logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wydatki na reklamę mobilną gonią ruch

  PR 11.06.2019, przeczytano 991 razy
ilustracjastrzałka

W 2018 r. liczba użytkowników urządzeń mobilnych po raz pierwszy w historii przekroczyła liczbę użytkowników PC. Wzrosły także o 35% wydatki na reklamę mobilną. Mimo to, dysproporcja między wielkością ruchu a wysokością wydatków pogłębia się.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-na-reklame-mobilna-gonia-ruch,382847,artykul.html

Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych był obserwowany od dawna. Obecnie z urządzeń mobilnych korzysta 23,5 mln osób w wieku 7 lat i więcej, w tym 5 mln przegląda internet wyłącznie mobilnie. Jednocześnie, począwszy od marca ub.r. zaczęła spadać liczba użytkowników PC (obecnie wynosi ona 23 mln). Jak wynika z analiz Spicy Mobile, ruch mobilny jest generowany z tendencją wzrostową głównie przez smartfony – w 2018 r. ich udział wśród użytkowników urządzeń mobilnych wyniósł aż 71%.

ilustracjastrzałka

- O roku „mobile” mówi się od kilku lat, jednak dopiero teraz hasło „mobile first” znalazło swoje potwierdzenie w liczbach – komentuje Małgorzata Wołejko, Mobile Audience Measurement Director w Spicy Mobile.  – Po pierwsze, więcej osób korzysta z internetu mobilnie niż przez PC. Po drugie, coraz więcej  użytkowników korzysta z internetu wyłącznie z poziomu urządzeń mobilnych. Do grupy „mobile only” należy ponad 5 mln osób. Tylko w ciągu ostatniego roku, liczba osób korzystających wyłącznie z urządzeń mobilnych wzrosła aż o 38%”.

ilustracjastrzałka

Mimo to, z roku na rok pogłębia się dysproporcja między wielkością ruchu a wysokością wydatków na reklamę mobilną – ruch rośnie dużo szybciej. W 2018 r. na reklamę w kanale mobile wydano rekordową kwotę 1,2 mld złotych, a jej udział w rynku reklamy cyfrowej wzrósł o 19% (z 22,6% w 2017 r. do 26,9% w 2018 r.). W tym samym czasie udział odsłon mobilnych w ogólnej liczbie odsłon zwiększył się aż o 27%.

ilustracjastrzałka

Budżety i ruch w mobile’u idą do aplikacji. Aktywność mobilna – jak pokazują wyniki badania Spicy Mobile – jest konsumowana głównie przez aplikacje. Korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych to zasadniczo korzystanie z aplikacji. W 2018 r. aż 83% czasu na smartfonach i 90% czasu na tabletach przypadło na aplikacje (instalowane i preinstalowane).

ilustracjastrzałka

Warto także podkreślić, że na telefonach wzrósł udział czasu korzystania z aplikacji instalowanych – z 62% do 66% w 2018 r., co może być konsekwencją przełamywania u użytkowników tzw. bariery „pierwszej instalacji”, a także rozwojem samych aplikacji, których usługi odpowiadają na coraz więcej potrzeb.

Według danych firmy analitycznej App Annie, wartość globalnego rynku aplikacji mobilnych może wynieść do 2021 r. aż 6,3 biliona dolarów. Ta liczba uwzględnia nie tylko przychody generowane przez sklepy z aplikacjami, ale i inne formy monetyzacji, jak reklamy w aplikacjach i przede wszystkim m-commerce, który sam odpowiada za około 95% tej kwoty. Gdyby rynek aplikacji mobilnych traktować jako gospodarkę narodową, byłby trzecią co do wielkości według danych Banku Światowego po Stanach Zjednoczonych i Chinach.

- Wysokość wydatków na reklamę mobilną w aplikacjach może tylko rosnąć – przyznaje Tomasz Kąkol, Sales Director w Spicy Mobile. – Ten trend dotyczy rynku globalnie oraz Polski, a wynika z kilku czynników. Po pierwsze, aplikacje zbierają wiele informacji na temat użytkowników, które firmy mogą dalej monetyzować. Po drugie, co widzimy w Polsce, koszt emisji reklamy jest tańszy niż na stronach mobilnych. I wreszcie po trzecie, siłą napędową są sami konsumenci kupujący mobilnie.

Źródło: Spicy Mobile

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764