logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wrażenia z Social Media Convent

  PR 04.02.2013, przeczytano 1097 razy
ilustracjastrzałka

1 lutego br. w Gdańsku odbyła się pierwsza edycja ogólnopolskiej konferencji Social Media Convent, podczas której prelegenci przedstawili trendy w social media na 2013 rok. Wybrane zostało też najlepsze case study, za które jury uznało kreatywne wykorzystanie przez Fanpoint protokołu Open Graph dla Kwejk.pl. Na koniec wśród wszystkich uczestników wyłoniono prawdziwych znawców mediów społecznościowych – Social Media SuperStars.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wrazenia-z-social-media-convent,17872,artykul.html

Social Media Trends

W pierwszej części wydarzenia prelegenci-praktycy podzielili się swoimi doświadczeniami i spojrzeniem na komunikację w mediach społecznościowych. Michał Sadowski z Brand24 wyjaśniał, jak odnaleźć i zrozumieć klienta w sieci dzięki wykorzystaniu narzędzi monitoringu. 

Rafał Janik z ThinkMedia podzielił się wynikami badań dotyczącymi popularności Twittera, które pokazują że najczęściej tweetujemy w weekendy i w godzinach popołudniowych oraz zdradził tajemnicę związaną z koncertem Justina Biebera w Polsce.

Zaraz po nim Michał Górecki, Chief Tshirt Officer z koszulkowo.com mówił o dwóch pułapkach, w które wciąż wpadają specjaliści od social media.

Jan Zając z Sotrender wspominał 2012 rok i przedstawił prognozy z zakresu Social Media Optimisation, ROI i KPI na 2013. Udowodnił też publiczności, jak dużą rolę w mediach społecznościowych nadal odgrywają koty.

Aleksandra Mokwa i Ewa Salamon
z wydziału promocji Gdańska opowiedziały o działaniach miasta w mediach społecznościowych, natomiast Paweł Suchocki i Piotr Wójcicki pokazali siłę rekomendacji sprawdzaną już w usłudze Rekomenduj.to.

Najlepsza kampania roku?

W Case Study Festival zmierzyło się ze sobą 7 kampanii m.in. Eksperci Tesco… na wejściu podbijają Facebooka, Małe jest wielkie: Volkswagen up, czy Kapitan Niepalny. Wiele emocji wywołała prezentacja kampanii dla Tesco w wykonaniu Mariusza Pełechatego z Lemon Sky, jednak ostatecznie jury za najlepsze uznało działania agencji Fanpoint dla serwisu Kwejk.pl

Social Media SuperStars

Wszyscy uczestnicy spotkania mieli możliwość zmierzenia się w teście wiedzy i umiejętności. Osoby, które podjęły się wyzwania zdobycia zaszczytnego tytułu Social Media SuperStar musiały znać precyzyjne definicje takich pojęć, jak żebrolajk, komć czy edgerank, oraz znać odpowiedzi na pytania związane z najpopularniejszą potrawą polskiego internetu w 2012 roku czy popularnościa twittera.

W trakcie spotkania na telebimie można było na bieżąco obserwować tweety dodawane przez uczestników Social Media Convent. Dzięki platformie ClickWebinar firmy Implix, wszystkie osoby, które nie uczestniczyły osobiście w wydarzeniu, mogły skorzystać ze streamingu.

- Zainteresowanie konferencją przeszło nasze najśmielsze oczekiwania. Już na tydzień przed konferencją zabrakło miejsc, a do ostatniej godziny przed wydarzeniem otrzymywaliśmy zapytania dotyczące możliwości uczestnictwa. Sukces pierwszej edycji Social Media Convent upewnił nas, że należy realizować kolejne – mówi Marta Laskowska, Feeltz.

Źródło: Feeltz

Dodatkowe informacje:

Social Media Convent to ogólnopolska impreza przeznaczona dla osób zajmujących się komunikacją w mediach społecznościowych, organizowana przez Feeltz - nową markę agencji Personal PR dedykowaną projektom w social media.

Wydarzenie odbyło się w centrum konferencyjnym Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER i wzięło w niej udział ponad 150 osób związanych z branżą social media w kraju i za granicą.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764