich). W innych taka pomoc jest w porównaniu znikoma (np. w RPA i w Polsce). Na przykład w USA różne agencje rządowe wspierają bezpośrednio branżę OOH, lokując na jej nośnikach wiele akcji informacyjnych, komunikatów i alertów związanych z zachowaniem podczas pandemii i samą pandemią.

Branża OOH na całym świecie poszukuje oszczędności w postaci obniżania opłat czynszowych za nośniki reklamy.

Tu także z różnym skutkiem. Na dzisiaj w sumie 50 na 50. W krajach bogatszych jest w tym zakresie „łatwiej”. Zrozumienie, solidarność i pozytywne reakcje właścicieli są większe.

Prezydent WOOH Tom Goddard poprosił członków o zbieranie jak największej ilości danych na temat akcji, które potwierdzają, że OOH nadal istnieje i funkcjonuje. Przypomniał także członkom, że nigdy nie będzie lepszego czasu na wykorzystanie części naszych możliwości do promocji samego medium, a także dla różnych akcji społecznych.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764