logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wskaźnik AVE dla Internetu

  PR 14.03.2010, przeczytano 6229 razy

Od 1 marca 2010 roku Instytut Monitorowania Mediów przekazuje swoim klientom ekwiwalent reklamowy dla materiałów internetowych. Obecnie IMM udostępnia wartość AVE (Advertising Value Equivalent) dla publikacji ze wszystkich typów mediów: prasy, radio, telewizji oraz Internetu. Wskaźnik ten umożliwia pełne porównanie efektywności działań PR.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wskaznik-ave-dla-internetu,10354,artykul.html

Uzupełnienie oferty IMM o nowy wskaźnik było odpowiedzią na zgłaszane przez klientów potrzeby szacowania wartości publikacji w Internecie, w szczególności biorąc pod uwagę zmiany zachodzące na rynku mediowym oraz rozwój Internetu i wzrost jego wagi w przekazie informacji. Dodanie AVE jest kolejnym krokiem udoskonalania monitoringu Internetu. Jeszcze w tym roku na klientów czeka szereg nowości w usługach naszej firmy. Ciągłe wprowadzanie innowacji pozwala IMM pozostawać o krok przed konkurencją i zachować pozycję największej firmy monitorującej media w Polsce – mówi Paweł Sanowski, prezes Instytutu Monitorowania Mediów.

AVE – ekwiwalent reklamowy jest jedną z technik pomiaru efektywności działań PR. Polega ona na szacowaniu wartości publikacji poprzez porównanie z kosztami publikacji reklamowych w takim samym formacie. Metoda ta pozwala na określenie jaka jest wartość publikacji wyrażona w pieniądzu, co w efekcie pozwala np. na porównywanie działań firmy z konkurencją.

Wskaźnik AVE dla Internetu obrazuje jaką kwotę w PLN należałoby wydać na reklamę intruzywną poświęconą firmie bądź produktowi na konkretnym serwisie internetowym. W metodologii wyliczenia wartości ekwiwalentu reklamowego dla materiałów internetowych IMM uwzględnia m.in. kryteria takie jak: dzienna liczba odsłon serwisu, liczba artykułów publikowanych w danym miesiącu na portalu i związany z tym stopień trudności w dotarciu do wybranej informacji.

Nowy wskaźnik widoczny jest już na Platformie IMM oraz w analizach i raportach przygotowywanych przez Instytut Monitorowania Mediów na potrzeby klientów.

Źródło: IMM

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Srebro dla AMS w konkursie Innovation 2019 za „Zielone przystanki”
Zespół AMS ponownie został nagrodzony w konkursie INNOVATION - tym razem otrzymał SREBRO za "Zielone przystanki", czyli proekologiczny krakowski projekt zrealizowany w 2018 r.
Adocean z planowaniem kampanii w oparciu o demograf
Gemius wprowadza nową funkcjonalność do narzędzia AdOcean. Adserwer ten, jako jeden z nielicznych oferuje dane zasięgowe oraz demograficzne, a także informacje o współoglądalności kampanii na różnych urządzeniach. Dzięki temu możliwe staje się planowanie kampanii w oparciu o demografię użytkowników.
„Gazeta Wyborcza” wraz z europejskimi dziennikami zakłada Sonar Europe
Redakcja „Gazety Wyborczej” łączy siły z zespołami „Le Soir”, „Le Figaro” i „El Pais”, tworząc nowy projekt medialny Sonar Europe. Dzięki współpracy dzienników, zainaugurowanej w marcu br., powstawać będą atrakcyjne, multimedialne materiały oparte na danych, dotyczące wielu tematów i pokazujące wiele...
Wielkanocna premiera w HGTV Home & Garden
Para w domu, para w pracy, para w remont! Małżeństwo pracujące razem to nie jest dobry pomysł?! Nic bardziej mylnego! Mirella i Marcin to duet idealny. Ona jest projektantką wnętrz z wieloma nietuzinkowymi pomysłami. On sprawia, że jej wyobrażenia stają się rzeczywistością. Wspólnie radzą sobie ze wszystkimi przeszkodami. Nierówne ściany, rozpadające się meble czy wadliwe...
Nowe kanały w WP Pilot, wśród nich CNN i Cartoon Network
Do oferty WP Pilot, platformy umożliwiającej oglądanie telewizji online, dołączyło sześć nowych kanałów. Cztery z nich należą do grupy WarnerMedia: CNN International, Cartoon Network, Boomerang, TNT. Użytkownicy WP Pilot mogą oglądać również Tele5 oraz Polonia1.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764