logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wydatki branży turystycznej na reklamę cyfrową

  PR 11.07.2019, przeczytano 795 razy
ilustracjastrzałka

Wydatki branży turystycznej na reklamę cyfrową wyniosły w ubiegłym roku około 179 mln złotych, z czego co najmniej ¼ mogła zostać przeznaczona na mobile – czytamy w najnowszym raporcie „Turyści 2019” przygotowanym przez agencję marketingu mobilnego Spicy Mobile. Polacy nie tylko coraz częściej korzystają z aplikacji turystycznych, ale też dokonują rezerwacji hotelu czy biletów lotniczych przez smartfona.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-branzy-turystycznej-na-reklame-cyfrowa,383200,artykul.html

Spicy Mobile na bieżąco analizuje potencjał i dynamikę różnych sektorów rynku w kontekście rozwoju usług mobilnych, np. gier i aplikacji, m-commerce czy płatności mobilnych. W opublikowanym właśnie raporcie „Turyści 2019” analizie poddano branżę turystyczną. W publikacji wykorzystano m.in. dane organizacji turystycznych, rynkowych graczy, a także wyniki własnego badania aktywności użytkowników urządzeń mobilnych w aplikacjach turystycznych.

Według danych The World Travel & Tourism Council (WTTC), globalny rynek usług turystycznych osiągnął w 2018 r. wartość 8,8 bilionów dolarów i z tempem wzrostu na poziomie +3,9% jest drugim tuż za produkcją (+4%) najszybciej rozwijającym się sektorem na świecie.

Także w Polsce rynek turystyczny rośnie stabilnie. Jak wynika z szacunkowych danych Ministerstwa Sportu i Turystyki, w 2018 r. Polacy wzięli udział w 47,7 mln podróży krajowych (w porównaniu do 2017 r. liczba krajowych podróży długookresowych wzrosła o 4,5%) oraz 12,7 mln turystycznych wyjazdów zagranicznych (wzrost o 6,6%). Z roku na rok rosną też wydatki na zakup usług turystycznych. Jak podaje ministerstwo, wydatki turystów zagranicznych związane z pobytem w Polsce wzrosły o 7% do 34,95 mld zł, zaś wydatki na podróże krajowe mieszkańców Polski aż o 14,5% do 27,7 mld zł.

- Turystyka z udziałem niemal 6% w polskim PKB napędza gospodarkę. Równolegle jesteśmy świadkami rewolucji mobilnej – komentuje Tomasz Kąkol ze Spicy Mobile. - Tylko 9% Polaków nie korzysta ze smartfona do czynności bezpośrednio związanych z wyjazdem turystycznym, jeszcze mniej badanych wyłącza swój smartfon w trakcie wakacji. To powoduje, że firmy działające w szeroko rozumianym biznesie turystycznym coraz częściej inwestują w reklamę mobilną i marketing mobilny – zwłaszcza w oparciu o dane geolokalizacyjne.

Według badania IAB/PwC AdEx, w którym biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, udział branży turystycznej (podróże i turystyka, HoReCa) w torcie reklamy cyfrowej utrzymuje się na poziomie 4%, co przy łącznych wydatkach daje kwotę około 179 mln zł. Można przyjąć, że przynajmniej ¼  budżetów jest przeznaczana na mobile.

Smartfon – o czym przekonują wyniki badań – jest wykorzystywany na każdym etapie wyboru i korzystania z usługi turystycznej. Dane Spicy Mobile pochodzące z pasywnego pomiaru aktywności użytkowników na urządzeniach mobilnych z systemem Android pokazują, że co drugi użytkownik smartfona w Polsce korzystał w 2018 r. z aplikacji turystycznej (49%), zaś co szósty z mobilnych map lub nawigacji (17%). Po aplikacje tego typu sięgają częściej osoby w wieku 25-34 lata oraz 45 lat i więcej. W obu grupach wiekowych odnotowano wyższy zasięg oraz wyższą liczbę uruchomień aplikacji w miesiącu na użytkownika.

Z kolei wyniki ankiety przeprowadzonej przez Opinium Research dla KAYAK w pięciu krajach (w tym w Polsce) pozwalają sformułować kolejny wniosek – Polacy chętnie korzystają ze smartfonów do rezerwacji usług turystycznych w trakcie podróży. Co drugi ankietowany Polak (51%) przyznał, że używa w trakcie wyjazdu smartfona do rezerwowania hoteli, lotów lub samochodów na wynajem. Dla porównania, na to samo pytanie twierdząco odpowiedziało 11% Brytyjczyków, 31% Austriaków i 40% Niemców.

Teraz, jak przekonuje Tomasz Kąkol, jest ostatni moment dla firm działających w branży turystycznej, aby sensownie wydać pieniądze na reklamę oferty wakacyjnej. Jak wynika z danych Polskiej Izby Turystyki, co trzecia rezerwacja w biurze podróży jest dokonywana niemal przed samym urlopem – nie później niż 10 dni przed planowanym wyjazdem (34%).

  • Raport „Turyści 2019” jest dostępny TUTAJ[PDF]

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pekao S.A.: bankowość prywatna z nowym designem placówek i aplikacji
Bank Pekao S.A. otworzył dwie pierwsze placówki bankowości prywatnej w zupełnie nowym formacie. W Warszawie i Łodzi klienci mogą już korzystać z nowoczesnych a zarazem eleganckich przestrzeni z elementami wystroju projektantów nurtu modernistycznego. Klienci bankowości prywatnej Pekao z pewnością dostrzegą też zmianę tła w aplikacji mobilnej PeoPay, w której udostępniona...
Zeromat wspiera rebranding Pepsi
Pepsi zaprasza wszystkich fanów marki do świętowania i powitania Pepsi Zero Cukru. Tuż przy rondzie ONZ, w centrum Warszawy, czekać będzie na nich wyjątkowa atrakcja — Zeromat. To pierwszy tego rodzaju automat marki, w którym oddając puste opakowanie po produkcie, w zamian otrzymujesz dwa pełnowymiarowe napoje gratis. Od teraz aż do 13 kwietnia możesz przyjść i...
Wojciech Borowski wraca na stanowisko w McCann
Po dwóch latach Wojciech Borowski ponownie obejmuje stanowisko Dyrektora Zarządzającego McCANN, jednocześnie pełniąc funkcję Group CEO McCANN Poland. Marcin Sosiński, dotychczasowy Dyrektor Zarządzający, który łączył tę rolę ze stanowiskiem Dyrektora Kreatywnego, zdecydował się opuścić agencję po 14 latach pracy.
Newline podsumowuje sprzedaż monitorów w Polsce
Newline Interactive to dobrze znany na polskim rynku dostawca monitorów interaktywnych. Odpowiedź na pytanie – jak dobrze znany – przyniosło podsumowanie sprzedaży w roku 2023. Raport przygotowany przez Futuresource Consulting nie pozostawia wątpliwości - co 5. sprzedany w Polsce monitor interaktywny to Newline. Udział rynkowy Newline Interactive wyniósł 19.06% - co daje marce...
Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764