logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wydatki na reklamę mobilną gonią ruch

  PR 11.06.2019, przeczytano 196 razy
ilustracjastrzałka

W 2018 r. liczba użytkowników urządzeń mobilnych po raz pierwszy w historii przekroczyła liczbę użytkowników PC. Wzrosły także o 35% wydatki na reklamę mobilną. Mimo to, dysproporcja między wielkością ruchu a wysokością wydatków pogłębia się.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-na-reklame-mobilna-gonia-ruch,382847,artykul.html

Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych był obserwowany od dawna. Obecnie z urządzeń mobilnych korzysta 23,5 mln osób w wieku 7 lat i więcej, w tym 5 mln przegląda internet wyłącznie mobilnie. Jednocześnie, począwszy od marca ub.r. zaczęła spadać liczba użytkowników PC (obecnie wynosi ona 23 mln). Jak wynika z analiz Spicy Mobile, ruch mobilny jest generowany z tendencją wzrostową głównie przez smartfony – w 2018 r. ich udział wśród użytkowników urządzeń mobilnych wyniósł aż 71%.

ilustracjastrzałka

- O roku „mobile” mówi się od kilku lat, jednak dopiero teraz hasło „mobile first” znalazło swoje potwierdzenie w liczbach – komentuje Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile.  – Po pierwsze, więcej osób korzysta z internetu mobilnie niż przez PC. Po drugie, coraz więcej  użytkowników korzysta z internetu wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych. Do grupy „mobile only” należy ponad 5 mln osób. Tylko w ciągu ostatniego roku, liczba osób korzystających wyłącznie z urządzeń mobilnych wzrosła aż o 38%”.

ilustracjastrzałka

Mimo to, z roku na rok pogłębia się dysproporcja między wielkością ruchu a wysokością wydatków na reklamę mobilną – ruch rośnie dużo szybciej. W 2018 r. na reklamę w kanale mobile wydano rekordową kwotę 1,2 mld złotych, a jej udział w rynku reklamy cyfrowej wzrósł o 19% (z 22,6% w 2017 r. do 26,9% w 2018 r.). W tym samym czasie udział odsłon mobilnych w ogólnej liczbie odsłon zwiększył się aż o 27%.

ilustracjastrzałka

Budżety i ruch w mobile’u idą do aplikacji. Aktywność mobilna – jak pokazują wyniki badania Spicy Mobile – jest konsumowana głównie przez aplikacje. Korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych to zasadniczo korzystanie z aplikacji. W 2018 r. aż 83% czasu na smartfonach i 90% czasu na tabletach przypadło na aplikacje (instalowane i preinstalowane).

ilustracjastrzałka

Warto także podkreślić, że na telefonach wzrósł udział czasu korzystania z aplikacji instalowanych – z 62% do 66% w 2018 r., co może być konsekwencją przełamywania u użytkowników tzw. bariery „pierwszej instalacji”, a także rozwojem samych aplikacji, których usługi odpowiadają na coraz więcej potrzeb.

Według danych firmy analitycznej App Annie, wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia nie tylko przychody generowane przez sklepy z aplikacjami, ale i inne formy monetyzacji, jak reklamy w aplikacjach i przede wszystkim m-commerce, który sam odpowiada za około 95% tej kwoty. Gdyby rynek aplikacji mobilnych traktować jako gospodarkę narodową, byłby trzecią co do wielkości według danych Banku Światowego po Stanach Zjednoczonych i Chinach.

- Wysokość wydatków na reklamę mobilną w aplikacjach może tylko rosnąć – przyznaje Tomasz Kąkol, Sales Director w Spicy Mobile. – Ten trend dotyczy rynku globalnie oraz Polski, a wynika z kilku czynników. Po pierwsze, aplikacje zbierają wiele informacji na temat użytkowników, które firmy mogą dalej monetyzować. Po drugie, co widzimy w Polsce, koszt emisji reklamy jest tańszy niż na stronach mobilnych. I wreszcie po trzecie, siłą napędową są sami konsumenci kupujący mobilnie.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Cięcie zasięgów: Jak Facebook udaje, że (nie)walczy z deepfake'ami
„Wyobraźcie to sobie przez chwilę: jeden człowiek posiadający całkowitą kontrolę nad skradzionymi danymi miliardów ludzi, wszystkimi ich sekretami, życiem, przyszłością…” – mówi Mark Zuckerberg na sfałszowanym nagraniu, które opublikował na portalu brytyjski artysta Bill Posters jako część promocji projektu...
Netia wzbogaciła dzisiaj (18 czerwca) swoją ofertę TV o cztery kolejne kanały: TVN Fabuła HD, NTL Radomsko, Discovery Life HD, Food Network HD. Jakość dwóch innych popularnych pozycji została podniesiona do HD. Po zmianach oferta TV Netii składa się z 221 kanałów, w tym 132 w jakości HD.
W czerwcu br., zgodnie z umową inwestycyjną zawartą we wrześniu 2018 r., Agora w drugiej rundzie finansowania objęła kolejne udziały w czeskiej spółce ROI Hunter, dostawcy platformy marketingowej umożliwiającej firmom z branży e-commerce promowanie i sprzedaż produktów za pośrednictwem Google’a i Facebooka. Agora jest mniejszościowym udziałowcem ROI Hunter...
Lokalne podróże w wakacyjnej edycji #Jedziemywpolskę
Wirtualna Polska rusza z drugą edycją wakacyjnego cyklu #JedziemyWPolskę. Reporterzy pojadą w trasę autobusami, pociągami i autostopem. W ubiegłym roku odwiedzili 12 miejscowości, a wiele reportaży powstało dzięki zgłoszeniom w serwisie dziejesie.wp.pl.
Wakacyjne studio i inne propozycje na lato dla słuchaczy Rock Radia
Od poniedziałku, 24 czerwca br. Rock Radio będzie nadawać programy z wakacyjnej ramówki. Znajdą się w niej m.in. cykl "Wakacyjne studio Rock Radia" prowadzony z ogródka Hard Rock Cafe w Warszawie, audycja "Lato na bogato" i konkurs "Wakacyjny przygodnik Rock Radia", a także wspomnienia największych i najciekawszych rockowych festiwali czy koncertów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764