logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wrapit: warsztaty aplikacyjne z produktami 3M w Integart - Relacja

  PR 05.07.2017, przeczytano 1271 razy

3M Road Show z udziałem certyfikowanego trenera 3M Rafała Żmudy dobiegł końca. Odwiedziliśmy cztery miasta: Katowice-Mikołów, Wrocław, Bydgoszcz i Warszawę prezentując szerokie portfolio produktów 3M z oferty Integart dedykowanych do segmentu car wrappingowego. Nasi Klienci mieli również możliwość zapoznania się z nowościami produktowymi w obszarze grafik wielkoformatowych, najnowszej rodziny produktów z serii IJ 180mC w nowej gamie barw białej, transparentnej czy metalicznej. W części warsztatowej pod okiem Rafała Żmudy The Wrap Center, specjalisty w dziedzinie oklejania pojazdów, eksperta nie tylko polskiego, ale i światowego car wrappingu Uczestnicy doskonali swój warsztat i poznawali triki w pracy m.in. z foliami do zamiany koloru aut 3M Wrap Film seria 1080 czy taśmami Knifeless.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wrapit%3A-warsztaty-aplikacyjne-z-produktami-3m-w-integart---relacja,33030,artykul.html

We wszystkich miastach Uczestnikom towarzyszył 3M DemoVan, dostawczy samochód będący mobilnym centrum szkoleniowym, wyposażony w mock-up’y do próbnych aplikacji i prezentacji zalet produktów z gamy automotive marki 3M. Pokazy aplikacji wewnątrz demo vana prowadzone były przez Wojciecha Ślaskiego – inżyniera aplikacyjnego 3M i umożliwiło Uczestnikom bliższe poznanie szerokiej gamy produktów, między innymi: folię 3M 480 Envision, najnowszą folię graficzną 3M IJ 180 mC oraz 180 Cv3, folie do przyciemniania szyb 3M oraz do ochrony lakieru 3M Scotchgard PPF. Obok mobilnego centrum 3M, firma Integart w każdym z miast udostępniła Uczestnikom samochód osobowy do treningu aplikacji pod okiem Rafała. Po krótkich prezentacjach i wprowadzeniu w temat car wrapinngu licznie zebrani uczestnicy zostali podzieleni na grupy. W zależności od zainteresowań i obszaru, w którym chcieli poszerzać swoją wiedzę wyłoniły się: grupa Knifeless’owa; grupa PPF oraz grupa aplikacyjna pracująca na foliach z grafika reklamową. W części praktycznej Rafał bardzo dokładnie opowiedział i zaprezentował sposób użycia taśm Knifeless, dzięki którym bez użycia noża można wycinać wzory i w dowolny sposób personalizować auta wykorzystując kolorowe folie z serii 3M Wrap Film 1080.

Dużym zaskoczeniem dla uczestników okazały się natomiast zagadnienia związane z bezbarwnymi foliami chroniącymi lakier (3M Scotchgard Paint Protection Film) oraz folie przeciwsłoneczne/przyciemniające (3M Black Shade oraz FX-ST). Rafał Żmuda pokazał, że aplikacja tych folii (w szczególności folii ochronnych) nie jest trudna, natomiast stanowi bardzo ciekawe rozszerzenie działalności aplikacyjnej z możliwością budowania swojej konkurencyjności na rynku oferując szeroki pakiet usług Klientowi końcowemu od personalizacji auta do zabezpieczania powłoki lakierniczej.

We Wrocławiu do wykonania aplikacji folii ochronnych 3M Scotchgard Paint Protection Film specjalnie został podstawiony motor - Harley Davidson Electra Glide „Ultra Limited”. Z ogromną atencją i wielką łatwością Rafałowi udało się zabezpieczyć elementy karoserii najbardziej narażone na uszkodzenia mechaniczne; tj. owiewki, nadkola oraz boki skrzyni. Sam materiał to folia poliuretanowa dosyć gruba 200 µm ale niezwykle elastyczna i bardzo ciężko jest ją uszkodzić. Nałożona na powierzchnię w finalnym efekcie niezwykle uwydatnia kolor i bardzo dobrze zabezpiecza, co jest niezwykle ważne. Wysoka elastyczność folii pozwala na łatwy montaż a poliuretanowa powłoka z właściwościami „samoregeneracji” sprawia, że większość powstałych na niej rys niweluje się samoczynnie. Powierzchnie płaskie można wyklejać z roli, jednak większość aplikacji realizowana jest z użyciem wykrojów pod konkretne modele aut i pojazdów, dostępnych w programie 3M Digital Designs.

Z uwagi na wielkie zainteresowanie oraz pytania Uczestników, w żadnym z miast spotkania nie zakończyły się przed czasem. Świadczy to niewątpliwie o potężnym zainteresowaniu tematem przez branżowców zgromadzonych na warsztatach. Rafał chętnie dzielił się swoją wiedzą, co wielokrotnie podkreślało wielu uczestników naszych spotkań. Rafał Żmuda udzielał także informacji dotyczących tego jak się szkolić i rozwijać swoje umiejętności. Jak się okazuje samodzielna nauka fachu nie zawsze przynosi dobre efekty. Przede wszystkim samodzielna nauka niesie ze sobą wysokie ryzyko wpojenia sobie licznych błędów aplikacyjnych, które w efekcie prowadzą do reklamacji i pogorszenia postrzegania branży wśród Klientów końcowych. Ponadto samodzielna nauka jest nieekonomiczna, gdyż pociąga za sobą konieczność zniszczenia znacznych ilości nietanich przecież folii. Aplikatorzy, którzy szkolą się sami oszczędzają na materiałach a to nie jest najlepsza droga. Tylko zaawansowane technologicznie materiały zagwarantują bezproblemową wieloletnią eksploatację. Warto więc wydawać pieniądze na szkolenia, które w końcowym rozrachunku są tańsze od samodzielnej nauki i przynoszą o wiele lepsze długofalowe efekty.

Organizator - firma Integart składa serdeczne podziękowania wszystkim uczestnikom za udział w warsztatach. Specjalne podziękowania dla partnerów firmy 3M i centrum szkoleniowego The Wrap Center wraz z Rafałem Żmudą za wsparcie i pomoc w realizacji I edycji 3M Road Show „Wrappingowa dawka emocji”.

Źródło: Integart

www.integart.com.pl

Galeria: Wrapit: Warsztaty aplikacyjne 3M w Integart

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764