logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wszystko co musisz wiedzieć o invalid traffic

  PR 28.08.2019, przeczytano 371 razy
ilustracjastrzałka

Invalid Traffic, czyli nieprawidłowy ruch w Internecie, obejmuje wszystkie kliknięcia lub wyświetlenia, które mogą sztucznie zawyżać koszty reklamodawcy czy zarobki wydawcy. Pod tym pojęciem kryje się nie tylko fałszywie wygenerowany ruch, ale także przypadkowe kliknięcia użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-invalid-traffic,383743,artykul.html

Każdy wydawca chce aby jego reklamy były odbierane wyłącznie przez realnych użytkowników, a nie przez źródła nieprawidłowego ruchu. Dziś z tym problemem boryka się niemal cała branża reklamowa. Aby rozpocząć z nim skuteczną walkę, warto dotrzeć do źródła lub źródeł, które go wywołują.

Jak zidentyfikować invalid traffic?

Nieprawidłowy ruch jest generowany na wiele sposobów. Są to powtarzające się kliknięcia lub wyświetlenia tych samych reklam, generowane przez tego samego użytkownika. Jest to także ruch, który nie pochodzi od rzeczywistego leada lub takiego, który nie wykazuje zainteresowania danym przekazem. Invalid traffic jest także nierzadko wynikiem przypadkowych kliknięć a także fałszywych wyświetleń za którymi stoją boty, roboty indeksujące czy złośliwe oprogramowania.

Zgodnie z oficjalną teorią wystosowaną przez Google, invalid traffic to sposób na nieuczciwe pozyskiwanie przychodów z reklam, głównie za pomocą sztucznego oprogramowania. Bowiem zgodnie z zasadami Google, kliknięcia w reklamy muszą wynikać z realnego zainteresowania użytkowników, a każda próba wygenerowania sztucznego ruchu jest surowo zabroniona i w efekcie może doprowadzić do zbanowania danego wydawcy.

GIVT i SIVT – dwa oblicza problemu

Invalid traffic został podzielony na– ogólny- GIVT oraz wyrafinowany - SIVT.

Ten pierwszy jest generowany przez roboty na przykład te w wyszukiwarkach, które potrafią wykonać czynności uciążliwe dla realnych użytkowników – chociażby przełączanie witryn co 10 sekund przez wiele godzin. GIVT można dość łatwo zidentyfikować za pomocą rutynowych metod filtracji czy standardowej kontroli wskaźników analizujących ruch użytkowników.

Z kolei tak zwany nieprawidłowy ruch wyrafinowany jest o wiele bardziej złożony i trudniejszy do wychwycenia. Zwykle jego znalezienie wymaga zaawansowanej identyfikacji, analizy i działań zapobiegawczych. Bowiem do SIVT kwalifikują się boty oraz tzw. pająki, które w swoim zachowaniu przypominają realnych użytkowników. To także: złośliwe oprogramowania, nieprawidłowy ruch proxy, oprogramowania reklamowe, fałszowanie lokalizacji oraz  reprezentowanie witryn i wiele innych.

Jak walczyć z invalid traffic?

Z punktu widzenia wydawcy istnieje kilka kluczowych punktów, które pozwolą zminimalizować ryzyko występowania nieprawidłowego ruchu. Są to:

  • Poznanie ruchu reklamowego i odwiedzających witrynę – warto podzielić raporty ruchu na znaczące segmenty za pomocą kanałów URL, kanałów niestandardowych a nawet jednostek reklamowych Google Ad Manager. Pozwoli to nie tylko na dogłębną analizę źródeł ale także na ocenę w jaki sposób ich zmiany lub implementacje ruchu mogą wpłynąć na całokształt wpływającego ruchu reklamowego.
  • Unikanie współpracy z niezaufanymi, nieznanymi nikomu witrynami o niskiej jakości. W przypadku takich sieci, wyszukiwarek czy witryn trudno jasno określić skąd właściwie pochodzi ruch.
  • Nieklikanie własnych reklam – nawet jeśli uważasz, że jest to w porządku. Każdy wydawca może w mieć wgląd do swoich emisji, chociażby za pomocą paska narzędzi wydawcy.
  • Kilkukrotne sprawdzenie implementacji – każdy wydawca powinien przed publikacją sprawdzić czy jego reklama nie zawiera żadnych błędów programowych. Warto przetestować ją na różnych przeglądarkach i platformach aby mieć stuprocentową pewność, że wszystko działa poprawnie.

Temat nieprawidłowego ruchu jest znany branży nie od dziś. Każdy reklamodawca i wydawca chce mieć pewność, że jego  sieci są bezpieczne i nie dopuszczają do generowania fałszywych zasięgów. Na szczęście, z biegiem czasu, źródła invalid traffic zostały na tyle dobrze zbadane, że jesteśmy w stanie zidentyfikować większość z nich. Dlatego warto poświęcić czas na dogłębną analizę ruchu i nauczyć się wyciągać z niej odpowiednie wnioski na poczet przyszłych kampanii.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wizytówki – trochę historii

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Wizytówki – trochę historii

Wizytówka to dla mnie przedmiot magiczny, mimo iż współcześnie nie emanuje tym salonowym blichtrem, który unosi się jeszcze z kart Lalki Prusa, Anny Kareniny Tołstoja czy też Idioty Dostojewskiego. Choć nie pachnie już naftaliną i piżmem, nadal skutecznie opiera się elektronicznej ekspansji...
Lamborghini Drive Club x TikTok
Podczas globalnej premiery Lamborghini Drive Club organizatorzy postawili na innowacyjny kanał komunikacji. Przez dwa dni na torze Silesia Ring marce Lamborghini towarzyszył zespół TikToka, który zapewnił na bieżąco ogólnodostępną relację z testów samochodów o wyjątkowych specyfikacjach. Jak zapewnia dyrektor warszawskiego salonu marki,...
Marketing i PR - jak wpływają na kształtowanie rzeczywistości?
Okres związany z pandemią zmusił wiele firm do szukania optymalizacji kosztów, coraz bardziej na znaczeniu zyskuje funkcjonalny marketing i public relations (PR). Jednak w wielu organizacjach, mylnie interpretuje się obszary zastosowania dla działań tych dwóch strategicznych obszarów. PR to też dziedzina, która często jest źle rozumiana, ponieważ wiele...
Projektowanie znaczków pocztowych

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Projektowanie znaczków pocztowych

„Projektowanie znaczków różni się nieco od innych typów projektowania i dla niektórych grafików jest to niewygodne zajęcie. Kilku znanych medialnie grafików próbowało tego fachu i zdarzały się im pojedyncze realizacje, ale później do tego nigdy nie wracali. Jest to bowiem praca dość specyficzna”. Aby przybliżyć jej tajniki, w miejsce tradycyjnego felietonu...
Klasyfikacja produktów poligraficznych

Praktyczny Poradnik Poligraficzny: Klasyfikacja produktów poligraficznych

Podejmując się opisu dowolnego fragmentu rzeczywistości, zarówno tej zewnętrznej – postrzeganej zmysłami, jak i wewnętrznej – psychologicznej, wcielamy się niejako w rolę biblijnego Adama. Czyż nie podstawowym jego właśnie zadaniem, było nazwanie i pogrupowanie porozrzucanych po rajskim ogrodzie obiektów zaledwie co powstałego z nicości świata?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764