logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Wycinanie outline-u (Coreldraw)

   13.08.2001, przeczytano 11093 razy


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wycinanie-outline-u-%28coreldraw%29,406,artykul.html

Przygotowując pracę do wycinania pamiętaj, że outline nie jest rzeczywistym, dającym się wyciąć obiektem wektorowym, a jedynie parametrem powodującym wygenerowanie odpowiedniej mapy bitowej na ekranie monitora lub wydruku. Niezależnie od jego szerokości, faktyczny obiekt pozostaje pojedynczą linią. Aby go wyciąć musimy wykreślić dwie linie, po których poruszać będzie się nóż lub frez. W Corelu można posłużyć się funkcją Contour stosując ją np. dwukrotnie - raz na zewnątrz, raz do wewnątrz obiektu. Po uzyskaniu potrzebnych linii obiekt należy rozseparować, usunąć oryginał i rozgrupować wszystkie elementy.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Natomiast posiadacze wersji 9.0 Corela mogš posłużyc się poleceniem "Przekształc kontur w obiekt" (menu Rozmieszczenie). Tak jest szybciej.

,

albo nacisnąć ctrl + shift + q
  

,

a mozna tez nacisnac Ctrl+Shift+Q i po robocie
(przynajmniej w wersji 9).

,

Jeśli mamy już kontur (outline) np. w kliparcie lub w logo, to można go zamienić na obiekt kombinacją klawiszy ctrl+shift+Q.

Najnowsze w tym dziale

Mimo światowej pandemii dla mnie zeszły rok był cudowny, bo urodziłam wymarzoną, zdrową córkę. Jako pracująca mama posiadam znacznie mniej czasu na pisanie artykułów (choć moja doba ma tyle samo godzin, co doba Einsteina...). Jednak praca nadal jest moją pasją. Dlatego postanowiłam popracować nad treścią oraz formą moich tekstów. Postaram się pisać...
Atrakcyjność siatkówki versus piłka nożna dla marketerów
Dwa plemiona – fani siatkówki oraz piłki nożnej. W internetowych komentarzach, wypowiedziach niektórych dziennikarzy czy, rzadziej, samych zawodników pojawiają się argumenty w dyskusji dotyczącej tego, która dyscyplina jest lepsza, bardziej wymagająca sportowo i zasługuje na większe zainteresowanie. Spór ten jednak ostatecznie wydaje się...
Studium przypadku kampani Brandlift dla marki Amica
Marka Amica, producent artykułów gospodarstwa domowego, dołączyła do portfolio klientów BrandLift. Celem przeprowadzonej dla niej kampanii była promocja odkurzacza pionowego ułatwiającego codzienne domowe porządki. Jak się okazało, wyniki akcji przeszły najśmielsze oczekiwania.
Zmysłowe podejście do irracjonalnego klienta
Zmysły pomagają konsumentom podejmować decyzje zakupowe, a marketerom wpływać swoimi działaniami na klientów. Marketing sensoryczny jest najskuteczniejszy wówczas, gdy odwołuje się do wszystkich pięciu zmysłów – im marka jest bardziej multisensoryczna, tym lepiej. Klienci niezwykle cenią sobie dobre relacje z marką. Według badań, aż 2/3...
Nowa identyfikacja wizualna Uniwersytetu Fryderyka Chopina
Wraz z początkiem 2020 r. Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina unowocześnił formę komunikacji, wprowadzając zgodny z obowiązującymi trendami profesjonalny system identyfikacji wizualnej (SIW). Zasady konstrukcji znaku, sposoby jego zastosowania oraz obowiązującą kolorystykę opisano w Księdze Znaku UMFC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764