logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wybory zakupowe mieszkańców Europy Środkowo-Wschodniej

  PR 11.12.2019, przeczytano 274 razy

Branża fashion jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów współczesnej gospodarki. Dział modowy umacnia się nie tylko pod względem wielkości czy wartości, ale także perspektyw. Zmienia się również sposób ubierania Europejczyków. Jednak pomimo tego, że dzisiejsza moda jest uniwersalna, to wybory konsumenckie w wielu krajach wciąż bardzo się różnią.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wybory-zakupowe-mieszkancow-europy-srodkowo-wschodniej,385043,artykul.html

- Uwarunkowania geograficzne czy przyzwyczajenia kulturowe to tylko niektóre czynniki, które mają  wpływ na wybory zakupowe dokonywane przez przedstawicieli danych nacji. Tak duża rozbieżność w przyzwyczajeniach jest ogromnym wyzwaniem szczególnie dla e-commerców. Zazwyczaj oferty tworzone przez dany podmiot obowiązują na wszystkich rynkach, gdzie funkcjonuje sklep, dlatego jej ustalenie powinno być na tyle powszechne, aby każdy mógł wybrać coś dla siebie – mówi Katarzyna Kaczmarczyk, International Marketing Manager w ANSWEAR.com.

Coraz większa popularność marek premium

Marki premium, czyli te, które wyróżniają się wysoką jakością zyskują coraz szersze grono zwolenników zwłaszcza wśród Rumunów oraz Bułgarów. To właśnie te nacje są gotowe przeznaczyć znacznie wyższe kwoty, aby nabyć ubrania znanych marek np. Calvin Klein czy Guess Jeans. Warto podkreślić, że dla tych narodowości istotna jest również wielkość logo na ubraniu ─ im większe, tym lepiej.

Produkty marek premium charakteryzują się także wyższą ceną, dlatego cieszą się one bardzo dużą popularnością w czasie okazjonalnych oraz sezonowych wyprzedaży. Podczas Black Friday, w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (w Polsce, Słowacji, Czechach, na Ukrainie, Węgrzech, w Rumunii oraz Bułgarii) najczęściej kupowano produkty takich marek jak Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Tommy Jeans, Guess Jeans, czy Levi’s. Jednak Bułgarzy najczęściej wybierali produkty Pepe Jeans oraz Marc O’Polo, co ciekawe, znacznie bardziej niż inni gustują oni w czarnych elementach garderoby, wynika z danych ANSWEAR.com.

Poza brandami premium coraz częściej do koszyków „wkładane” są produkty marek własnych ─ te wyprodukowane przez ANSWEAR znalazły się w czołówce najchętniej kupowanych podczas zakupowego święta.

Jakie produkty wybierają?

Rynek odzieżowy jest mocno zróżnicowany również pod względem rodzaju kupowanych produktów. Styl glamour preferują mieszkańcy Ukrainy, jednak lubują się oni w ubraniach zakupionych w sieciówkach, w przeciwieństwie do Rumunów czy Bułgarów, dla których liczy się elegancja i wysoka jakość. Nasi południowi sąsiedzi tzn. Czesi i Słowacy, podobnie jak Polacy, wybierają wygodne i codzienne elementy. Zwłaszcza czescy klienci preferują sportowy styl ubierania ze względu na aktywny tryb życia. Również dla nich liczy się to, aby zakupiona odzież była ekologiczna, a skład przyjazny środowisku.

Zamiłowanie do promocji

Prócz konkretnych artykułów, dane państwa różnią się także sposobem i czasem dokonywania zakupów. Jednak łączy je jeden element, czyli zamiłowanie do promocji. Mieszkańcy Europy Środkowo-Wschodniej, podobnie jak większość Europejczyków, wolą poczekać do sezonowych obniżek, aby zaoszczędzić. Tendencję tę możemy zaobserwować w aktywności danych nacji podczas Black Friday. Z roku na rok liczba zamówień bije kolejne rekordy. Według danych ANSWEAR.com liczba zamówień w 2018 do 2017 roku na Ukrainie wzrosła o 144 proc. natomiast na Węgrzech o 135 proc. Najmniejszy wzrost został odnotowany w Rumunii – 82 proc. oraz Słowacji – 89 proc.

Liczby potwierdzają tezę, że każda z narodowości lubuje się w innym sposobie dokonywania zakupów, np. Bułgarzy preferują spontaniczne zakupy podczas promocji, natomiast Węgrzy wolą przemyśleć decyzję o zakupie, a obniżki nie przesądzają o zakupie.

Źródło: Answear.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fundacja Bądź rozpoczęła kampanię 1,5 proc. podatku
W tym tygodniu rozpoczęła się kampania Fundacji Małgosi Braunek Bądź zachęcająca do przekazywania 1,5 proc. podatku na jej działania statutowe. Kampanię wspiera seria spotów reklamowych w których udział wzięli m. in. Jakub Żulczyk oraz Wojciech Eichelberger.
Streetcom z kampanią influencer marketingową dla Philips
Agencja Streetcom wygrała przetarg i zrealizuje kampanię influencer marketingową dla urządzeń z linii Philips OVI. Głównym celem realizowanych działań jest poszerzanie świadomości i budowanie zaufania do nowej kategorii produktów oraz wygenerowanie pozytywnego buzz w sieci. Działania potrwają do końca kwietnia br.
Sama Wybierz Samorząd: kampania profrekwencyjna
Kobiety już raz osiągnęły duży sukces. Pokazały, jaką mają moc – tłumnie poszły głosować w wyborach 15 października, podnosząc znacznie ogólną frekwencję. To wciąż za mało, żeby zmienić świat – każdymi wyborami możemy i powinnyśmy decydować o kluczowych dla nas sprawach. Ważne jest, by istotne dla nas kwestie wreszcie miały wystarczający priorytet w...
Inglot klientem agencji Lepont
Polska marka kosmetyczna Inglot, istniejąca na rynku od 1983 roku, dołączyła do grona klientów Lepont, powierzając agencji adaptację strategii komunikacji PR i influencer marketingową, działania media relations, prowadzenie biura prasowego, wysyłki kreatywne oraz projekty specjalne.
Endorfina Events świętuje 15 urodziny
21 marca w warszawskim klubie Moon odbył się jubileusz agencji endorfina events. Przyjaciele, rodzina, partnerzy biznesowi, klienci, obecni oraz byli pracownicy, celebrowali ten wyjątkowy moment w historii firmy. 200 gości miało okazję wspólnie wspominać kluczowe momenty w historii firmy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764