logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021

  PR 29.11.2021, przeczytano 1259 razy
ilustracjastrzałka

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego materiały były wspominane w innych tytułach 2,8 tys. razy. W głównym zestawieniu najwyższe wzrosty liczby cytowań należą do portalu Interia i Programu Pierwszego Polskiego Radia.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wp.pl-najbardziej-opiniotworczym-medium-pazdziernika-2021,393932,artykul.html

W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express. Telewizję tym razem reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.

Podium zajmują kolejno WP, RMF FM i Onet

Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal WP z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19. Miejsce drugie należy do stacji RMF FM, na którą dziennikarze innych tytułów mediowych w kraju powoływali się 3,6 tys. razy. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk był pytany między innymi o swoje plany odnośnie do ewentualnej emerytury. Podium zamyka redakcja Onet z wynikiem 2,8 tys. cytowań w innych mediach. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii. Największe zmiany w rankingu odnotowały również portal Interia i Program Pierwszy Polskiego Radia – oba tytuły zmieniły swoje pozycje o pięć oczek w górę w stosunku do września br. Interia tym samym zajęła siódme miejsce w rankingu z liczbą prawie 1,9 tys. wzmianek a PR1 zakwalifikowało się do kategorii, zajmując trzynaste miejsce z wynikiem 1,2 tys. powołań w innych mediach w Polsce.

Rzeczpospolita utrzymuje pozycję lidera

Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera Rzeczpospolita z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się Gazeta Wyborcza z liczbą 1,8 tys. powołań. Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do Dziennika Gazeta Prawnej, na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy. Tygodnik Sieci awansował o trzynaście pozycji, zajmując tym samym szóste miejsce w rankingu. Na redakcję tygodnika inne media powoływały się 600 razy głównie za sprawą wywiadu z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim. W zestawieniu pojawiło się również pismo samorządu terytorialnego Wspólnota, którego pozycja wzrosła aż o dwadzieścia dwa miejsca. Pismo podsumowało wydatki inwestycyjne województw, powiatów, miast i gmin, wyłaniając w ten sposób „liderów inwestycji” – ranking opublikowano 9 października. W kategorii mediów prasowych ze znacznymi wzrostami cytowań w stosunku do września znalazły się również Gazeta Polska i Wprost.

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne to TVN24, Polsat News i TVN

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.). O jedną pozycję w górę zmieniła się również pozycja TVP1, która zajęła w zestawieniu szóste miejsce. Na redakcję stacji powoływano się 218 razy, a najczęściej na rozmowę z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który w kontekście trwających wówczas protestów „ZostajeMY w UE” podkreślał, że rząd nie planuje polexitu. Skok o jedną pozycję w górę zanotował również Canal+, zajmując tym razem siódme miejsce z wynikiem 199 cytowań. W rankingu na dziewiątym miejscu pojawiła się Telewizja Trwam z wynikiem 157 wzmianek w innych mediach. Najwięcej powołań na telewizję odnotowano w związku z rozmową stacji z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, który podkreślał, że koncern robi wszystko, aby ceny paliw były jednymi z najniższych w Europie oraz zapewniał ich stabilizację.

ilustracjastrzałka

RMF FM od początku roku jestem numerem jeden kategorii mediów radiowych

Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Na radio najczęściej powoływano się między innymi za sprawą rozmowy redakcji z sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Bogną Janke, która stwierdziła, że pierwsza dama nie otrzymała zaproszenia do udziału w akcji w obronie uchodźców „Matki na granicę”. Informacja później została zdementowana przez inicjatorów wydarzenia. Trzecią pozycję kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24. Swoją pozycję zmieniło natomiast Radio Wrocław, awansując z miejsca dziesiątego na ósme z wynikiem 135 odwołań w innych mediach.

ilustracjastrzałka

WP utrzymuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Drugi miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowany w październiku niemalże 4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach. Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował branżowy portal Wirtualnemedia, a za nim Wpolityce.pl mający 913 wzmianek. W rankingu ze wzrostem o trzy oczka uplasował się na dziesiątym miejscu także serwis OKO.press (348). Portal najczęściej cytowano w związku z publikacją sondażu Ipsos przeprowadzonego na zlecenie portalu i Gazety Wyborczej, w którym między innymi zdecydowana większość Polaków potwierdziła, że pragnie pozostać w Unii Europejskiej

ilustracjastrzałka

Sieci najczęściej cytowanym tygodnikiem w październiku

Na miejsce pierwsze kategorii awansował tygodnik Sieci, zdobywając tym samym 600 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła Gazeta Polska. Na redakcję najczęściej się powoływano w związku z przeprowadzonym wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk zaznaczał, że PiS ma dużą szansę na utrzymanie władzy nie tylko podczas trzeciej kadencji, lecz także następnej. Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego Wspólnota. Podium zamyka Do Rzeczy (219), a czwartą pozycję w kategorii, podobnie jak we wrześniu, zajmuje tygodnik Wprost (305).

ilustracjastrzałka

Forbes na pierwszym miejscu wśród miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn Forbes z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku. Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik Twój Styl. Magazyn cytowano w związku z publikacją wywiadów z Ewą Bem, Danutą Stanke i Anną Dymną. Na trzecim miejscu znalazł się branżowy magazyn Press z wynikiem 125 cytowań. Czwartą pozycję zajął popularnonaukowy miesięcznik Focus (79), a zestawienie zamyka miesięcznik Perspektywy (49).

ilustracjastrzałka

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

Gazeta Krakowska numerem jeden w kategorii mediów regionalnych

Ze wzrostem o jedno oczko, pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła Gazeta Krakowska z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy. Radio najczęściej cytowano za sprawą rozmowy redakcji z posłanką PiS Mirosławą Stachowiak-Różecką, w której oceniła, że wzrost kosztów paliw w pierwszej kolejności uderza w posłów podróżujących do stolicy na posiedzenia Sejmu. Podium zamyka Głos Wielkopolski ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach. Gazeta informowała o kolizji drogowej spowodowanej przez zawodnika Lecha Poznań Nika Kwekweskiri, który prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Na miejscu czwartym uplasowało się Radio Kraków z wynikiem 92 cytowań, a zestawienie kategorii zamyka Dziennik Zachodni, na który inne media powoływały się 90 razy.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

Dodatkowe informacje:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
The Eastern Frontier Initiative: regionalny sojusz dziennikarski
Projekt TEFI, czyli The Eastern Frontier Initiative stworzyli pod koniec 2023 r. czołowi wydawcy z Polski, Słowacji, Węgier i Rumunii, wśród których znalazły się “Wyborcza", SME, 444.hu i PressOne oraz holenderski portal śledczy Bellingcat. Celem konsorcjum, współzałożonego przez Komisję Europejską, jest regionalny sojusz dziennikarski skupiający się na wyzwaniach...
Portal O2.pl stawia na treści regionalne i powiększa redakcję
Nowe hasło „Blisko ludzi” będzie promować o2.pl, piątą co do wielkości Stronę Główną wśród portali internetowych w Polsce. W ostatnich miesiącach skład redakcji zwiększył się niemal dwukrotnie, od marca na jej czele stanął Jacek Stańczyk. Zgodnie z nową strategią rozwoju w serwisie pojawiać się będzie jeszcze więcej treści regionalnych.
Zielony Onet - nowa platforma dla ekologicznie świadomych
Ringier Axel Springer Polska uruchamia serwis internetowy, który ma na celu dostarczanie bieżących informacji w tematach związanych z ekologią, klimatem oraz szeroko rozumianą przyrodą. Zielony Onet jest bazą wiedzy na temat środowiska naturalnego, oferując użytkownikom szeroki wachlarz treści – od reportaży i artykułów po raporty i analizy najnowszych badań...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764