logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wskaźniki reklam wideo i display w II kwartale

  PR 21.07.2021, przeczytano 639 razy

Średni współczynnik widoczności (viewability) reklam displayowych pozostaje na polskim rynku po II kwartale bieżącego roku na identycznym poziomie jak kwartał wcześniej, podczas gdy reklamy wideo są o kilka punktów procentowych mniej widoczne w porównaniu z I kwartałem.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wskazniki-reklam-wideo-i-display-w-ii-kwartale,392354,artykul.html

W II kwartale bieżącego roku średnia oglądalność reklam wideo w polskim internecie spadła o 2 punkty procentowe, do 78 proc. (wobec 80 proc. w Q1). Reklamy displayowe utrzymały natomiast współczynnik widoczności na poziomie 61 proc., identyczny jak kwartał wcześniej - to wyniki najnowszego raportu „Viewability Benchmarks”, opublikowanego przez Meetrics, wiodącą europejską firmę zajmującą się pomiarami i analizą reklamy digital. Średnie viewability reklam display dla wszystkich badanych rynków europejskich wyniosło 57 proc. (odnotrowujac spory spadek względem I kwartału, kiedy wskaźnik ten wynosił 61 proc.).

Meetrics wprowadza w najnowszej edycji swojego raportu dodatkowe, bardziej szczegółowe wskaźniki widoczności dla reklam wideo (m.in. w zależności od wielkości video playera), pomagając polskiej branży reklamowej jeszcze lepiej mierzyć efektywność tego obszaru reklamy digital. Najnowszy “Benchmark Report, Q2 2021” zawiera również szczegółowy przegląd wskaźników widoczności dla poszczególnych formatów reklamowych w Polsce, jak i mnóstwo możliwości porównywania ich z innymi europejskimi rynkami.

Raport pokazuje też ranking najczęstszych przyczyn braku widoczności reklam (w podziale procentowym), a także jakie pozytywne i negatywne trendy należy obecnie brać pod uwagę na różnych europejskich rynkach.

- Stabilizująca się na wysokim poziomie średnia oglądalność reklamy display to bardzo pozytywny sygnał dla polskiej branży reklamowej. Reklamodawcy i agencje korzystają z narzędzi pomiarowych, które pozwalają zadbać o jakość i dobór odpowiednich placementów reklamy digital. Widać, że to już przynosi pierwsze rezultaty. Niemniej jednak równoczesny spadek widoczności reklam wideo dowodzi, że kwestie przejrzystości i jakości pozostają ważne dla dalszego rozwoju rynku w kontekście efektywności reklamy – mówi Hubert Świtalski, Regional Manager CEE w Meetrics.

  • Pełny raport, zawierający m.in. szczegółową listę poszczególnych formatów bannerów reklamowych I ich viewability, jest dostępny do ściągnięcia za darmo TUTAJ.

W swoich kwartalnych raportach, Meetrics dostarcza przeglądu wskaźników widoczności oraz średniego czasu widoczności reklamy.

Źródło: Meetrics

www.meetrics.com

Dodatkowe informacje:

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2”, co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764