logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wszystkie dzieciaki są Równie Dobre: II odsłona kampanii Electrolux

  PR 09.06.2022, przeczytano 599 razy
ilustracja

Po raz piąty Electrolux jest brązowym sponsorem dziecięcego turnieju piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej. Tegoroczne partnerstwo z Turniejem – największymi rozgrywkami dziecięcymi w Europie – jest jednocześnie drugą odsłoną kampanii „Równie Dobre” pod hasłem „Wszystkie dzieciaki są równie dobre”, promującej równościowe wychowanie dzieci. W ten sposób marka realizuje jedną ze swoich kluczowych wartości – wyrównywanie szans. W ramach działań Electrolux w trakcie finału ogólnopolskiego w dniach 12-13 czerwca przeprowadzi turniej piłkarskich trików o „Równie Dobry Puchar Electrolux”. Aktywacja będzie wspierana emisją spotu w kanałach digital i w kinach.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wszystkie-dzieciaki-sa-rownie-dobre%3A-ii-odslona-kampanii-electrolux,396202,artykul.html

- Electrolux to szwedzka marka, która w sposób szczególny zwraca uwagę na wyrównywanie szans. W tym celu tworzymy rozwiązania i programy, które mają adresować współczesne wyzwania, jakimi są nierówności społeczne dotyczące płci. Wdrażamy je zarówno w naszej organizacji, jak i wśród konsumentów. Dlatego cieszymy się, że łącząc siły z turniejem „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku” po raz kolejny możemy mówić o ważnych kwestiach społecznych i tym samym zmniejszać bariery stojące na drodze rozwoju dziewczynek i chłopców, a także edukować ich na temat zdrowego odżywiania, które jest kluczowe w życiu młodych sportowców” – mówi Kamila Cap, Brand Marketing Manager kategorii Taste w Electrolux Polska.

Według danych GUS*, w 2020 roku licencje polskich związków sportowych posiadało 765 tys. zawodników, spośród których 19,3% stanowiły kobiety. Tak mała liczba wynika z kilku powodów: od braku antydyskryminacyjnych mechanizmów w organizacjach i związkach, poprzez małą liczbę sportowych wzorów do naśladowania dla dziewcząt na poziomie trenerskim, sędziowskim i managerskim, niewielką obecność sportu kobiecego w mediach, po niski poziom aktywności fizycznej wśród kobiet. Duże dysproporcje pomiędzy kobietami i mężczyznami widać na każdym polu. Jak to zmienić i wyrównać szanse obu płci? Po pierwsze, dużą rolę powinni odegrać w tym rodzice i opiekunowie. Wybierając dodatkowe zajęcia czy dyscyplinę sportu dla swoich dzieci powinni kierować się przede wszystkim charakterem, predyspozycjami dziecka, a nie powszechnie i bezzasadnie przyjętymi podziałami na „aktywności kobiece” i „aktywności męskie”. Piłka nożna czy sztuki walki nie muszą być wcale dla chłopców, a gotowanie lub zajmowanie się ogródkiem wyłącznie dla dziewczynek. Wyzbycie się stereotypów płci w procesie wychowawczym i wspieranie dzieci w rozwoju ich pasji i realizacji marzeń to klucz do zmian, a także większa zachęta dla nich do uprawiania sportu czy zajmowania się tym, na co mają ochotę.

Electrolux to szwedzka firma, która słynie z produkcji innowacyjnych sprzętów AGD i wierności szwedzkim wartościom. Jedną z nich jest promowanie równych szans. Od pięciu lat Electrolux wspiera dziecięcy turniej piłki nożnej „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”, którego organizatorem jest Polski Związek Piłki Nożnej. To największy turniej dziecięcy w Europie. Rozgrywki odbywają się w trzech kategoriach wiekowych. W turnieju rywalizują zespoły dziewczęce, chłopięce i mieszane do lat 8, 10 oraz 12. Co roku kluby sportowe i szkoły chętnie wystawiają do zawodów drużyny dziewczęce lub drużyny mieszane. Skutkuje to tym, że w turnieju bierze udział coraz więcej dziewczynek, które stanowią około 1/3 wszystkich uczestników. Dla kilku z nich turniej okazał się nie tylko doskonałą okazją do realizacji własnych pasji, ale też początkiem sportowej kariery – wiele zawodniczek Reprezentacji Polski w piłce nożnej kobiet zaczynało swój marsz po trofea właśnie podczas tego Turnieju. Tegoroczny finał ogólnopolski zostanie rozegrany w Warszawie w dniach 12-14 czerwca br. Tradycyjnie mecze finałowe odbędą się na murawie Stadionu PGE Narodowego. W zeszłym roku, jako brązowy sponsor piłkarskich zmagań, Electrolux postanowił wspierać równościowe podejście do wychowywania najmłodszych. Marka przygotowała na tę okazję spot „Równie dobre”, w którym zapytano uczestników i uczestniczki turnieju o to, kto lepiej odnajduje się na boisku, a kto w kuchni. Czy dziewczynki równie dobrze co chłopcy radzą sobie na boisku piłkarskim, a chłopcy równie dobrze co dziewczynki w kuchni? Odpowiedzi wyraźnie pokazały, że dzieci nie dzielą sportów czy czynności domowych na te dla dziewczyn i chłopaków. Według nich piłka nożna wcale nie jest bardziej dla chłopców, a gotowanie dla dziewczynek. To nie zależy od płci, ale od tego jak bardzo się starasz i jak trenujesz.

W tym roku Electrolux kontynuuje swoje działania na rzecz promowania równych szans dla wszystkich. Podczas finału ogólnopolskiego w dniach 12-13 czerwca na warszawskim stadionie Hutnik marka zorganizuje finał piłkarskich trików. Laureaci zmagań otrzymają „Równie Dobry Puchar” ufundowany przez  Electrolux, a także gadżety piłkarskie. Dodatkowo, w kanałach digital i w kinach marka wyemituje spot „Równie Dobre”.

Za pomysł kampanii „Równie dobre” oraz za działania w kanałach digital, w obszarze social media i media relacji odpowiada agencja Cut The Mustard. Zakupem mediów zajął się dom mediowy Zenith.

Źródło: Electrolux

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764