logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

WP Radio nadaje w technologii DAB+

  PR 05.12.2022, przeczytano 218 razy

Wirtualna Polska wraz z należącym do niej serwisem Open FM uruchomiła nadawanie stacji WP Radio w technologii DAB+. Spółka otrzymała koncesje w Warszawie, Tarnowie, Poznaniu, Toruniu, Rzeszowie, Katowicach oraz Częstochowie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wp-radio-nadaje-w-technologii-dab%2B,398226,artykul.html

WP Radio na platformie Open FM nadaje od 2020 roku. Powstało jako odpowiedź na pierwszy lockdown związany z COVID-19 – stacja emitowała wówczas dane i wytyczne dotyczące postępowania w trakcie pandemii. Również w 2020 roku Open FM otrzymała koncesje na nadawanie w cyfrowej technologii DAB+. W 2021 roku Wirtualna Polska wraz
z sieciami nadawczymi przeprowadzała testy radiowe w kilku lokalizacjach.

WP Radio w technologii DAB+ rozpoczęło równoczesne nadawanie we wszystkich lokalizacjach, którymi objęte zostały koncesje Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji: w Warszawie, Tarnowie, Poznaniu, Toruniu, Rzeszowie, Katowicach oraz Częstochowie. Stacji można także słuchać za pośrednictwem strony www.

– Droga, którą przeszło wiele stacji w zachodniej Europie inspiruje także nasze WP Radio – mówi Aleksandra Karpińska-Gugała, Head of Open FM. – Nie zamierzamy konkurować ze stacjami FM, ale jako Wirtualna Polska zawsze wierzymy w sens szukania nowych dróg – dodaje.

Stacja zawiera bloki informacyjne oraz programy publicystyczne i rozrywkowe przygotowane przez redakcje Wirtualnej Polski. Muzycznie radio zostało sformatowane jako Hot AC (adult contemporary). Radiem pokieruje – zarówno od strony programowej, jak i muzycznej Grzegorz Betlej.

– W przeciwieństwie do stacji FM, których pomiar słuchalności wciąż określany jest za pomocą nie do końca miarodajnych badań, w technologii DAB+ jesteśmy w stanie zobaczyć, do ilu użytkowników faktycznie docieramy – mówi Grzegorz Betlej. – Z faktem tym pogodziły się już zachodnie media, które uznały, że taki sposób nadawania będzie pozwalał na doprecyzowanie swoich ramówek w sposób bardziej drobiazgowy, pozostając przy tym faktycznie rzetelnym wobec reklamodawców – dodaje.

W WP Radiu usłyszeć można programy przygotowane przez dziennikarzy Wirtualnej Polski – m.in.  zespół WP SportowychFaktów, redakcji WP Kultura czy WP Wiadomości. Za przygotowanie newsów odpowiedzialny jest Jan Tuźnik, związany do niedawna z Polskim Radiem. Program ekonomiczny prowadzi Patryk Michalski, pasmo rozmów dotyczących sytuacji gospodarczej Marek Mikołajczyk, ale w ramówce nie zabraknie też miejsca na program „Madame Monday” znanej psychoterapeutki Joanny Flis czy rozmów Grzegorza Betleja z gwiazdami muzyki oraz programu społecznego Żanety Gotowalskiej. Codziennie o poranku nadawane jest pasmo muzyki polskiej, a w piątkowy wieczór i noc słuchacze dostaną także nieprzerywany słowem blok muzyki imprezowej.

– Bloki informacyjne na antenie WP Radia nadawane są wyłącznie cztery razy dziennie. W pozostałych godzinach prezentujemy słuchaczom krótkie, pojedyncze newsy pomiędzy piosenkami – tak, by nie musieli oni dostawać wiadomości wyłącznie o pełnych godzinach – podkreśla Grzegorz Betlej.

Źródło: Wirtualna Polska

www.wp.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

RMF FM najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2022 roku
W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez RMF FM. Stację w 2022 roku zacytowano łącznie 23,1 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów (IMM), autor cyklicznego raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Wirtualna Polska z wynikiem 22,6 tys. odniesień w innych tytułach zajęła drugie miejsce...
AI generuje już teksty o takiej samej wartości jak te tworzone przez ludzi
Model językowy w trzy sekundy nauczy się sposobu mówienia danej osoby, a potem wypowie dowolny komunikat jej głosem i z jej emocjami. Najprawdopodobniej w takim kierunku rozwiną się algorytmy generujące dziś komunikaty tekstowe o walorach równoznacznych z tymi, które tworzą ludzie. Choć technologia przynosi wiele korzyści, związanych np. z łatwiejszą komunikacją ze sztuczną...
Mediowe sąsiedztwo reklamy online, a postrzeganie marki
23 stycznia MAGNA Media Trials, we współpracy z Channel Factory opublikowały wyniki badania Quantifying the Grey: The Nuances of Questionable Content dotyczącego wątpliwych treści w reklamie online i ich wpływu na postrzeganie marki.
Nowa odsłona programu „Halo Polacy”
„Halo Polacy” to program o Polakach przebywających w różnych zakątkach świata. Niedawno zadebiutował w serwisie WP Turystyka, w lutym rozpoczęła się emisja kolejnych odcinków przygotowanych w nowej oprawie.
Grupa PMPG kontynuuje horyzontalny rozwój serwisu wprost.pl. Strategia na rok 2023 zakłada koncentrację wydawcy zarówno na bieżących tematach polityczno-gospodarczych, jak i tematyce zdrowotnej czy lifestylowej. Kluczowy w tym obszarze jest segment zdrowia i odżywiania. Uruchomiony w drugiej połowie 2022 roku serwis dom.wprost.pl jest najnowszą domeną tematyczną wydawcy, która...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764