logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Wycisz.to - zanieczyszczenie hałasem w kampanii Krishome

  PR 31.10.2024, przeczytano 269 razy
ilustracjastrzałka

Dom, zaprojektowany zgodnie ze współczesnymi trendami architektonicznymi, wykonany z energooszczędnych materiałów, spełniający ekologiczne normy to pewność naszego bezpieczeństwa, ciszy i spokoju. Czy aby na pewno? Okazuje się, że po cichu, niezauważenie, w sferę komfortu naszego życia wkrada się hałas. Czy jest sposób, aby ograniczyć to zjawisko? Tak. Jednym z elementów są dobre okna z szybami akustycznymi.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wycisz.to---zanieczyszczenie-halasem-w-kampanii-krishome,406309,artykul.html

Zanieczyszczenie hałasem wokół nas

Widząc ogromną potrzebę uświadomienia społeczeństwu poważnego zagrożenia jakim jest hałas, firma Glassolutions by Saint Gobain rozpoczęła ogólnopolską kampanię społeczną WYCISZ.TO w całości poświęconą temu problemowi.

- Ta kampania to dla nas projekt szczególny, ponieważ nie tylko wskazujemy problem, ale także pomagamy go rozwiązać wspólnie z naszym Partnerem, siecią KRISHOME – mówi Maciej Mańko, Marketing Manager z Saint-Gobain Glassolutions.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

- Wierzymy, że dzięki wspólnym wysiłkom możemy sprawić, że hałas stanie się mniej uciążliwy, a nasze środowisko akustyczne – bardziej komfortowe. W ramach tej inicjatywy edukujemy klientów o szkodliwym wpływie hałasu na zdrowie i jakość życia oraz oferujemy konkretne rozwiązania, które zwiększają komfort ich codziennego otoczenia. Wspólne działania z KRISHOME obejmują zarówno szeroko zakrojoną kampanię informacyjną, jak i wdrażanie innowacyjnych produktów, które skutecznie izolują od dźwięków zewnętrznych – podkreśla Maciej Mańko.

Czym zatem jest hałas? Hałas definiujemy jako niepożądane, uciążliwe lub szkodliwe dźwięki, które zakłócają spokój i negatywnie wpływają na samopoczucie. Granica między dźwiękiem a hałasem jest subiektywna i każdy z nas ma inną wrażliwość na dźwięki środowiskowe.

Za hałas możemy uznać każdy dźwięk, który utrudnia koncentrację, powoduje zmęczenie, uniemożliwia odpoczynek oraz jest szkodliwy dla zdrowia np. może prowadzić do szkodzenia słuchu – w skrajnych przypadkach nawet głuchoty, jak również do nadciśnienia, chorób serca, zaburzeń snu, stanów lękowych czy depresji. Przy budowie lub remoncie domu, inwestorzy zwracają uwagę na aspekty związane z energooszczędnością, nie mając świadomości, że także hałas cywilizacyjny znacząco wpływa na komfort przyszłego życia i zdrowia rodziny.

Z jakim hałasem mierzą się domownicy w polskich domach i mieszkaniach?

Mogłoby się wydawać, że za hałas w przestrzeniach domowych odpowiadają głównie dźwięki dobiegające z sąsiednich lokali. Mimo, że taki problem może być dość uciążliwy, w rzeczywistości najbardziej kłopotliwe jest to, co słychać z zewnątrz. Warto mieć świadomość tego, jak wiele hałasu generują elementy dnia codziennego:

  • lekki wiatr: 20 dB,
  • dźwięki dobiegające zza okna wychodzącego na spokojną ulicę: 50 dB,
  • spokojna rozmowa: 50 - 60 dB,
  • dźwięki dobiegające zza okna wychodzącego na ruchliwą ulicę: 70 dB,
  • skrzyżowanie w mieście: 78 dB,
  • droga szybkiego ruchu: 82 dB,
  • suszarka do włosów: 80 - 90 dB.

Należy pamiętać, że hałas na poziomie 85 dB wiąże się z pewnym ryzykiem dla zdrowia człowieka. Gdy osiągnie 90 dB, jest to już poważne zagrożenie. Hałas przekraczający 120 dB oznacza odczuwalny ból.

- Fakty i statystyki wskazują, że 20% populacji Europy jest narażona na hałas powyżej 55dB w nocy co zwiększa ryzyko występowania chorób sercowo-naczyniowych czy psychicznych – alarmują europejscy lekarze. Im dłuższa jest ekspozycja na hałas, tym poważniejsze mogę okazać się też skutki fizyczne.

Zmiany w przepisach – konieczność spełnienia wymagań akustycznych

Od 1 sierpnia 2024 roku zostały wprowadzone zmiany rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego. Zmiana dotyczy przede wszystkim konieczności przeprowadzenia analizy w zakresie rozwiązań technicznych i materiałowych, mających na celu spełnienie wymagań akustycznych wynikających z przepisów wydanych na podstawie art. 7 ust. 2 pkt 1 ustawy, zawierającą w szczególności informację o:

  • Zakładanym poziomie hałasu zewnętrznego oddziałującego na budynek.
  • Poziomie wymaganej izolacyjności akustycznej przegród w budynku, w tym dla przegród pomiędzy lokalami, okien, drzwi wejściowych do lokali.
  • Wyrobach budowlanych zapewniających wymaganą izolacyjność akustyczną przegród, o których mowa w lit. b.
  • Dopuszczalnym poziomie hałasu oraz dźwięku przenikających do pomieszczeń budynku oraz o sposobie spełnienia tych wymagań – w przypadku budynku mieszkalnego jednorodzinnego z dwoma lokalami,
  • budynku mieszkalnego jednorodzinnego w zabudowie szeregowej lub bliźniaczej lub budynku mieszkalnego wielorodzinnego.

Strona kampanii: https://wycisz.to

Źródło: Krishome

krishome.eu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinar Harbingers: Jak budować wizerunek i maksymalizować zyski?
Już 17 grudnia 2024 roku o godzinie 10.00 odbędzie się bezpłatny webinar organizowany przez Harbingers poświęcony nowoczesnym strategiom sprzedaży, podczas którego poruszone będą zagadnienia związane ze skutecznym generowaniem leadów i zwiększaniem sprzedaży dzięki metodom Brandformance oraz Profit on Ad Spend (POAS), jak również wykorzystywaniem platformy...
Dziewczyny pomagają na Movember
Movember, czyli polski wąsopad jest coroczną akcją, w której mężczyźni symbolicznie zapuszczają wąsy, aby okazać solidarności z chorującymi na raka. To także pretekst do dyskusji na temat profilaktyki nowotworów prostaty i jąder.
Oranżada Hellena Party z kampanią „Jest okazja? Jest Party!”
Z końcem listopada Oranżada Hellena Party rozpoczęła kampanię reklamową pod hasłem „Jest okazja? Jest Party!”, w ramach której marka zachęca konsumentów do celebrowania nawet najmniejszych, nieoczywistych momentów w życiu. Komunikacja obejmuje m.in. współpracę z influencerami, działania w przestrzeni digitalowej oraz konkurs dla...
Samsung zaprasza na salony wraz z Marcinem Szczeliną
Samsung nawiązuje partnerstwo z Marcinem Szczeliną, krytykiem i kuratorem architektury, w ramach autorskiego formatu „Salon Warszawski”.
Bank Pekao zaprasza młodych graczy do Fortnite
Dla wszystkich fanów gamingu i przyszłych mistrzów finansów Bank Pekao S.A. przygotował coś specjalnego. Wyszedł z inicjatywą stworzenia innowacyjnej mapy Tycoon w grze Fortnite, łącząc świat gamingu z edukacją finansową. Ta koncepcja skierowana jest do młodych osób, które chcą zdobywać umiejętności zarządzania finansami, bawiąc się przy...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764