logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyborcza, Newsweek i Polityka nie dla polskich sędziów. W ramach pluralizmu

   11.01.2016, przeczytano 756 razy
ilustracjastrzałka
Profil wiceministra na Twitterze

Wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki przedstawił dyrektorom sądów apelacyjnych zamknięty katalog tytułów prasowych, które mogą być kupowane przez te placówki. Sądy nie mogą już zamawiać "Gazety Wyborczej", "Polityki" czy "Newsweeka", za to nadal mogą kupować "Nasz Dziennik".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyborcza%2C-newsweek-i-polityka-nie-dla-polskich-sedziow.-w-ramach-pluralizmu,27037,artykul.html

Zakupami prasy na użytek władz i rzeczników prasowych sądów zajmowało się dotychczas Centrum Zakupów dla Sądownictwa w Krakowie. W grudniu unieważniono ostatni przetarg na zakup prasy przez tą instytucję. Wiceminister Patryk Jaki rozesłał do dyrektorów wszystkich sądów pismo, w którym wyraża zgodę na samodzielny zakup prasy w ramach załączonej listy tytułów. Oprócz prasy fachowej na liście znalazły się także "Nasz Dziennik", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", dziennik regionalny, "W Sieci" oraz "Do rzeczy". Z listy tytułów dostępnych dla sądów znikły  "Newsweek", "Polityka" czy "Gazeta Wyborcza".

Wiceminister Jaki skomentował swoją decyzję na Twitterze zapewniając, że jest ona wyrazem troski o pluralizm: - "Ws. Gazet. Przez ostatnie lata preferencje miały "GW", "Newsweek" i "Polityka". Teraz w ramach pluralizmu wybraliśmy inne tytuły. To zawsze był katalog zamknięty. Nic się nie zmienia. Zawsze ktoś miał przywilej. Tylko my dbamy, aby uprzywilejowani się zmieniali. Zapewniamy pluralizm. Sądy maja do wyboru "ND" "W Sieci" lub "Rzeczp" i "DGP", które trudno zaliczyć do prawicowych."

- "Zamknięty katalog gazet to pomysł poprzedniej władzy. Rozważymy w kolejnym roku całkowite otwarcie zamówień do decyzji Sądów." - obiecuje na Twitterze minister Jaki.

Według informacji Gazety Wyborczej, w zeszłym roku katalog liczył aż 322 pozycje i zawierał prawie wszystkie ogólnopolskie dzienniki, w tym także "Nasz Dziennik".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764