logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wprost z zastrzeżonymi prawami

  PR 09.02.2015, przeczytano 707 razy
ilustracjastrzałka

Tygodnik WPROST dołączył do wydawców, którzy przyjęli regulamin Izby Wydawców Prasy dotyczący ochrony artykułów prasowych. Od najbliższego poniedziałku wybrane materiały w tygodniku będą opatrzone znakami © i ℗, oznaczającymi zastrzeżenie praw oraz odpłatność za wykorzystanie treści.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wprost-z-zastrzezonymi-prawami,23884,artykul.html

Wkrótce także znaczki © i ℗ pojawią się przy materiałach autorskich w serwisie Wprost.pl. Stosowna informacja i cennik wykorzystania treści z tygodnika i serwisu Wprost.pl są już dostępne na stroniehttp://www.wprost.pl/regulamin. Informacja o objęciu ochroną materiałów tygodnika znajdzie się również w stopce.

To efekt przyjęcia przez WPROST „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” zaproponowanego w styczniu przez Izbę Wydawców Prasy. Regulamin ma chronić interesy wydawców, którzy finansują twórczość dziennikarską, z której następnie korzystają podmioty opierające swoje modele biznesowe na dystrybucji cudzych treści. Te zjawiska destrukcyjnie wpływają na przebieg procesu wydawniczego, ograniczając w ten sposób jego efektywność i profesjonalność oraz innowacyjność działania wydawców prasy i wydawców internetowych – napisali w komentarzu do regulaminu przedstawiciele Izby Wydawców Prasy.

Także AWR WPROST wielokrotnie podnosiła problem zbyt obszernego cytowania przez inne media autorskich materiałów tygodnika. „Dochodzi do sytuacji absurdalnych, w których w serwisie Wprost.pl wisi krótka zapowiedź najciekawszych tekstów z najnowszego numeru, a w innych serwisach można przeczytać streszczenia i omówienia całego tekstu z najciekawszymi fragmentami” – mówi redaktor naczelny WPROST Sylwester Latkowski. –„To powoduje, że w poniedziałek czytelnik nie ma potrzeby iść do kiosku, bo wydaje mu się, że wszystkie najciekawsze rzeczy już przeczytał – w ogólnodostępnych serwisach”.

AWR już w ubiegłym roku zaczęła dokładniej monitorować inne media, w tym przede wszystkim serwisy internetowe, pod kątem nadużycia przez nie prawa cytatu, a także udostępniania w sieci całych wydań tygodnika. Do serwisów nagminnie naruszających prawa AWR WPROST były wysyłane stosowne pisma prawne. „Oznaczenie artykułów w tygodniku i w serwisie spowoduje, że nie będzie wątpliwości co do tego, które materiały podlegają ochronie. Dzisiaj mamy do czynienia z sytuacją, w której niektóre serwisy czerpią wcale niemałe korzyści z przepisywania cudzych publikacji. W świecie materialnym nazywa się to kradzieżą” – mówi prezes AWR WPROST, Michał M. Lisiecki. Podkreśla, że pasożytnicza działalność niektórych mediów jest podcinaniem gałęzi, na której znajdują się wszyscy wydawcy. Solidarność środowiskowa jest niezbędna, żeby skutecznie walczyć z tym procederem. „Dlatego zdecydowaliśmy się dołączyć do wydawców, którzy przyjęli regulamin IWP” – mówi Lisiecki.

Źródło: PMPG POLSKIE MEDIA SA

www.pmpg.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

„Kocha, lubi, pasuje” - nowy program randkowy w TTV
Podobno ideały nie istnieją. Jeśli to prawda, to dlaczego swojego ideału po prostu... nie stworzyć? W tym programie nie ma żadnych ograniczeń. Seria zadebiutuje na antenie TTV 15 kwietnia, odcinki będą emitowane w każdą sobotę o godz. 22:00.
Jakdojade prezentuje nową odsłonę przeglądarkowej wersji popularnego planera podróży. Stronę przepisano od podstaw zgodnie z najnowszymi technologiami, aby zapewnić użytkownikowi doświadczenia zbliżone do korzystania z aplikacji.
Oscary przyciągają uwagę internautów
Poniedziałek po oscarowej nocy przyciągnął na strony poświęcone tematyce filmowej około miliona internautów więcej niż w przeciętny dzień - tak wynika z analizy danych z badania Mediapanel. Internautów nie tylko było więcej – spędzali oni na serwisach filmowych więcej czasu niż zwykle.   
Od kwietnia Ringier Axel Springer Polska połączy redakcje Onet Lifestyle, Onet Kultura i Ofeminin. Na czele zespołu stanie Dominika Olszyna-Kniaź, dotychczasowa redaktorka naczelna Onet Lifestyle i Onet Kultura. Po stronie biznesu obszar wzmocni Joanna Szefler, która obejmie nowo utworzone stanowisko head of new business lifestyle i będzie odpowiedzialna za wsparcie sprzedaży i...
Onet Premium rozwija nowe partnerstwa i rozpoczyna kolejną współpracę z firmą vivo z obszaru telekomunikacji. W ramach współpracy Onet Premium będzie dostępny dla klientów marki vivo w specjalnej promocji. Onet Premium rozpoczyna współpracę z globalnym producentem smartfonów – marką vivo.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764