logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wszystkie dzieciaki są Równie Dobre: II odsłona kampanii Electrolux

  PR 09.06.2022, przeczytano 588 razy
ilustracja

Po raz piąty Electrolux jest brązowym sponsorem dziecięcego turnieju piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej. Tegoroczne partnerstwo z Turniejem – największymi rozgrywkami dziecięcymi w Europie – jest jednocześnie drugą odsłoną kampanii „Równie Dobre” pod hasłem „Wszystkie dzieciaki są równie dobre”, promującej równościowe wychowanie dzieci. W ten sposób marka realizuje jedną ze swoich kluczowych wartości – wyrównywanie szans. W ramach działań Electrolux w trakcie finału ogólnopolskiego w dniach 12-13 czerwca przeprowadzi turniej piłkarskich trików o „Równie Dobry Puchar Electrolux”. Aktywacja będzie wspierana emisją spotu w kanałach digital i w kinach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wszystkie-dzieciaki-sa-rownie-dobre%3A-ii-odslona-kampanii-electrolux,396202,artykul.html

- Electrolux to szwedzka marka, która w sposób szczególny zwraca uwagę na wyrównywanie szans. W tym celu tworzymy rozwiązania i programy, które mają adresować współczesne wyzwania, jakimi są nierówności społeczne dotyczące płci. Wdrażamy je zarówno w naszej organizacji, jak i wśród konsumentów. Dlatego cieszymy się, że łącząc siły z turniejem „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” po raz kolejny możemy mówić o ważnych kwestiach społecznych i tym samym zmniejszać bariery stojące na drodze rozwoju dziewczynek i chłopców, a także edukować ich na temat zdrowego odżywiania, które jest kluczowe w życiu młodych sportowców” – mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux Polska.

Według danych GUS*, w 2020 roku licencje polskich związków sportowych posiadało 765 tys. zawodników, spośród których 19,3% stanowiły kobiety. Tak mała liczba wynika z kilku powodów: od braku antydyskryminacyjnych mechanizmów w organizacjach i związkach, poprzez małą liczbę sportowych wzorów do naśladowania dla dziewcząt na poziomie trenerskim, sędziowskim i managerskim, niewielką obecność sportu kobiecego w mediach, po niski poziom aktywności fizycznej wśród kobiet. Duże dysproporcje pomiędzy kobietami i mężczyznami widać na każdym polu. Jak to zmienić i wyrównać szanse obu płci? Po pierwsze, dużą rolę powinni odegrać w tym rodzice i opiekunowie. Wybierając dodatkowe zajęcia czy dyscyplinę sportu dla swoich dzieci powinni kierować się przede wszystkim charakterem, predyspozycjami dziecka, a nie powszechnie i bezzasadnie przyjętymi podziałami na „aktywności kobiece” i „aktywności męskie”. Piłka nożna czy sztuki walki nie muszą być wcale dla chłopców, a gotowanie lub zajmowanie się ogródkiem wyłącznie dla dziewczynek. Wyzbycie się stereotypów płci w procesie wychowawczym i wspieranie dzieci w rozwoju ich pasji i realizacji marzeń to klucz do zmian, a także większa zachęta dla nich do uprawiania sportu czy zajmowania się tym, na co mają ochotę.

Electrolux to szwedzka firma, która słynie z produkcji innowacyjnych sprzętów AGD i wierności szwedzkim wartościom. Jedną z nich jest promowanie równych szans. Od pięciu lat Electrolux wspiera dziecięcy turniej piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej. To największy turniej dziecięcy w Europie. Rozgrywki odbywają się w trzech kategoriach wiekowych. W turnieju rywalizują zespoły dziewczęce, chłopięce i mieszane do lat 8, 10 oraz 12. Co roku kluby sportowe i szkoły chętnie wystawiają do zawodów drużyny dziewczęce lub drużyny mieszane. Skutkuje to tym, że w turnieju bierze udział coraz więcej dziewczynek, które stanowią około 1/3 wszystkich uczestników. Dla kilku z nich turniej okazał się nie tylko doskonałą okazją do realizacji własnych pasji, ale też początkiem sportowej kariery – wiele zawodniczek Reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet zaczynało swój marsz po trofea właśnie podczas tego Turnieju. Tegoroczny finał ogólnopolski zostanie rozegrany w Warszawie w dniach 12-14 czerwca br. Tradycyjnie mecze finałowe odbędą się na murawie Stadionu PGE Narodowego. W zeszłym roku, jako brązowy sponsor piłkarskich zmagań, Electrolux postanowił wspierać równościowe podejście do wychowywania najmłodszych. Marka przygotowała na tę okazję spot „Równie dobre”, w którym zapytano uczestników i uczestniczki turnieju o to, kto lepiej odnajduje się na boisku, a kto w kuchni. Czy dziewczynki równie dobrze co chłopcy radzą sobie na boisku piłkarskim, a chłopcy równie dobrze co dziewczynki w kuchni? Odpowiedzi wyraźnie pokazały, że dzieci nie dzielą sportów czy czynności domowych na te dla dziewczyn i chłopaków. Według nich piłka nożna wcale nie jest bardziej dla chłopców, a gotowanie dla dziewczynek. To nie zależy od płci, ale od tego jak bardzo się starasz i jak trenujesz.

W tym roku Electrolux kontynuuje swoje działania na rzecz promowania równych szans dla wszystkich. Podczas finału ogólnopolskiego w dniach 12-13 czerwca na warszawskim stadionie Hutnik marka zorganizuje finał piłkarskich trików. Laureaci zmagań otrzymają „Równie Dobry Puchar” ufundowany przez  Electrolux, a także gadżety piłkarskie. Dodatkowo, w kanałach digital i w kinach marka wyemituje spot „Równie Dobre”.

Za pomysł kampanii „Równie dobre” oraz za działania w kanałach digital, w obszarze social media i media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.

Źródło: Electrolux

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764