logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Wszystko już było: o identyfikacji wizualnej 4. Targów Wiedzy Graficznej

   18.06.2014, przeczytano 3443 razy

Piotrek BDSN Okrasa. Grafik-projektant, dyrektor artystyczny Progressivo Studio w Łodzi. Absolwent wydziału Grafiki i Malarstwa ASP w Łodzi. Autor projektów graficznych i indetyfikacji wizualnych m.in. dla: Łódź Design Fesival, Fotofestival w Łodzi, Funacja FutureInFashion, Ad Days Festival. W Progressivo studio, wraz z zespołem, specjalizuje się tworzeniu spójnego wizerunku marki – jej koncepcji merytorycznej i identyfikacji wizualnej,  ale także w grafice wydawniczej, typografii oraz projektowaniu opakowań. Współpracował z STGU jako autor identyfikacji wizualnej 4. Targów Wiedzy Graficznej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wszystko-juz-bylo%3A-o-identyfikacji-wizualnej-4.-targow-wiedzy-graficznej,21961,artykul.html

Angelika Gromotka (STGU): Jakie cechy powinien mieć dobry projekt graficzny?

Piotr Okrasa: To dość trudne pytanie, gdyż moim zdaniem, nie da się jednoznacznie opisać dobrego projektu graficznego. Poza walorami estetycznymi (które tez często są sprawą sporną, a nie zawsze to co piękne, jest dobre) to taki projekt, który przede wszystkim spełnia swoje założenia, jest czytelnym przełożeniem pewnej misji, idei i komunikuje to odbiorcom. Powinien odpowiadać na realne potrzeby, a nie „upiększać” rzeczywistość. Nie zawsze jest to proste, szczególnie w naszym kraju, mocno specyficznym jeśli chodzi o wrażliwość wizualną (estetyka wynika z naszych uwarunkowań  kulturowych niestety), gdzie dodatkowo każdy ma swój – „najlepszy” gust…

Czy łatwo jest zaprojektować w dzisiejszych czasach coś wyróżniającego się?

Jest to bardzo trudne (i z dnia na dzień coraz trudniejsze niestety…) Żyjemy w czasach, w których mamy nieograniczony dostęp do wszelakich informacji, jej wymiana jest bardzo szybka. Jesteśmy „skazani” na tworzenie czegoś, co już kiedyś gdzieś zostało stworzone. Musimy zdać sobie sprawę, ze nie jest to studnia bez dna. Niestety silenie się dziś  na zrobienie czegoś oryginalnego, wyróżniającego się i dorabianie do tego ideologii to trochę moim zdaniem nonsens.

Czym się kierowałeś projektując identyfikację 4. Targów Wiedzy Graficznej? Jak powstał ten projekt?

Ta identyfikacja z założenia miała być inna od tych, do tej pory kojarzonych z STGU. Głównie poprzez wykorzystanie koloru – innego niż czerwony. Nie chcieliśmy tworzyć jaj na zasadzie „motywu graficznego”, których jest ostatnio sporo w identyfikacjach targów i festiwali, chcieliśmy by głównym przekazem była treść oraz kolor (neonowy pantone). Dość istotnym elementem było tez miejsce, w którym tegoroczna edycja TWG się odbywa – Dom Słowa Polskiego – to stary, największy zakład poligraficzny założony w latach 50-tych, do czego w subtelny sposób nawiązuje liternictwo i layout. Nie ma przerostu formy nad treścią J, jest prosto, a zarazem rozpoznawalnie.

Kto lub co Cię inspiruje? Czy masz jakieś swojego "bohatera", jeśli chodzi o design  i projektowanie graficzne?

Hmm.. jest ich trochę.. jednak od lat moim „hero” jest Stefan Sagmeister. Zawsze podobał mi się jego sposób myślenia, zarówno w podejściu do projektów komercyjnych, jak i tych niekomercyjnych. Bardzo podziwiam tez francuskie ILL STUDIO – oni działają kreatywnie mocno w sferach moich zainteresowań - to co robią jest bardzo świeże i niekonwencjonalne.

Źródło: STGU

www.stgu.pl

Galeria: Identyfikacja wizualna 4. Targów Wiedzy Graficznej

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764