logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

CASE STUDY: Wspólny konkurs marek Delecta i Indesit

  PR 10.07.2019, przeczytano 605 razy
ilustracja

2 tygodnie, 23 nagrody, 173 zgłoszenia… litry mleka i kilogramy mąki. Tak można streścić cross promocję marki Delecta i Indesit, które połączyły swoje siły, organizując konkurs z okazji Dnia Matki. Dzięki akcji, amatorzy domowych wypieków mieli szansę nie tylko osłodzić, ale i uprościć życie swoim mamom. W jaki sposób? Nagrodami w wyzwalającym kreatywność konkursie były nowoczesne lodówki Indesit oraz zestawy słodkości od Delecty. Dlaczego marki zdecydowały się na współpracę?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wspolny-konkurs-marek-delecta-i-indesit,383192,artykul.html

#Zróbmy to razem, np. w kuchni

#DoItTogether, czyli #ZróbmyToRazem – pod takim hasłem kampanii marka Indesit nakłania do równego podziału domowych obowiązków. I słusznie, gdyż według przeprowadzonych przez markę badań, kobiety statystycznie spędzają ponad dwa razy więcej czasu niż mężczyźni, dbając o dom. Dzielenie się codziennymi zadaniami to nie tylko sposób na udaną, domową współpracę, ale i więcej czasu na bliskość. Tutaj na scenę wkracza Delecta. To marka, która do bliskości i okazywania uczuć, poprzez drobne gesty, namawia od lat za pośrednictwem swojej kampanii „Powiedz to na słodko”. Obie marki – Delectę i Indesit – łączy podobny cel, dlatego postanowiły stworzyć wspólną akcję, która zachęcała do serdecznych gestów. Bo czy może być coś milszego niż przygotowanie ulubionego deseru dla kochanej osoby?

Serce dla mamy, lodówka dla domu

Dla wielu kuchnia stanowi serce domu – miejsce spotkań, rozmów przy stole, ale też przestrzeń do przygotowywania i jedzenia wspólnych, rodzinnych posiłków – także deserów. Idąc tym tropem, z okazji Dnia Matki powstał konkurs „Serce dla mamy, lodówka dla domu”, którego celem było stworzenie słodkich podziękowań dla mam. Warunkiem udziału w konkursie było przygotowanie (i sfotografowanie) autorskiego deseru – koniecznie w kształcie serca – dla tej najważniejszej w naszym życiu osoby. Warunkiem koniecznym było wykorzystanie minimum dwóch produktów marki Delecta, które również powinny być uwiecznione na zdjęciu. Na czas trwania konkursu, czyli od 13 do 26 maja, uruchomiona została strona internetowa https://delektujemy.pl/konkurs-na-dzien-mamy-indesit, na której znalazły się wszelkie istotne informacje dotyczące akcji, a także inspiracje dla domowych cukierników, chcących sprawić mamie słodką niespodziankę z okazji jej święta.

Prosto z serca, czyli podsumowanie akcji

Łącznie nadesłano 173 poprawnie wypełnione zgłoszenia. Posty promujące akcję, nie tylko w sposób bezpośredni, osiągnęły ponad 2 miliony zasięgu, co w opinii organizatorów jest bardzo dobrym wynikiem. Konkurs wspierany był działaniami w social mediach marki Delecta (na profilu Delektujemy.pl na Faceboooku i Instagramie), a także działaniami reklamowymi na wspomnianych portalach społecznościowych. Nagrodami głównymi w konkursie były 3 lodówko-zamrażalki marki Indesit model LI8 FF2 X1 w klasie A++, o pojemności chłodziarki aż 215 litrów. Przyznano też 20 nagród dodatkowych w postaci zestawów produktów marki Delecta, o wartości powyżej 100 zł każdy.

Z pozoru dwie różne marki, Delecta i Indesit, połączyły swoje siły, by pokazać konsumentom, że swoje uczucia można wyrażać na wiele sposobów. Bywa, że „powiedzenie tego na słodko” może okazać się dla nas łatwiejsze niż przełożenie emocji na słowa. Nagrody, które przy okazji można było uzyskać to tylko miły dodatek, pozwalający wdrożyć ideę #DoItTogether, czyli #ZróbmyToRazem.

Za kreację kampanii i przygotowanie landing page odpowiadała agencja reklamowa Opus B z Krakowa. Działania PR realizowało 38 Content Communication. Za zakup mediów odpowiadał Dom Mediowy Starcom.

Źródło: Delecta

www.delecta.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764