logo
WIADOMOŚCI

Wrocław Type Forum 2018

   21.11.2018, przeczytano 298 razy
ilustracjastrzałka

Wrocław Type Forum to mnóstwo globalnej inspiracji i kreatywni ludzie. Podczas dwóch dni wykłady wygłosi dziesięcioro prelegentów. Wśród zaproszonych gości: Riccardo Olocco, Dan Reynolds, Victoria i Vitalina Lopukhiny, Péter Bence Simon, Tomasz Bierkowski, Maciej Majchrzak, Katarzyna Roj, Nikola Djurek, Viktoriya Grabowska. Odbędzie się moderowany panel dyskusyjny, który poprowadzi Rene Wawrzkiewicz.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wroclaw-type-forum-2018,380227,artykul.html

STGU ma przyjemność być patronem kolejnej edycji Wrocław Type Forum 2018, międzynarodowej konferencji poświęconej projektowaniu krojów pisma i typografii. To miejsce spotkań projektantów, wykładowców, badaczy, studentów i entuzjastów. Wątki historyczne przeplatają się ze współczesnymi i inspirują do myślenia o przyszłości. Działanie analogowe wciąż jest źródłem nowych form i ważną podstawą opracowań cyfrowych.

Tematem tegorocznej edycji jest „Kaligrafia–Lettering–Typografia”. Wykłady prowadzone głównie w języku angielskim. Po konferencji zostanie wydana publikacja w której znajdą się teksty o prelegentach, wykładach i wiele więcej. Obowiązują zapisy oraz opłata konferencyjna.

Prelegenci:

Riccardo Olocco

projektant krojów pisma i członek CAST Cooperativa Anonima Servizi Tipografici. Jest doktorantem na Uniwersytecie w Reading, na Wydziale Typografii i Projektowania Graficznego. W swoich badaniach zajmuje się XV-wiecznymi antykwami weneckimi.

Victoria i Vitalina Lopukhiny

wyjątkowy tandem związany z kaligrafią i designem. Vitalina jest nauczycielką kaligrafii Na Akademii Sztuki M. Boychuka w Kijowie. Victoria wystąpiła na konferencji TEDx Kyiv w 2018 roku. Zajmują się liternictwem, popularyzując cyrylicę i tradycyjne pismo odręczne.

Nikola Djurek

studiował w Chorwacji, Włoszech i ostatecznie w Holandii na studiach na prestiżowym kursie TypeMedia w Królewskiej Akademii Sztuki w Hadze. Jest założycielem domu typograficznego Typonine. Jego kroje zyskały międzynarodowe powodzenie za ich jakość i innowacyjność.

Dan Reynolds

opowie o szczegółach dotyczących powstania jednego z najpopularniejszych krojów pisma, czyli Akzidenz-Grotesk. W dzisiejszych czasach łatwo zidentyfikować konkretne osoby, które stoją za projektem i produkcją danego pisma. Akzidenz-Grotesk nie powstał od razu w takim wydaniu, jak znamy go dzisiaj. Dan opowie o nieznanej dotąd historii powstania kroju w świetle badań z ostatnich dwudziestu lat.

Péter Bence Simon

to typograf, opublikował dwie książki artystyczne i animacje. Péter ekpernmentuje na granicy literatury, sztuk wizualnych i projektowania, bada relacje między werbalnym znaczeniem, typografią i imaginacją. Analizuje rezultaty różnych metod twórczych np. interferencje tekstu i przekodowane fragmenty liter.

Ramowy program

7 grudnia

  • 12.30–13.30 Rejestracja
  • 13.45 – Otwarcie konferencji
  • 14.00–18.30 wykłady podsumowane dyskusją z prelegentami

8 grudnia

  • 10.00–18.00 wykłady wykłady podsumowane dyskusją z prelegentami oraz moderowany panel dyskusyjny „Fonty, rynek, licencje”
  • 18.00 zamknięcie konferencji

Więcej informacji: https://wtf.asp.wroc.pl

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Dodatkowe informacje:

Adres
Akademia Sztuk Pięknych
im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu
ul. Traugutta 19/21, Wrocław
Budynek Centrum Sztuk Użytkowych. Centrum Innowacyjności., sala 410

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Agencja Reklamowa Brandbay.pl rozpoczyna działania dla Ministerstwa Inwestycji i Rozwoju. W ramach umowy Brandbay.pl odpowiada za wdrożenie nowego serwisu internetowego wraz z wykonaniem projektu graficznego oraz obsługę w mediach społecznościowych Departamentu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.
Nowa kampania marki Salomon
Aktywne spędzanie czasu to nie tylko długie wędrówki, wymagające wspinaczki czy dalekie podróże. Marka Salomon z pomocą agencji ESKADRA zachęca swoich klientów do aktywnego wypoczynku w parkach krajobrazowych, podmiejskich lasach i w miejskich przestrzeniach zielonych, uruchamiając kampanię wizerunkowo-sprzedażową PRZYMIERZAJ PRZEMIERZAJ.
„Charakter nadaje życiu smak” - sukces 3 edycji kampanii Wawelu
Ponad 6 500 konsumentek zaangażowało się w konkurs zorganizowany w ramach trzeciej edycji kampanii marek Malaga, Tiki-Taki i Kasztanki. Działania wsparły dwie ambasadorki – Agata Gwiazdowska oraz Ola Stodółka.
Firma Nikon zaplanowała kolejne spotkania w ramach Nikon Roadshow. To doskonała okazja, by w jednym ze współpracujących salonów przetestować pełnoklatkowe aparaty bezlusterkowe z linii Nikon Z – Z6 i Z7.
Mutoh Valuejet 426 UF w poznańskim ZOO
Już kilkadziesiąt egzemplarzy bestsellerowej drukarki LED-UV Mutoh ValueJet 426 UF drukuje w całej Polsce, w różnych branżach. Jedna z ostatnich instalacji miała miejsce w… poznańskim ZOO.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone