logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wspólna akcja Miasta Katowice i AMS

  PR 18.11.2022, przeczytano 460 razy
ilustracjastrzałka

Od 15 do 30 listopada br. mieszkańcy Katowic i osoby korzystające z katowickiej komunikacji miejskiej będą mogli wspólnie zdecydować o lokalizacji i ostatecznym wyglądzie 22 ekologicznych, zielonych przystanków w mieście.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wspolna-akcja-miasta-katowice-i-ams,398037,artykul.html

Wspólny projekt Miasta Katowice i AMS - lidera reklamy Out-of-Home w Polsce - ”Zielony przystanek na wiosnę”, zakłada wybudowanie w mieście 22 wiat z zielonym dachem. Wiosną 2023 r. w każdej dzielnicy Katowic pojawi się zielony przystanek. O jego lokalizacji i akcentach kolorystycznych elementów wieńczących wiatę - zdecydują mieszkańcy, wypełniając ankietę dostępną na stronie przystanekkatowice.ams.com.pl. Ankietowani będą wybierać jedną z trzech lokalizacji w każdej dzielnicy oraz zdecydują o tym, czy elementy wieńczące przystanek mają być zielone i nawiązywać do ekologicznego charakteru projektu, czy żółte - zgodne z barwami miasta.

— Każdego roku podejmujemy szereg działań o charakterze proekologicznym, zdając sobie sprawę, że powietrze, którym oddychamy i przestrzeń, w której przebywamy wpływa na nasze zdrowie, bezpieczeństwo i komfort życia. Jednak wspominając o ekologii, nie mam na myśli wyłącznie wieloletnich programów oraz wielomilionowych inwestycji na rzecz poprawy powietrza i środowiska naturalnego. To także działania w naszej bezpośredniej okolicy, które są jednak niemniej ważne — mówi Marcin Krupa, Prezydent Miasta Katowice. — Zachęcam katowiczan do wypełnienia ankiety, która jest dla nas zebraniem opinii mieszkańców w zakresie lokalizacji i wyglądu zielonych przystanków — dodaje.

System zielonych przystanków w Katowicach będzie miał znaczący wpływ na środowisko, tworząc nieoczywiste oazy zieleni w mieście. Jest to rozwiązanie typu nature-based solution – inspirowane i wspierane przez naturę, zapewniające korzyści środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Dach przystanku pokryty jest dywanem rozchodnikowym, dzięki czemu magazynuje 150 litrów wody deszczowej przy jednorazowym opadzie, obniża o 3-5 °C temperaturę powietrza wokół przystanku w upalne dni, a także zmniejsza zapylenie wokół wiaty aż o 15-20% i absorbuje 7,2 kg CO2 rocznie.

— AMS jest wielokrotnie nagradzanym liderem ekologicznych rozwiązań, które wprowadzamy konsekwentnie w polskich miastach od 2018 r. Wiemy bowiem, że prośrodowiskowych działań oczekują mieszkańcy i że są one naturalnym krokiem w kierunku budowania miast w duchu smart city — mówi Wojciech Zdanowicz, członek zarządu AMS. — Akcja “Zielony przystanek na wiosnę” w Katowicach to pierwsza realizacja, w której na tak dużą skalę angażujemy mieszkańców tego regionu, oddając w ich ręce wybór lokalizacji i personalizacji wyglądu EKO wiat — dodaje.

Rośliny tworzące dywan rozchodnikowy, który pokrywa dach, są niezwykle wytrzymałe na warunki środowiskowe, dodatkowo mają długi okres kwitnienia i wysoką klasę miododajności. Oznakowanie wiat przy wykorzystaniu specjalnych kropek, którymi oklejone są szyby przystanku, to wynik współpracy z fundacjami zajmującymi się ochroną ptaków w Polsce - pozwala ograniczać kolizje i zapewniać bezpieczeństwo ptaków w przestrzeni miejskiej. Oznaczenie szyb jest certyfikowane przez Fundację Szklane Pułapki.

System EKO wiat AMS w Polsce liczy aktualnie 63 lokalizacji w 8 miastach: Warszawie, Krakowie, Lublinie, Chorzowie, Poznaniu, Szczecinie, Sosnowcu i Katowicach.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
Blog Hochland Polska – wywiady na 30-lecie firmy
Pod koniec 2023 roku Hochland Polska rozszerzył swoją stronę karierową www.tujestpysznie.pl o wyjątkową sekcję blogową. Projekt „ Od skupu mleka po Wasze talerze” to cykl wywiadów na 30-lecie firmy prowadzony przez wewnętrzny zespół Employer Branding.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764