logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

WP, RMF FM i Onet nadal na podium w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów

  PR 17.12.2021, przeczytano 1713 razy
ilustracjastrzałka

Jak wynika z najnowszego raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, ranking główny za listopad 2021 otwiera portal WP z wynikiem aż 4,6 tys. cytowań. Miejsce drugie należy do stacji RMF FM z liczbą prawie 3,7 tys. wzmianek w innych tytułach, a podium zamyka Onet, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,7 tys. razy. Aż o pięć oczek awansowało Radio ZET oraz do zestawienia ponownie zakwalifikowały się Wirtualnemedia i TVP Info.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wp%2C-rmf-fm-i-onet-nadal-na-podium-w-rankingu-najbardziej-opiniotworczych-mediow,394180,artykul.html

TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada 2021 to równorzędnie 27% udziału mediów telewizyjnych i prasowych kolejno TVN24, Polsat News, TVN, TVP Info, Rzeczpospolita, Fakt, Gazeta Wyborcza oraz Dziennik Gazeta Prawna. Portale internetowe w kolejności WP, Onet, Interia i Wirtualnemedia jako typ medium stanowią 26% w głównym zestawieniu, a 20% należy do stacji radiowych RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

Najwięcej cytowań publikacji dziennikarzy WP w sprawie Łukasza Mejzy

Pierwsze miejsce głównego rankingu zajmuje portal WP z wynikiem 4,6 tys. powołań w innych mediach głównie za sprawą głośnego materiału redakcji na temat działań wiceministra sportu i turystyki Łukasza Mejzy, którego firma reklamowała leczenie nieuleczalnych chorób, w tym nowotworów za dziesiątki tysięcy dolarów. Na drugim miejscu kolejny miesiąc z rzędu znajduje się stacja RMF FM z liczbą prawie 3,7 tys. wzmianek, a miejsce trzecie na poziomie 2,7 tys. cytowań ponownie należy do portalu Onet. Aż o pięć oczek awansowała pozycja Radia ZET, która tym samym zajęła miejsce piąte w głównym zestawieniu z wynikiem 1,9 tys. odwołań w innych tytułach. Na radio inni redaktorzy powoływali się między innymi w związku z rozmową redakcji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który wówczas zapowiadał czarny scenariusz sytuacji epidemiologicznej w kraju 40 tys. zachorowań na COVID-19 dziennie.

Do rankingu zakwalifikował się również branżowy portal Wirtualnemedia z liczbą ponad 1 tys. powołań, który między innymi jako pierwszy informował, że Katarzyna Zdanowicz (kojarzona głównie przez widzów TVN24) na przełomie 2021 i 2022 roku rozpocznie pracę w Polsacie. Główne zestawienie z awansem o trzy pozycje zamyka TVP Info (1 tys.), na które inni dziennikarze powoływali się między innymi za sprawą doniesień Ministerstwa Obrony Narodowej na temat próby otwarcia ognia przez Białoruskich żołnierzy na granicy Polski z Białorusią. Sytuację na antenie stacji oceniał rzecznik prasowy ministra koordynatora służb specjalnych Stanisław Żaryn, podkreślając, że jako kraj mieliśmy do czynienia z kolejną próbną eskalowania sytuacji na granicy, a także z dowodem na zaangażowanie Białorusinów w proces przepychania migrantów do Polski.

Rzeczpospolita niezmiennie liderem rankingu mediów prasowych

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych listopada 2021 niezmiennie już od ośmiu miesięcy zajmuje Rzeczpospolita – tym razem z liczbą 1,5 tys. cytowań. Na drugim miejscu ze wzrostem o dwa oczka znalazł się Fakt z wynikiem 1,3 tys. powołań w innych mediach. Miejsce trzecie należy do Gazety Wyborczej, na którą inni dziennikarze powoływali się w listopadzie ponad 1,1 tys. razy. Aż o trzynaście pozycji natomiast awansował PRESS, zajmując tym samym szóste miejsce w kategorii. Na tytuł inne media powoływały się 404 razy głównie w związku z informacją o śmierci dziennikarza Kamila Durczoka, którą redakcja podała jako pierwsza. W zestawieniu pojawił się również Newsweek – pozycja tygodnika wzrosła o sześć oczek w stosunku do października. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja tytułu Do Rzeczy. Podium zamyka zaś tygodnik Wprost.

ilustracjastrzałka

TOP3 mediów telewizyjnych to TVN24, Polsat News i TVN

Kolejny miesiąc z rzędu miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,5 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,8 tys.) i trzecie do TVN (1,1 tys.). W rankingu pojawiła się TV Republika, zajmując od razu ósme miejsce. Na redakcję stacji powoływano się 175 razy głównie za sprawą rozmowy z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który na antenie podsumowywał w liczbach czwartą falę zachorowań na COVID-19 i mówił o sposobach na jej spowolnienie. Z ósmego na siódme miejsce awansował również Polsat Sport, a także o jedno oczko w górę zmieniła się pozycja telewizji Polsat, która zajęła miejsce dziewiąte. Ranking zamyka stacja Canal+ z liczbą 170 odwołań w innych mediach.

ilustracjastrzałka

Podium stacji radiowych w kraju zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie utrzymuje stacja RMF FM, na którą w listopadzie dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się prawie 3,7 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, do którego inne media odnosiły się w listopadzie 1,9 tys. razy. Trzecią pozycję ponownie zajmuje Polskie Radio 24. Wzrost o jedno oczko w stosunku do października odnotowało Radio Plus i zajęło czwarte miejsce w kategorii. Stacja była cytowana łącznie 984 razy między innymi za sprawą rozmowy z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który poinformował o pracach rządu nad tarczą antyinflacyjną. Miejsce szóste kategorii ex aequo zajmują dwie stacje Program Trzeci Polskiego Radia i TOK FM z liczbą 284 cytowań każda. Ranking zamyka natomiast mazowiecka rozgłośnia Radio dla Ciebie, na którą redakcje innych mediów powoływały się 79 razy.

ilustracjastrzałka

WP numerem jeden wśród portali internatowych

To już czwarty miesiąc z rzędu, kiedy liderem kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych jest portal WP. Redakcja w listopadzie była cytowana przez inne media aż 4,6 tys. razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce na poziomie powyżej 1 tys. powołań utrzymuje branżowy portal Wirtualnemedia. O dwa oczka z wynikiem 761 odwołań awansował natomiast show-biznesowy serwis Pudelek – na redakcję powoływano się głównie w związku z wywiadem z Małgorzatą Rozenek-Majdan, która między innymi opowiedziała o swojej relacji z kościołem. W rankingu znalazł się także biznesowy portal Bankier, który z wynikiem 276 cytowań zamyka zestawienie najczęściej cytowanych portali internatowych w kraju.

ilustracjastrzałka

Newsweek najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem listopada

Na miejsce pierwsze kategorii aż o pięć miejsc awansował Newsweek. Na tygodnik inne media powoływały się 185 razy między innymi w związku z wywiadem z przewodniczącym PO Donaldem Tuskiem, który w rozmowie z redakcją wyznał, że ma plan, który mógłby poprowadzić zjednoczoną opozycję w kierunku zwycięstwa. Drugie miejsce ze wzrostem o trzy oczka i wynikiem 178 odwołań zajął konserwatywno-liberalny tygodnik Do Rzeczy. Na trzecim miejscu ze wzrostem z kolei o jedną pozycję uplasował się tygodnik Wprost z liczbą 175 wzmianek w innych mediach. Podium zamyka Gazeta Polska (93), a czwartą pozycję w kategorii ze spadkiem z miejsca pierwszego w październiku zajmuje tygodnik Sieci (148).

ilustracjastrzałka

PRESS na pierwszym miejscu wśród miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera branżowy magazyn PRESS z liczbą 404 cytowań w innych mediach. Miejsce drugie z wynikiem 102 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje magazyn Forbes. Na trzecim miejscu znalazł się Twój Styl na poziomie 70 odwołań w innych mediach. Czwartą pozycję nadal utrzymuje popularnonaukowy miesięcznik Focus (47) a zestawienie tym razem zamyka magazyn ELLE.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za listopadzie niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Businessinsider, Bankier, 300gospodarka.pl i Wnp.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Radio Wrocław wraca na pozycję lidera kategorii mediów regionalnych

Ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 84 cytowań Radio Wrocław wraca na miejsce pierwsze rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych listopada 2021. Na stację dziennikarze innych redakcji w kraju głównie powoływali się w związku z rozmową Radia Wrocław z wiceministrem edukacji i nauki Marzeną Machałek, która informowała, że w skali kraju wówczas zaszczepionych było około 37 proc. młodych ludzi. Miejsce drugie należy do Radia Kraków, które w listopadzie cytowano w innych mediach 83 razy – najczęściej w sprawie rozmowy redakcji na temat ewentualnych obostrzeń covidowych z wicemarszałkiem Sejmu Ryszardem Terleckim. Miejsce trzecie zajmuje stacja Radio dla Ciebie z wynikiem 79 powołań, a za nią dalej ze wzrostem aż o dwanaście pozycji Radio Lublin (72) i o pięć oczek w górę Radio Gdańsk (58), które zamyka zestawienie.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 43 010 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2021 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Digital Incubator WBD partnerem Programu InCredibles
Digital Incubator Warner Bros. Discovery w Polsce – działająca w strukturach grupy jednostka organizacyjna koncentrująca się na rozwoju innowacyjnych produktów i współpracy ze startupami – łączy siły z InCredibles. Jako stały partner programu monitoringowego, Digital Incubator WBD w Polsce pomoże młodym przedsiębiorcom rozwijać swoje produkty dzięki...
DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764