logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wszystko co musisz wiedzieć o invalid traffic

  PR 28.08.2019, przeczytano 195 razy
ilustracjastrzałka

Invalid Traffic, czyli nieprawidłowy ruch w Internecie, obejmuje wszystkie kliknięcia lub wyświetlenia, które mogą sztucznie zawyżać koszty reklamodawcy czy zarobki wydawcy. Pod tym pojęciem kryje się nie tylko fałszywie wygenerowany ruch, ale także przypadkowe kliknięcia użytkowników.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wszystko-co-musisz-wiedziec-o-invalid-traffic,383743,artykul.html

Każdy wydawca chce aby jego reklamy były odbierane wyłącznie przez realnych użytkowników, a nie przez źródła nieprawidłowego ruchu. Dziś z tym problemem boryka się niemal cała branża reklamowa. Aby rozpocząć z nim skuteczną walkę, warto dotrzeć do źródła lub źródeł, które go wywołują.

Jak zidentyfikować invalid traffic?

Nieprawidłowy ruch jest generowany na wiele sposobów. Są to powtarzające się kliknięcia lub wyświetlenia tych samych reklam, generowane przez tego samego użytkownika. Jest to także ruch, który nie pochodzi od rzeczywistego leada lub takiego, który nie wykazuje zainteresowania danym przekazem. Invalid traffic jest także nierzadko wynikiem przypadkowych kliknięć a także fałszywych wyświetleń za którymi stoją boty, roboty indeksujące czy złośliwe oprogramowania.

Zgodnie z oficjalną teorią wystosowaną przez Google, invalid traffic to sposób na nieuczciwe pozyskiwanie przychodów z reklam, głównie za pomocą sztucznego oprogramowania. Bowiem zgodnie z zasadami Google, kliknięcia w reklamy muszą wynikać z realnego zainteresowania użytkowników, a każda próba wygenerowania sztucznego ruchu jest surowo zabroniona i w efekcie może doprowadzić do zbanowania danego wydawcy.

GIVT i SIVT – dwa oblicza problemu

Invalid traffic został podzielony na– ogólny- GIVT oraz wyrafinowany - SIVT.

Ten pierwszy jest generowany przez roboty na przykład te w wyszukiwarkach, które potrafią wykonać czynności uciążliwe dla realnych użytkowników – chociażby przełączanie witryn co 10 sekund przez wiele godzin. GIVT można dość łatwo zidentyfikować za pomocą rutynowych metod filtracji czy standardowej kontroli wskaźników analizujących ruch użytkowników.

Z kolei tak zwany nieprawidłowy ruch wyrafinowany jest o wiele bardziej złożony i trudniejszy do wychwycenia. Zwykle jego znalezienie wymaga zaawansowanej identyfikacji, analizy i działań zapobiegawczych. Bowiem do SIVT kwalifikują się boty oraz tzw. pająki, które w swoim zachowaniu przypominają realnych użytkowników. To także: złośliwe oprogramowania, nieprawidłowy ruch proxy, oprogramowania reklamowe, fałszowanie lokalizacji oraz  reprezentowanie witryn i wiele innych.

Jak walczyć z invalid traffic?

Z punktu widzenia wydawcy istnieje kilka kluczowych punktów, które pozwolą zminimalizować ryzyko występowania nieprawidłowego ruchu. Są to:

  • Poznanie ruchu reklamowego i odwiedzających witrynę – warto podzielić raporty ruchu na znaczące segmenty za pomocą kanałów URL, kanałów niestandardowych a nawet jednostek reklamowych Google Ad Manager. Pozwoli to nie tylko na dogłębną analizę źródeł ale także na ocenę w jaki sposób ich zmiany lub implementacje ruchu mogą wpłynąć na całokształt wpływającego ruchu reklamowego.
  • Unikanie współpracy z niezaufanymi, nieznanymi nikomu witrynami o niskiej jakości. W przypadku takich sieci, wyszukiwarek czy witryn trudno jasno określić skąd właściwie pochodzi ruch.
  • Nieklikanie własnych reklam – nawet jeśli uważasz, że jest to w porządku. Każdy wydawca może w mieć wgląd do swoich emisji, chociażby za pomocą paska narzędzi wydawcy.
  • Kilkukrotne sprawdzenie implementacji – każdy wydawca powinien przed publikacją sprawdzić czy jego reklama nie zawiera żadnych błędów programowych. Warto przetestować ją na różnych przeglądarkach i platformach aby mieć stuprocentową pewność, że wszystko działa poprawnie.

Temat nieprawidłowego ruchu jest znany branży nie od dziś. Każdy reklamodawca i wydawca chce mieć pewność, że jego  sieci są bezpieczne i nie dopuszczają do generowania fałszywych zasięgów. Na szczęście, z biegiem czasu, źródła invalid traffic zostały na tyle dobrze zbadane, że jesteśmy w stanie zidentyfikować większość z nich. Dlatego warto poświęcić czas na dogłębną analizę ruchu i nauczyć się wyciągać z niej odpowiednie wnioski na poczet przyszłych kampanii.

Źródło: YieldRiser

www.yieldriser.com

Dodatkowe informacje:

Autor: Jakub Szczęsny, CTO YieldRiser

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jak reklama DOOH może pomóc w wyborze odpowiednich produktów FMCG?
Niezależnie od tego, gdzie znajduje się nośnik DOOH – w kawiarni,  sklepie spożywczym, czy na dworcu kolejowym, cyfrowa reklama zewnętrzna to jedna z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów znajdujących się poza domem. Co wpływa na sukces tego medium? Dlaczego warto inwestować w DOOH, również w branży FMCG?
Wybory 2019: jak wygrać, łącząc materiały drukowane i kreatywność
Materiały drukowane uchodzą za najbardziej prozaiczną część kampanii wyborczej. W rzeczywistości tegorocznej, wyjątkowo krótkiej kampanii wyborczej jest inaczej. Materiały wyborcze muszą być odpowiednio zaprojektowane, potrzebny jest też pomysł ich wykorzystania.
Katy Perry a sprawa polska
Dyskusję w mediach wzbudził niedawno* teledysk Katy Perry, w którym wokalistka wykorzystała wizerunek Stadionu Narodowego w Warszawie. Co prawda, na obiekt nałożono fikcyjną nazwę „Bingo's Bail Bond Stadium”, niemniej jednak ujęcie prezentowane na tle panoramy Warszawy nie budzi wątpliwości, że to właśnie stołeczna arena. Czy wokalistka miała prawo...
Jak marki skracają dystans z klientem?
"Aby połączyć się z konsultantem, naciśnij zero" - niedługo to zdanie będzie budzić równie silny przypływ nostalgii jak walkmany i kasety VHS. Niektórzy już wolą czatować z firmami zamiast wisieć na infolinii. Marki śledzące zmiany na rynku to rozumieją i szykują się na zmiany w komunikacji na linii biznes - klient.
Dynamiczny rynek e-commerce wymaga dużej elastyczności, a pojawiające się nowe zarówno potrzeby jak i problemy klientów wymagają szybkiej reakcji. W dzisiejszych czasach stworzenie dobrego produktu i pozostawienie go samemu sobie nie wystarcza do tego, by  dobrze się sprzedawał. Wraz z upływem czasu wymagania użytkowników wzrastają, dlatego istotnym elementem rozwoju serwisu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764