logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wpływ aplikacji lojalnościowych na zachowania klientów

  PR 12.06.2019, przeczytano 214 razy

Pod koniec maja miały miejsce dwa bardzo ważne wydarzenia dla branży handlowej:  Targi ReDI, których organizatorem jest Polska Rada Centrów Handlowych oraz Kongres Rynku FMCG. Na obu z nich byli obecni przedstawiciele firmy Selectivv specjalizującej się w pozyskiwaniu oraz analizie danych ze smartfonów i na tej podstawie odkrywaniu zachowań użytkowników w realnym świecie. Zgromadzone przez firmę dane pozwoliły na przeprowadzenie badania na temat aplikacji mobilnych danych sklepów i ich wpływu na lojalność zakupową klientów. Poniżej prezentujemy najciekawsze wnioski oraz obserwacje.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wplyw-aplikacji-lojalnosciowych-na-zachowania-klientow,382861,artykul.html

Badaniem zostali objęci klienci 3 rodzajów sklepów: dyskontów spożywczych, DIY i drogerii. W przypadku klientów sklepów dyskontowych z aplikacji lojalnościowych częściej korzystają mężczyźni, którzy stanowią 51,23% badanych w stosunku do 48,77% kobiet. Struktura wiekowa osób korzystających z aplikacji rozkłada się dość równomiernie w przypadku kategorii wiekowych: 25-35, 36-45, 46-55 - od 21,20% do 22,30%. Wyjątkiem są osoby starsze, powyżej 55 roku życia, którzy w badanej grupie stanowią 8,64%. Najliczniej z aplikacji lojalnościowych korzystają rodzice dzieci w wieku 5-10 lat - 10,42% analizowanych klientów. Kolejne miejsce zajęły osoby korzystające z aplikacji randkowych 4,52% oraz rodzice dzieci w wieku 1-4 i kobiety starające się o dziecko – po 3,42%. Największe różnice można jednak zauważyć w analizie średniej liczby wizyt w wybranych sklepach w miesiącu. Osoby, które nie korzystają na co dzień z aplikacji lojalnościowych odwiedzają sklepy dyskontowe blisko 3  razy w miesiącu (średnio 2,98). W przypadku osób używających tych aplikacji liczba odwiedzin jest  dwukrotnie większa ( średnio 6,20).

Również w przypadku sklepów DIY (Castorama, Leroy Merlin) większą grupę osób korzystających z aplikacji lojalnościowych stanowią mężczyźni – 58,98% w stosunku do 41,02% kobiet. Najliczniejszą grupę kupujących z aplikacjami stanowią osoby w wieku 25-35 lat oraz starsze. Po raz kolejny dominującą grupą klientów korzystających z programów lojalnościowych są rodzicie dzieci w wieku 5-10 lat, którzy są jednocześnie najbardziej liczną grupą odwiedzającą tego typu sklepy. Jeśli chodzi o częstotliwość wizyt – osoby z aplikacjami lojalnościowymi odwiedzają sklepy typu DIY średnio 1,20 razy w miesiącu, a osoby bez 4 razy mniej (średnio 0,32).

Ostatnią analizowaną grupą sklepów były drogerie. W tym przypadku to zdecydowanie kobiety częściej korzystają z aplikacji lojalnościowych i stanowią 67,68% badanych klientów. W podziale na grupy wiekowe najbardziej liczną grupą były osoby w wieku 25-35 lat (28,52%), kolejną - klienci w wieku 36-45 (26,24%) oraz 46-55 (24,50 %). Najmniejszą liczną grupą były  osoby w wieku powyżej 55 lat (jedyne 5,50%). Dominującą grupą wśród klientów drogerii, którzy korzystają z aplikacji udostępnianych przez sklepy po raz kolejny są rodzice. Osoby posiadające dzieci w wieku 5-10 lat stanowią 19,25% badanych, a rodzicie dzieci w wieku 1-4 - 10,24%. Liczną reprezentację mają również osoby spędzające wakacje za granicą – 7,92% oraz osoby korzystające z aplikacji randkowych – 7,24%. Ciekawie wygląda również średnia liczba wizyt w drogeriach. Osoby bez aplikacji lojalnościowych odwiedzają je blisko 2 razy w miesiącu (średnio 1,98), a użytkownicy aplikacji lojalnościowych prawie 2 razy częściej(3,92).

W ramach badania Selectivv sprawdził również zwyczaje zakupowe konsumentów w zależności od odległości danego typu sklepów od miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Z przeprowadzonej analizy wynika, że zakupy spożywcze w sklepach typu Lidl lub Biedronka częściej robimy bliżej domu natomiast po zakupy związane z tekstyliami częściej udajemy się do sklepów zlokalizowanych bliżej naszej pracy.

Z przeprowadzonej analizy wynika, że osoby posiadające aplikacje wybranych sklepów częściej odwiedzają sklepy stacjonarne. Z aplikacji sklepów typu DIY częściej korzystają mężczyźni, a z aplikacji drogerii częściej kobiety. Udział rodziców dzieci w wieku 1 - 4 lata i 5 - 10 lat jest większy wśród osób posiadających aplikacje wszystkich analizowanych typów sklepów niż wśród osób, które takich aplikacji nie posiadają.

Autorskie narzędzia i dane gromadzone przez Selectivv mogą być wykorzystywane zarówno przez podmioty związane z branżą handlową do analiz użytkowników oraz realizacji kampanii marketingowych, jak i przez podmioty ze sfery publicznej – urzędy, organizacje turystyczne, stowarzyszenia branżowe, etc. do prowadzenia badań z obszaru big data np. do mierzenia ruchu turystycznego czy zarządzania zasobami energetycznymi.

Źródło: Selectivv

www.selectivv.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Kino Polska zaprasza na Długi weekend na legalu. W dniach 11-13 czerwca br. stacja zaprezentuje widzom takie hity polskiej kinematografii, jak Ogniem i mieczem, Pitbull i Uwikłanie, a połowę przychodów z reklam wyemitowanych przy tych filmach przekaże Fundacji Legalna Kultura.
Od 1 czerwca program Małgorzaty Ohme #zostajęwdomu z Onet zmienia tytuł, tematykę i częstotliwość. #Latowdomu z Onet – będzie emitowany trzy razy w tygodniu: w poniedziałki, środy i piątki o godz. 12.30 na żywo w Onecie oraz na Facebooku. W letniej odsłonie programu prowadząca Małgorzata Ohme wraz z gośćmi podpowie, jak spędzić letni czas zachowując dobry humor i jak...
„Karmię piersią, naturalnie!” – nowa akcja edukacyjna M jak mama
Startuje kampania edukacyjna „Karmię piersią, naturalnie!”, mająca na celu propagowanie karmienia piersią wśród młodych mam i kobiet w ciąży, a także wspieranie karmiących mam.
W piątek 29 maja 2020 r.  wraca „Ligowy weekend”, popularny wśród kibiców dodatek do „Przeglądu Sportowego”.
Wirtualna gala 5. edycji plebiscytu „Superbohaterka Wysokich Obcasów”
Zespół „Wysokich Obcasów” zaprasza na wyjątkową galę plebiscytu „Superbohaterka Wysokich Obcasów”, która w tym roku odbędzie się wirtualnie, w nowoczesnym, multimedialnym studiu we wtorek, 2 czerwca. Podczas wydarzenia, transmitowanego na żywo na Facebooku, widzowie poznają wybór jury i czytelników oraz dowiedzą się...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764