logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wpływ ekspozytorów reklamowych na handel detaliczny

  PR 04.09.2023, przeczytano 515 razy
ilustracjastrzałka

Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wplyw-ekspozytorow-reklamowych-na-handel-detaliczny,401242,artykul.html

Z najnowszego raportu Reatil Report 2023 wynika, że sklepy stacjonarne wciąż pozostają najbardziej popularnym miejscem zakupów, zwłaszcza w obszarach artykułów spożywczych, mebli i odzieży[1]. Choć e-commerce rośnie w siłę, to klienci wciąż wybierają fizyczne sklepy, mając na uwadze kilka kluczowych czynników.

W przypadku artykułów spożywczych, aż 76% konsumentów preferuje sklepy stacjonarne. Ta liczba pokazuje, że możliwość dokładnego obejrzenia i wypróbowania produktu wciąż cieszy się dużym zaufaniem. To właśnie ten aspekt umożliwia ocenę świeżości i jakości produktów spożywczych, co jest niezwykle istotne dla klientów. Odpowiednio dostosowane ekspozytory reklamowe mogą wzmocnić te atuty, przyciągając klientów i podkreślając unikalność oferty sklepu. Dostosowując wygląd i komunikat ekspozytorów do charakteru sklepu, można stworzyć spójne doświadczenie zakupowe, które podkreśli jego unikalność. Jak wyjaśnia Alicja Staszkiewicz, Sales Director for Europe z Quad POS, w zależności od wielkości sklepu, asortymentu, układu przestrzennego i charakterystyki klientów, odpowiednie zaprojektowanie ekspozytorów reklamowych ma ważne znaczenie w kontekście pozytywnych doświadczeń zakupowych.

Rozmiar sklepu ma znaczenie

Sklepy detaliczne różnią się pod względem wielkości i układu przestrzennego, co może wpływać na efektywność i skuteczność wykorzystywanych ekspozytorów reklamowych. Dopasowanie ekspozycji do danego formatu sklepu pozwala na efektywne wykorzystanie dostępnego miejsca, umożliwiając swobodny ruch klientów oraz zapewniając łatwy dostęp do produktów. Kiedy przestrzeń jest odpowiednio zagospodarowana, klienci mogą swobodnie przeglądać asortyment, co może zachęcić ich do dłuższego pobytu w sklepie i zwiększyć szanse na zakup.

W małych sklepach typu ‘convenience,’ gdzie przestrzeń jest ograniczona, zazwyczaj sprawdza się minimalistyczny design ekspozytorów reklamowych, z dobrą ekspozycją. Proste, eleganckie standy zajmują mniej miejsca i nie przytłaczają klientów nadmiarem informacji, jednocześnie zapewniając swobodny dostęp do produktów. W formacie ‘convenience’ sprawdzają się też pomysłowe, kompaktowe konstrukcje w obrębie regału sklepowego: towarowane “krawaty,” nadbudowy półkowe, ramki i innego rodzaju “shelf-stoppery”, a także zajmujące mało miejsca „naładówki” umieszczane w obrębie kasy.  Z kolei w średniej wielkości sklepach z większym asortymentem, istotne jest strategiczne rozmieszczenie materiałów POS. Stawiając na rozwiązania modułowe wsparte o różnorodne płaskie materiały takie jak naklejki podłogowe i zawieszki, można dostosować je do różnych sekcji marketu odzwierciedlając tzw. “customer journey” i wpływać na decyzje zakupowe klientów.

Zgodnie z danymi z Retail Report 2023, aż 67% konsumentów oczekuje bardziej satysfakcjonujących doświadczeń podczas swoich zakupów. To wyraźny sygnał dla przedsiębiorstw, że konieczne jest dostarczenie czegoś wyjątkowego, co wyróżni sklep spośród konkurencji. Inwestowanie w usprawnienia, które podnoszą jakość obsługi i kreują unikalne, angażujące przestrzenie, może znacząco zwiększyć poziom zaangażowania klientów.

W sklepach wielkopowierzchniowych, czyli hipermarketach z wieloma działami i bardzo bogatym asortymentem, kluczowe jest zapewnienie spójnego wizerunku marki w różnych obszarach zatowarowania. Sklepy wielkopowierzchniowe, to też okazja do spektakularnego zaprezentowania asortymentu swojej marki. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się duże wyspy ekspozycyjne, tzw. shop-in-shop. Shop-in-shop to specjalnie zaprojektowana przestrzeń wewnątrz sklepu, która ma swoją unikalną aranżację i identyfikację wizualną, zorganizowaną najczęściej wokół konkretnego tematu przewodniego. Mogą to być proste, ale impaktowe zabudowy paletowe, wyspy zbudowane z wielu pojedynczych standów podłogowych, aż po specjalnie stworzone teatralizacje, oparte o finezyjne, wielkoformatowe konstrukcje. Stworzenie takiej strefy wymaga bliskiej współpracy zespołów kreatywnych i R&D, oraz doskonałej znajomości środowiska sprzedażowego i związanymi z tym wymogami danej sieci handlowej.

Regularna zmiana wyglądu ekspozytorów i prezentowanej na nim oferty, pozwoli utrzymać zainteresowanie klientów i skłoni ich do częstszego zaglądania na POS-y w poszukiwaniu nowości i atrakcyjnych ofert. Całość projektu powinna być dopasowana do kontekstu miejsca, w którym POS będzie umieszczony, aby efektywnie spełniał swoje zadanie.

Każdy rodzaj powierzchni ma swoje unikalne cechy i dostosowuje swoją ofertę do potrzeb i preferencji grupy docelowej klientów. Warto również wspomnieć o sklepach sezonowych, jak choćby te bożonarodzeniowe czy tymczasowe punkty sprzedaży na wydarzenia specjalne. Wymagają one ekspozytorów, które można łatwo montować i demontować. Składane i przenośne standy zapewniają elastyczność i mobilność w przypadku tymczasowych sklepów, gdzie przestrzeń i czas są ograniczone.

Warto również podkreślić, że odpowiednio dostosowane rozwiązania in-store, czyli te zaprojektowane specjalnie dla przestrzeni sklepowej, mogą znacząco wpłynąć na wzrost sprzedaży w sklepach stacjonarnych. Kreatywne wykorzystanie przestrzeni, atrakcyjne aranżacje i innowacyjne ekspozycje produktów mają zdolność przyciągnięcia klientów do wnętrza sklepu oraz wydłużenia czasu spędzonego na zakupach. Dodatkowo, odpowiednio dobrane elementy wyposażenia sklepu, takie jak ekspozytory i punkty informacyjne, mogą skierować uwagę klientów na promowane produkty lub zachęcić do dokonania dodatkowych zakupów, zwiększając w ten sposób wskaźnik konwersji i wartość koszyka. Dlatego też, inwestycja w innowacyjne i efektywne rozwiązania in-store może okazać się kluczowym czynnikiem wpływającym na dynamiczny rozwój sklepów stacjonarnych w dzisiejszym konkurencyjnym środowisku handlowym.

Dbałość o szczegóły w projektowaniu ekspozytorów reklamowych przynosi liczne korzyści zarówno dla klientów, jak i dla samych sklepów. Odpowiednio zaprojektowane przestrzenie sprzedażowe i ekspozycja produktów, to istotne elementy, które umożliwia skuteczną komunikację z klientami, co w dłuższej perspektywie przekłada się na zwiększoną konkurencyjność i sukces rynkowy w handlu detalicznym.

Źródło: Quad POS

www.quad.eu

Dodatkowe informacje:

[1] Retail Report 2023

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża SEO z perspektywy międzynarodowej - Whitepress publikuje wyniki raportu
Kim są i ile wydają na SEO specjaliści w Europie? Jaki procent tego budżetu przeznaczają na działania on-site a jaki na link building? Według najnowszego raportu platformy WhitePress, przeciętny specjalista od pozycjonowania stron, to mężczyzna (62 proc.), zatrudniony w agencji (35 proc.) lub freelancer (33 proc.), pracujący w dużej mierze zdalnie lub hybrydowo, który poza...
Na jakie kwestie prawne muszą zwrócić uwagę przedsiębiorcy odtwarzający muzykę w celach komercyjnych
Odkryj tajemnicę, która przemawia zarówno do twoich uszu, jak i twojego portfela. Muzyka w biznesie to nie tylko przyjemność, to także kwestia prawna, która może wpłynąć na przyszłość twojej firmy. W naszym artykule zgłębiamy świat licencjonowania muzyki, z naciskiem na to, co każdy przedsiębiorca powinien wiedzieć, aby uniknąć fałszywych nut i...
5 pytań, jakie warto zadać freelancerowi przed rozpoczęciem współpracy
Z możliwości outsourcingu zleceń korzysta coraz więcej firm. W Polsce w 2022 roku współpracę z niezależnymi specjalistami nawiązywały przede wszystkim mikroprzedsiębiorstwa (42,6 proc.) i małe oraz średnie firmy (35,8 proc.). Mimo to dla wielu przedsiębiorców, którzy dotychczas nie korzystali z usług freelancerów, taka forma outsourcingu może wydawać...
Student na freelance – czyli jak zarobić i zdobyć cenne doświadczenie
Studiowanie stanowi finansowe wyzwanie dla większości młodych ludzi. Według Warszawskiego Instytutu Bankowości polski student wydaje miesięcznie na swoje utrzymanie 3867,06 zł. Nic więc dziwnego, że studenci często zmuszeni są do podjęcia pracy. Jednak doświadczenie w sklepie czy gastronomi niekoniecznie będzie przydatne w budowaniu umiejętności do pracy w wyuczonym zawodzie....
Marki są coraz bardziej świadome tego, że bez połączenia się ze światem mediów społecznościowych nie mogą istnieć. Nie wystarczy jednak stworzyć swojego kanału w “socialach” i liczyć na krociowe zyski. Trzeba korzystać z pracy tych, którzy najlepiej odnajdują sie w internecie – z influencerów. Wiedzą to już nie tylko sprzedający w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764