logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wyborowa w nowej butelce jako ikona spotkań

  PR 23.09.2019, przeczytano 2036 razy
ilustracjastrzałka

Tej jesieni na rynku pojawi się Polska Wódka Wyborowa w zupełnie nowej odsłonie. W związku z premierą nowego designu marki Wyborowa powstał projekt „Ikona spotkań w nowej butelce”, w ramach którego marka opowiada o symbolach, które w naturalny sposób nawiązują do polskiej kultury i celebracji spotkań. Ambasadorem kampanii jest aktor, Maciej Zakościelny, którego można zobaczyć w najnowszym spocie marki.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wyborowa-w-nowej-butelce-jako-ikona-spotkan,384057,artykul.html

- Praca przy projekcie „Ikona spotkań w nowej butelce” była dla mnie wielką przyjemnością. Jest to projekt hybrydowy, który połączył bliskie mi przestrzenie, tzn. digitalową, wykorzystując tak popularną współcześnie ideę unboxingu, ale również świat towarzyskich spotkań w realu oraz wymiar kulturowy – tak trafnie zaadresowany przez Sylwię Chutnik. Całość to  godna celebracja wprowadzenia na rynek marki Wyborowa w nowej odsłonie – mówi Maciej Zakościelny, ambasador marki Wyborowa.

Główną inspiracją dla projektantów nowej butelki wódki Wyborowa były falujące łany żyta – charakterystyczny obraz pól, na których zaczyna się historia marki. W nowej odsłonie Wyborowa może pochwalić się nowym, charakterstycznym kształtem. Wyraźnie zaznaczony skos widoczny na etykiecie oraz szklanej butelce symbolizuje synergię okresu, w którym zaczłęłą się historia marki Wyborowa i obecnych czasów, w których wciąż kultywujemy tradycję wspólnych spotkań. Przez całą butelkę przechodzi mocne ścięcie, które nadaje jej dynamiczny charakter. Motyw ten jest również wykorzystywany w działaniach komunikacyjnych marki. Dodatkowo na zakrętce pojawiła się litera „W”, czyli symbol produktu. Polskość zaakcentowano poprzez flagę znajdującą się na dole etykiety oraz certykfikat Polska Wódka (chronione oznaczenie geograficzne) na etykiecie tylnej. Wieloletnia historia produktu – została zaakcentowana tłoczeniem roku powstania marki, które podkreśla charakter premium.

ilustracjastrzałka

10 niezbędnych elementów celebracji

W ramach projektu „Ikona spotkań w nowej butelce” Wyborowa stworzyła, wspólnie z Sylwią Chutnik – polską pisarką i kulturoznawczynią zestawienie dziesięciu symboli spotkań. W tym przedmiotów codziennego użytku, z których często korzystamy, uczestnicząc we wspólnej celebracji.

- Wspólny projekt zrealizowany z marką Wyborowa był dla mnie bardzo  ciekawym wyzwaniem. Nie tylko dlatego, że uwielbiam spotkania towarzyskie, ale również ze względu na to, że naukowo zajmuję się antropologią codzienności. Badam, jak spędzamy wolny czas. Zależało nam na tym, aby w ramach projektu przedstawić rekwizyty, z którymi każdy z nas ma dobre wspomnienia i które w sposób naturalny łączą się z tematem spotkań – mówi Sylwia Chutnik.

Zaczynając od stołu, Sylwia Chutnik wybrała 10 niezbędnych przedmiotów, które symbolizują spotkania w najbliższym gronie. W naszej kulturze bowiem żadna uroczystość nie może obyć się bez stołu… Stawiamy na nim wszystko, czym chcemy się dzielić. Czasami jest to duży mebel, przekazywany z pokolenia na pokolenie –  po rodzicach czy dziadkach, czasem  jest to mały stolik, bo ten wiekowy zająłby połowę naszego mieszkania. Niezależnie od rozmiaru, to właśnie stół  jest nieodzownym miejscem spotkań, które zbliża, zacieśnia więzi i pozwala na budowanie autentyczncyh relacji.

Szykując się na spotkanie, nawet mniej zobowiązujące chcemy dobrze wyglądać i świetnie się czuć. Szybkim sposobem kobiet na odświeżenie wyglądu jest pociągnięcie ust szminką, najlepiej czerwoną. W trakcie spotkań towarzyskich czasami zdarza się, że jej odcisk  pojawi się na czyimś policzku lub męskim kołnierzu od koszuli, jest to wówczas nie tylko symbol piękna ale także symbol niewinnej interakcji.

Od niedawna do zestawienia przedmiotów będacych ikonami spotkań można również dodać smartfon, który bardzo często jest pomocny szczególnie na początku interakcji towarzyskiej. Zdzwaniamy się i umawiamy na spotkanie przez telefon, w mediach społecznościowych zaznaczamy, że weźmiemy udział w wydarzeniu, ustalamy gdzie się spotykamy, co i kiedy przynosimy. W telefonie mamy cały świat, również towarzyski. Wśród ikonicznych przedmiotów znajdziemy również: bombonierkę, chleb, marynarkę, radio jamnik, talerz oraz sofę. Ikoną, która zamyka listę towarzyskich symboli jest Wyborowa w nowej butelce w trzech wariantach, która tej jesieni ma swoją premierę.

Od ponad 90 lat marka Wyborowa wypracowała sobie status ikony, rozpoznawalnej na całym świecie i stale gości na stołach Polaków. Kultowa Wyborowa powróciła do korzeni, design nowej butelki inspirowany modernizmem lat 20., to hołd złożony czasom, w których powstała marka, czasom, w których technologia nie była obecna w każdej dziedzinie życia, a relacje z innymi były istotą spotkań towarzyskich. Do takich właśnie relacji zachęca Wyborowa razem z Maciejem Zakościelnym w najnowszym spocie kampanii.

Źródło: Wyborowa Pernod Ricard

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nikon z czterema nagrodami TIPA
Firma Nikon z przyjemnością informuje, że w tegorocznej edycji konkursu TIPA World Awards zdobyła nagrody w czterech kategoriach. Najnowszy aparat bezlusterkowy firmy Nikon, elegancki i stylowy Z f, został uhonorowany tytułem „Best Full-Frame Expert Camera” (Najlepszy pełnoklatkowy aparat – ekspert), a aparat Z 8 został nagrodzony prestiżowym...
W skupie akcji własnych o charakterze dywidendowym, przy wysokiej redukcji zapisów (ponad 90%), spółka Fabrity Holding nabyła 192,5 tys. akcji, które reprezentują 7,83% kapitału zakładowego. Transakcji miała wartość 7,7 mln zł, a spółka zamierza dodatkowo wypłacić akcjonariuszom około 7 mln zł w formie tradycyjnej dywidendy.  
lionelo dołącza do grona klientów Luckyyou
lionelo, producent wózków, fotelików samochodowych i innych produktów dziecięcych, dołącza do klientów poznańskiej agencji LUCKYYOU.
Pierwszy sklep Tchibo w nowym formacie otwarty w Poznaniu
Tchibo powraca do kawowego dziedzictwa. Marka z imponującą historią i tradycją, chcąc dzielić się swoją ekspertyzą, wprowadza w Polsce nowy koncept punktów własnych, ze zwiększoną przestrzenią kawiarnianą. Pierwsza kawiarnia Tchibo w nowej odsłonie właśnie pojawiła się na mapie Poznania (Centrum King Cross Marcelin). Menu obejmuje m.in. napoje kawowe i ciasta, zaś w...
Marta Szufranowicz dołącza do Gong
Marta Szufranowicz dołącza do zespołu GONG, obejmując stanowisko Strategy Director. Nowa dyrektorka strategii będzie nadzorować prace działu strategii dla takich klientów agencji jak ING, Żabka czy Netflix.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764