logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wrocławianie oznakują Ostrołękę

  PR 17.03.2013, przeczytano 727 razy
ilustracjastrzałka

Przedsiębiorstwo Produkcyjno – Usługowe „LINIA” z Wrocławia opracuje projekt założeń Miejskiego Systemu Informacji dla Ostrołęki. Oferta wrocławian została wyłoniona w przetargu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wroclawianie-oznakuja-ostroleke,18228,artykul.html

Celem projektu jest uporządkowanie zasad prezentowania informacji w przestrzeni publicznej poprzez ujednolicenie elementów informacji występujących w przestrzeni miasta oraz zasad poruszania się w niej tak, aby zwiększyć bezpieczeństwo i zbudować jednolity wizerunek miasta Ostrołęki. Miasto dzięki  nowemu oznakowaniu powinno stać się bardziej przyjazne i łatwiejsze do poruszania się po nim dla mieszkańców, ale przede wszystkim dla naszych gości.

Między innymi System obejmie  projekty tablic naściennych i wolnostojących w układzie modułowym oraz słupów niezbędnych do prawidłowego oznakowania obszarów Systemu, w tym:

  • tablice z nazwami ulic,
  • numeracje budynków,
  • oznakowanie granic osiedli oraz innych obszarów Systemu,
  • tablice drogowe wskazujące drogę do osiedli i innych znaczących punktów miasta Ostrołęki,
  • tablice kierujące do ważnych miejsc, urzędów, atrakcji miasta,
  • słupki zawierające oznakowanie wskazujące drogę do np.: toalet, bankomatów i innych użytecznych miejsc,
  • tablice rozprowadzające pieszych,
  • znakowanie alternatywnych form transportu miejskiego, w tym: ścieżki rowerowe,
  • oznakowanie zabytkowych budynków, pomników, patronów ulic, skwerów, parku i innych atrakcji,
  • elementy spełniające funkcję witaczy, przy trasach wjazdowych do miasta.
  • punkty informacyjne (jednostronne, wielostronne, podświetlane) w układzie modułowym pozwalającym integrować różne elementy systemu np. informacja o mieście, komunikacja miejska, informacje kulturalne.
  • nośniki informacji miejskiej, w tym informacje Rad Osiedlowych (tablice ogłoszeniowe, słupy informacyjne),
  • znakowanie poziome obejmujące swym zakresem:
  • znakowanie chodników, krawężników, przystanków komunikacji, ścieżek rowerowych,
  • sposoby wyznaczania obszarów pełniących określone funkcje (np. obszar przystanku dla pieszych, czy parkingu rowerowego),
  • znakowanie uzupełniające podstawowe znakowanie systemu (piktogramy, strzałki kierunkowe, ważne informacje),
  • punkty orientacyjne (np. oznaczone kodem) i przeniesione na mapki sytuacyjnej Miasta.


W skład MSI wejdzie najprawdopodobniej System Informacji Komunikacji Miejskiej – zawierający min.:
a) system znakowania (kolorystyka, zestaw piktogramów informacyjnych) środków komunikacji,
b) rozkład jazdy,
c) słupy informacyjne dwustronne i jednostronne,
d) słupy podświetlane,
e) mapki sieci połączeń,
f) plany trasy pojazdu (wewnątrz pojazdów),
g) znakowanie wiat i przystanków
h) rekomendacje z zakresie preferowanych form wiat przystankowych, i )znakowanie poziome – chodniki, krawężniki, pas jezdni.

Kompleksowo rozwiązane powinny zostać preferowane formy i założenia małej architektury miejskiej m.in.:

  • stojaki rowerowe,
  • ławki,
  • kosze na śmieci,
  • punkty wody pitnej


Wrocławska firma będzie miała na opracowanie tych założeń 12 miesięcy.

Źródło: UM Ostrołęka

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek reklamy wzrósł o 7% w 2023 r.

Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, inwestycje reklamowe rosły w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, reklamie zewnętrznej, kinie oraz w dziennikach,...
Kampanie Performance Max obejmują cały system reklamowy Google, oferując markom i firmom większe możliwości nawiązania kontaktu z klientami. Dostęp do szerokiej gamy różnorodnych elementów pozwala dostosować format reklamy do potrzeb różnych klientów. Świetne kreacje przekładają się na wyniki – reklamodawcy, którzy poprawili...
Group One awansuje w klimatycznym rankingu CDP
Group One po raz drugi ujawniło swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. W tegorocznym raporcie, w którym swoją ocenę zdecydowały się ujawnić 104 firmy z Polski, Group One otrzymało ocenę “B-” awansując względem poprzedniego badania o...
Panasonic Lumix S 28-200mm F4-7.1 Macro O.I.S. (S-R28200) - mały obiektyw z dużym zoomem
Panasonic przedstawia obiektyw LUMIX S 28-200mm F4-7.1 MACRO O.I.S. (S-R28200) oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym, nowy obiektyw LUMIX S 28-200mm jest najmniejszym i najlżejszym* na świecie obiektywem z dużym zoomem. Jego długość całkowita wynosi...
Sony Portable Data Transmitter - szybki transfer wideo i zdjęć przez 5G
Firma Sony ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego, dedykowanego, przenośnego nadajnika PDT-FP1, który umożliwia przesyłanie materiałów wideo i zdjęć z dużą szybkością i niskimi opóźnieniami przez sieci 5G. Po podłączeniu do kamery*1, urządzenie służące do komunikacji bezprzewodowej będzie wykorzystywane w sytuacjach, w których wymagana jest szybkość od momentu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764