logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Uchwały krajobrazowe - stan prac: Wrocław 2022

   16.09.2022, przeczytano 2227 razy
ilustracja

We Wrocławiu dość wcześnie zaczęto prace nad projektem uchwały krajobrazowej. Jeszcze zanim powstał projekt uchwały, w 2014 r. w mieście powołano park kulturowy, który uporządkował historyczne centrum miasta.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/uchwaly-krajobrazowe---stan-prac%3A-wroclaw-2022,397234,artykul.html

Za przygotowanie uchwały odpowiada Wydział Architektury i Zabytków, którego powstanie jest efektem kolejnej reorganizacji w Urzędzie Miejskim. Pierwsze spotkanie konsultacyjne odbyło się we wrześniu 2017 r. https://www.wroclaw.pl/rozmawia/lad-miedzy-budynkami-dwa-etapykonsultacji-za-nami, a kolejne w kwietniu 2021 roku: https://www.wroclaw.pl/rozmawia/jaka-bedzie-uchwala-krajobrazowa-e-spotkania. Jednak na stronie BIP można znaleźć informację, iż termin opublikowania wyników konsultacji uległ wydłużeniu.

Projekt uchwały do publicznego wglądu na przełomie kwietnia i maja 2021 r. Uwagi można było wnosić do 24 maja 2021 r.

Tu informacje oficjalne się kończą. Ze strony internetowej zniknął projekt uchwały zaś informacja otrzymała status archiwalnej: https://bip.um.wroc.pl/artykul/376/51240/projekt-uchwaly-w-sprawie-zasad-i-warunkow-sytuowaniaobiektow-malej-architektury-tablic-reklamowych-i-urzadzen-reklamowych-orazogrodzen.

Projekt jest oczywiście dostępny w Urzędzie Miasta. 

Wrocławski projekt jest napisany odmiennie niż w innych miastach. Wrocław określa konkretne miejsca, w których może stanąć nośnik w konkretnym formacie.

W skrócie regulacje uchwały przedstawiają się następująco:

  • strefy – brak tradycyjnego podziału różnicującego zasady sytuowania nośników. Ze względów organizacyjnych miasto jest podzielone na ponad 100 obszarów, z których każdy jest opisany w oddzielnym punkcie z naniesionymi lokalizacjami, w których można ustawić słup reklamowy i tablicę małego, średniego, dużego lub wielkiego formatu;
  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 36 m2;
  • dominującym formatem jest CLP oraz tablice do 9 m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie na 1/3 powierzchni siatki ochronnej maksymalnie przez 1 rok, ponownie można ją umieścić po upływie 10 lat;
  • reklama na elewacji – tylko niewielkie formy;
  • szyldy – ich liczba i wielkość zależy od wielu czynników;
  • reklama cyfrowa – dopuszczona na formacie do 18 m2 z zastrzeżeniami, ograniczeniami i wyjątkami;
  • murale – 10% powierzchni muralu może zawierać treści reklamowe;
  • okresy dostosowania – 2 lata w zależności od strefy;
  • warunki dostosowania – określono częściowo;
  • prawa nabyte – częściowo uwzględnione.

Obecnie trwają konsultacje wewnątrz Urzędu dotyczące ostatecznego kształtu projektu po wprowadzeniu uwag, poprawki nie mają jak do tej pory charakteru istotnych zmian. Nie jest jeszcze rozstrzygnięta kwestia powtórnego wyłożenia. Jeżeli nie będzie ponownego wyłożenia - najszybszym terminem, w którym można spodziewać się głosowania jest kwiecień 2022 r.

Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej

www.igrz.com.pl

Dodatkowe informacje:

Stan na luty 2022. Tekst pochodzi z opublikowanego przez IGRZ opracowania Reklama OOH w Polsce. raport 2021

Autor: Marcin Maszewski, Jet Line
Raport dostępny jest również na stronie https://jetline.pl/blog

Zdjęcie: Google

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Wiadomość usunięta z przyczyn regulaminowych (spam na rzecz agencji Vizer, Wrocław)

Najnowsze w tym dziale

Cyfryzacja w polskich firmach: badanie Canon i K+Research by Insight Lab
Cyfryzacja zadomowiła się w większości polskich biur już na dobre. Coraz więcej organizacji wykorzystuje rozwiązania chmurowe w codziennych procesach biurowych, a swoje decyzje argumentuje realizacją długoterminowych strategii i chęcią podążania „za duchem czasu” (częściej wskazywane przez przedstawicieli dużych firm – odpowiednio 60% i 56% vs 44% w...
Eksperci portalu Prawo.pl są przekonani, iż rząd, przyznając przedsiębiorcom ulgę na składkę zdrowotną i opierając finansowanie publicznej służby zdrowia na pracownikach najemnych, rażąco narusza solidarność społeczną. Według nich może to pogłębić komercjalizację leczenia, a system opieki zdrowotnej może stać się jeszcze mniej wydolny.
Średni koszyk zakupowy w 2023 roku podrożał o 2,4 proc.
Średnia wartość koszyka zakupowego w 14 analizowanych sieciach handlowych w Polsce wzrosła od stycznia do grudnia 2023 roku o blisko 6,5 zł, czyli 2,4%. To zdecydowanie mniej niż przed rokiem, gdy średnia wartość koszyka między styczniem a grudniem 2022 wzrosła o ponad 12% Takie są wnioski z najnowszego – rocznego raportu autorstwa ASM Sales Force Agency. W raporcie zbadano...
Blisko 40 proc. Polaków jest sceptycznych wobec technologii
Polskie społeczeństwo coraz lepiej nawiguje po świecie „phygital”, łączącym doświadczenia fizyczne z cyfrowymi, często nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Z raportu firmy doradczo-technologicznej Future Mind „Żyjesz w phygitalu, choć o tym nie wiesz”, wynika, że już średnio dwie trzecie Polaków zna różne rozwiązania integrujące świat...
Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764