logo
WIADOMOŚCI

Wyborcza, Newsweek i Polityka nie dla polskich sędziów. W ramach pluralizmu

redakcja   11.01.2016, przeczytano 483 razy
ilustracjastrzałka
Profil wiceministra na Twitterze

Wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki przedstawił dyrektorom sądów apelacyjnych zamknięty katalog tytułów prasowych, które mogą być kupowane przez te placówki. Sądy nie mogą już zamawiać "Gazety Wyborczej", "Polityki" czy "Newsweeka", za to nadal mogą kupować "Nasz Dziennik".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyborcza,-newsweek-i-polityka-nie-dla-polskich-sedziow.-w-ramach-pluralizmu,27037,artykul.html

Zakupami prasy na użytek władz i rzeczników prasowych sądów zajmowało się dotychczas Centrum Zakupów dla Sądownictwa w Krakowie. W grudniu unieważniono ostatni przetarg na zakup prasy przez tą instytucję. Wiceminister Patryk Jaki rozesłał do dyrektorów wszystkich sądów pismo, w którym wyraża zgodę na samodzielny zakup prasy w ramach załączonej listy tytułów. Oprócz prasy fachowej na liście znalazły się także "Nasz Dziennik", "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna", dziennik regionalny, "W Sieci" oraz "Do rzeczy". Z listy tytułów dostępnych dla sądów znikły  "Newsweek", "Polityka" czy "Gazeta Wyborcza".

Wiceminister Jaki skomentował swoją decyzję na Twitterze zapewniając, że jest ona wyrazem troski o pluralizm: - "Ws. Gazet. Przez ostatnie lata preferencje miały "GW", "Newsweek" i "Polityka". Teraz w ramach pluralizmu wybraliśmy inne tytuły. To zawsze był katalog zamknięty. Nic się nie zmienia. Zawsze ktoś miał przywilej. Tylko my dbamy, aby uprzywilejowani się zmieniali. Zapewniamy pluralizm. Sądy maja do wyboru "ND" "W Sieci" lub "Rzeczp" i "DGP", które trudno zaliczyć do prawicowych."

- "Zamknięty katalog gazet to pomysł poprzedniej władzy. Rozważymy w kolejnym roku całkowite otwarcie zamówień do decyzji Sądów." - obiecuje na Twitterze minister Jaki.

Według informacji Gazety Wyborczej, w zeszłym roku katalog liczył aż 322 pozycje i zawierał prawie wszystkie ogólnopolskie dzienniki, w tym także "Nasz Dziennik".

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
Keminona, 11.01.2016

Najpierw zrobimy dobrze naszym kolesiom z gazet, których nikt nie chce kupować, a jak się nieco odkują, to wtedy, może, zrobimy tak jak być powinno.

#dobrazmiana

Najnowsze w tym dziale:

Napoleoncat rusza na podbój Japonii
Z początkiem maja, platforma do zarządzania komunikacją w mediach społecznościowych NapoleonCat, będzie uczestniczyć w Japan IT Week 2018. Międzynarodowe targi branży IT/ICT odbędą się pomiędzy 9 a 11 maja.
Meetrics, oferujący dotychczas na Facebooku weryfikację reklam display, rozszerzy ją o weryfikację reklam wideo, zarówno na samym Facebooku, jak i w Instagramie.
Dominika Karoń PR Managerem Istv Media
Dominika Karoń objęła nowo otworzone stanowisko PR managera w domu produkcyjnym ISTV Media. Odpowiada za wszystkie działania z zakresu public relations: stworzenie oraz realizację strategii komunikacji, kontakty z mediami, koordynację kanałów społecznościowych.
Netflix wspiera lokalnych twórców, przedstawiając widzom na całym świecie nowe, wyjątkowe produkcje z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).
Havas Media Group powołuje DBI
Havas Media Group powołało nową jednostkę analityczną DBI (Data Business Intelligence) wyspecjalizowaną w diagnozie potrzeb klientów w zakresie danych, wykorzystując do tego autorskie narzędzie modelowania stopnia dojrzałości organizacji w agregacji i przetwarzaniu danych – „Data Mature Profile”.
 
czwartek 19.04.2018, 199 gości [ lista ]
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej © 1997-2018 ICOS. Wszystkie prawa zastrzeżone