logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyborcza.pl w kampanii podkreśla wagę rzetelnego dziennikarstwa

  PR 17.03.2022, przeczytano 380 razy

Redakcja "Gazety Wyborczej" i Wyborcza.pl od lat zapewnia czytelniczkom i czytelnikom wiarygodne informacje, wnikliwe analizy oraz opinie cenionych ekspertów. Dostęp do zweryfikowanych wiadomości jest niezbędny zwłaszcza obecnie, gdy odbiorcy narażeni są na zalew fake newsów o wojnie w Ukrainie oraz jej konsekwencjach dla Polski i świata. Dlatego zespół dziennika przypomina o wadze rzetelnego dziennikarstwa w specjalnej kampanii z hasłem "Najważniejsze są sprawdzone wiadomości. Szczególnie teraz".


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyborcza.pl-w-kampanii-podkresla-wage-rzetelnego-dziennikarstwa,395124,artykul.html

- Żyjemy w czasach wojny informacyjnej. Ta wojna nie rozpoczęła się 24 lutego, gdy Rosja napadła na Ukrainę - ona z różnym nasileniem trwa od wielu lat, odkąd pojawiły się media społecznościowe. Są kraje, które inwestują mnóstwo pieniędzy w jej prowadzenie. Rosja, Chiny nie mają żadnych skrupułów. Nie ma kłamstwa, które zawahaliby się rozpowszechniać. Przed dezinformacją, której ofiarą padają całe społeczeństwa, chronią niezależni dziennikarze - mówi Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego "Wyborczej", szef działu zagranicznego dziennika.- Dlatego praca tradycyjnych redakcji medialnych w obecnych warunkach staje się coraz ważniejsza, a dziennikarze, którzy potwierdzają fakty i wyposażają czytelników w najpotrzebniejsze informacje, są po prostu w demokratycznym państwie niezbędni.

Od początku marca 2022 r. w kolejnych odsłonach kampanii "Wyborcza" i Wyborcza.pl zwracają uwagę czytelniczek i czytelników na to, jak istotną kwestią jest korzystanie z wiarygodnych źródeł informacji. Kreacje z hasłem "Najważniejsze są sprawdzone wiadomości. Szczególnie teraz" widoczne są w ramach autopromocji (np. spot wideo), a także internecie - m.in. w wyszukiwarce Google i mediach społecznościowych, w prasie - "Polityce" i "Newsweeku" oraz na ekranach w pojazdach komunikacji miejskiej w Warszawie. Dodatkowo, spoty "Wyborczej" można usłyszeć w stacjach radiowych, m.in. w Radiu TOK FM. Działania przygotował zespół promocji "Wyborczej" i Wyborcza.pl.

Kampanię wspierają też informacyjne teksty "Gazety Wyborczej", w których dziennikarze opisują obecną pracę redakcji i jej skupienie na dostarczaniu rzetelnych wiadomości w jak najszybszym czasie.

- Dyżurujący dziennikarze, wydawcy strony głównej i redaktorzy kluczowych działów "Gazety Wyborczej" na bieżąco obserwują wszystkie dostępne źródła informacji - światowe agencje, ukraińskie i rosyjskie media, sprawdzone konta w mediach społecznościowych. Masowo pojawiają się jednak niezidentyfikowane nagrania z miejsc rzekomych walk i wybuchów, pokazujące ich skutki. Bardzo często mamy więc wątpliwości - czy dana informacja jest wiarygodna? Czy rzeczywiście zdjęcie zostało zrobione w miejscu zgodnym z opisem? - wyjaśnia w specjalnym materiale Dominik Uhlig, szef działu danych BIQdata.wyborcza.pl, odpowiedzialny też za kwestie wydawnicze związane tym z serwisem. - W razie wątpliwości nasi dziennikarze czekają i starają się zweryfikować niepewną wiadomość - samodzielnie, przez pracujących na miejscu korespondentów i współpracowników "Wyborczej", obserwują też, co ustalą inne media. Przyjęliśmy zasadę: nie musimy być pierwsi, musimy być wiarygodni - dodaje.

W ten sposób powstaje m.in. codzienna relacja na żywo Wyborcza.pl poświęcona wojnie w Ukrainie, którą prowadzą doświadczeni dziennikarze, skupiający się na kluczowych informacjach. Relację tę, ze względu na powagę sytuacji, można czytać bez żadnych ograniczeń na Wyborcza.pl.

Więcej informacji na temat przygotowywania tekstów przez redakcję "Wyborczej", m.in. weryfikacji zdjęć i filmów, a także wyjaśnionych przez nią fake newsów można znaleźć tutaj.

Zespół dziennika przygotowuje też newslettery z najważniejszymi informacjami, m.in. na temat rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Dostępne są w nim rzetelne analizy oraz prognozy autorstwa Anne Applebaum, Wiktorii Bieliaszyn i Piotra Andrusieczko - korespondenta dziennika z Kijowa.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764