Wyborcza.biz, ekonomiczny serwis "Gazety Wyborczej" patronuje tegorocznej konferencji Europejskie Forum Nowych Idei. W ramach "edycji 9,5" redakcja współorganizuje panel dyskusyjny poświęcony przyszłości mediów, zmianom ich modeli biznesowych oraz konsekwencjom tych zmian dla odbiorców. Dyskusja ekspertów, którą poprowadzi Leszek Jażdżewski, redaktor naczelny „Liberté!”, odbędzie się 2 października 2020 r. w godz. 13.05 - 14.05. i będzie dostępna online.
Ideą Europejskiego Forum Nowych Idei (EFNI) jest wypracowanie pomysłów na silną Europę i konkurencyjną gospodarkę, otwartą na trendy cywilizacyjne i technologiczne. Ze względu na pandemię organizatorzy wydarzenia - Konfederacja Lewiatan, miasto Sopot i Business Europe zdecydowali, że jubileuszowa 10. edycja Forum odbędzie się w roku 2021. Natomiast tegoroczna konferencja - "edycja 9.5" wyjątkowo będzie gościć w Warszawie w Forcie Sokolnickiego, a transmisje ze spotkań i dyskusji będą dostępne bezpłatnie online.
Motywem przewodnim "Konferencji EFNI 9,5" są kwestie związane z odbudową i funkcjonowaniem gospodarki w czasie kryzysu i po nim. Program przewiduje m.in. debaty poświęcone polskiej i europejskiej gospodarce po pandemii, wyzwaniom i szansom związanym z europejskim zielonym ładem, ocenie modeli i efektywności programów wsparcia dla przedsiębiorstw, w tym też w ujęciu europejskim, jak również przewidywanym zmianom na rynkach pracy w szerszym kontekście społecznym.
Jednym z wydarzeń towarzyszących "Konferencji EFNI 9,5" będzie panel "Nowe i tradycyjne media – misja i model biznesowy", którego współorganizatorem i patronem jest Wyborcza.biz, serwis "Gazety Wyborczej", patron medialny całej konferencji.
Dyskusja panelowa będzie poświęcona m.in. takim zagadnieniom, jak kierunek ewolucji rynku mediów, rola „mediów tradycyjnych” i transformacja ich modeli biznesowych oraz biznesowe podstawy nowych mediów i ich miejsce na rynku. Zaproszeni goście rozważą też, jakie konsekwencje dla odbiorców oraz ich dostępu do wartościowych i wiarygodnych treści niosą zmiany na rynku medialnym, a także czy i gdzie w tej rzeczywistości jest miejsce dla mediów publicznych.
W rozmowie, którą poprowadzi Leszek Jażdżewski, redaktor naczelny „Liberté!”, udział wezmą:
- Dorota Adamczyk-Mroczek, chief digital revenue officer "Gazety Wyborczej", Agora
- Barbara Sowa, szefowa wydania cyfrowego "Pisma. Magazynu opinii", przez lata dziennikarka specjalizująca się w tematyce mediów, telekomunikacji i nowych technologii
- Dorota Żurkowska-Bytner, członek zarządu TVN Discovery Poland, dyrektor Eurosport Poland
- Jacek Wasilewski, medioznawca, Uniwersytet Warszawski
Dyskusję będzie można oglądać online, bez opłat - warunkiem uczestnictwa jest rejestracja na stronie www.efni.pl (do 1 października 2020 r.). O przyjęciu na wydarzenie decyduje kolejność zgłoszeń.
Źródło: Agora S.A.