logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyborcza, Newsweek i Polityka nie dla polskich sędziów. W ramach pluralizmu

   11.01.2016, przeczytano 653 razy
ilustracjastrzałka
Profil wiceministra na Twitterze

Wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki przedstawił dyrektorom sądów apelacyjnych zamknięty katalog tytułów prasowych, które mogą być kupowane przez te placówki. Sądy nie mogą już zamawiać "Gazety Wyborczej", "Polityki" czy "Newsweeka", za to nadal mogą kupować "Nasz Dziennik".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyborcza%2C-newsweek-i-polityka-nie-dla-polskich-sedziow.-w-ramach-pluralizmu,27037,artykul.html

Zakupami prasy na użytek władz i rzeczników prasowych sądów zajmowało się dotychczas Centrum Zakupów dla Sądownictwa w Krakowie. W grudniu unieważniono ostatni przetarg na zakup prasy przez tą instytucję. Wiceminister Patryk Jaki rozesłał do dyrektorów wszystkich sądów pismo, w którym wyraża zgodę na samodzielny zakup prasy w ramach załączonej listy tytułów. Oprócz prasy fachowej na liście znalazły się także "Nasz Dziennik", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", dziennik regionalny, "W Sieci" oraz "Do rzeczy". Z listy tytułów dostępnych dla sądów znikły  "Newsweek", "Polityka" czy "Gazeta Wyborcza".

Wiceminister Jaki skomentował swoją decyzję na Twitterze zapewniając, że jest ona wyrazem troski o pluralizm: - "Ws. Gazet. Przez ostatnie lata preferencje miały "GW", "Newsweek" i "Polityka". Teraz w ramach pluralizmu wybraliśmy inne tytuły. To zawsze był katalog zamknięty. Nic się nie zmienia. Zawsze ktoś miał przywilej. Tylko my dbamy, aby uprzywilejowani się zmieniali. Zapewniamy pluralizm. Sądy maja do wyboru "ND" "W Sieci" lub "Rzeczp" i "DGP", które trudno zaliczyć do prawicowych."

- "Zamknięty katalog gazet to pomysł poprzedniej władzy. Rozważymy w kolejnym roku całkowite otwarcie zamówień do decyzji Sądów." - obiecuje na Twitterze minister Jaki.

Według informacji Gazety Wyborczej, w zeszłym roku katalog liczył aż 322 pozycje i zawierał prawie wszystkie ogólnopolskie dzienniki, w tym także "Nasz Dziennik".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Najpierw zrobimy dobrze naszym kolesiom z gazet, których nikt nie chce kupować, a jak się nieco odkują, to wtedy, może, zrobimy tak jak być powinno.

#dobrazmiana

Najnowsze w tym dziale

Grupa RMF opublikowała cenniki reklamowe swoich stacji radiowych i pakietów na sezon letni 2022 roku.
TikTok to globalna platforma rozrywkowa, która czerpie siłę z kreatywności swojej barwnej społeczności. W maju, Europejskim Miesiącu Różnorodności, dzieli się swoimi doświadczeniami związanymi ze wspieraniem mniejszości, zaprasza do budowania włączającej kultury i właściwego, szerszego eksponowania dotychczas słabiej reprezentowanych grup społecznych....
Wyższe przychody i zysk Wirtualnej Polski w pierwszym kwartale 2022 roku
Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2022 roku zwiększyła zysk netto o ponad 65%, w porównaniu do 2021 roku. Z WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców, korzysta już kilkuset klientów. Wirtualna Polska rozwija też usługi subskrypcyjne, z tego powodu nabyła akcje spółki...
Krajowy Instytut Mediów opublikował na swojej stronie kim.gov.pl kolejne wyniki trackingu treści audio. Dane obejmują wskaźnik słuchalności dziennej, wskaźnik udziału dziennego w czasie słuchania oraz średni czas słuchania wiodących stacji radiowych ogólnopolskich i regionalnych. Przedstawione są także ogólne charakterystyki dotyczące słuchania radia, jak...
Radio Tok FM na fali rekordów słuchalności
Aż 3,2% udziału w czasie słuchania - ten rekordowy wynik Radio TOK FM uzyskało w najnowszej odsłonie badania Radio Track za okres luty - kwiecień 2022 r. Pod tym względem stacja zajmuje już czwarte miejsce wśród ogólnopolskich rozgłośni. TOK FM należy też do najchętniej włączanych radiostacji w głównych aglomeracjach w Polsce, będąc wiceliderem...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2022 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764