logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

INFOGRAFIKA: wydatki na reklamę w III kw. 2017

  PR 24.11.2017, przeczytano 726 razy
ilustracjastrzałka

Komentarz Magdy Kolenkiewicz, Dyrektor Generalnej Starcomu: Po dziewięciu miesiącach 2017 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wzrosła o 1,2proc., czyli o 72,1 mln zł w porównaniu do roku ubiegłego. Sam trzeci kwartał natomiast to wzrost 1,1proc.. Widzimy, że rynek po wyjątkowo słabym drugim kwartale (+0,5 proc.) nieco się odbił, ale wciąż daleko mu do wzrostów z kwartału pierwszego  (+2,2 proc.).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-na-reklame-w-iii-kw.-2017,34617,artykul.html

Na całym rynku po dziewięciu miesiącach roku osiem sektorów zwiększyło swoje wydatki reklamowe, a osiem odnotowało spadki. Motorem były inwestycje sektorów media, napoje i alkohole oraz motoryzacja. Obserwujemy też wzrosty w kategoriach takich jak odzież/dodatki oraz sprzęty domowe, meble, dekoracje. Natomiast w największych, jeśli chodzi o wielkość wydatków reklamowych, sektorach widzimy albo bardzo niewielki wzrost (handel: +1,2 proc., farmaceutyki: 0,7 proc.) albo istotne spadki (żywność – bardzo mocne redukcje budżetów kluczowych graczy jak Unilever czy Mondelez, a także telekomunikacja i finanse).

Jeśli chodzi o klasy mediów, mamy do czynienia z kolejnym słabym kwartałem w TV, przy czym jest to efekt niewystarczających zasobów reklamowych w tym medium, a nie brakiem popytu na to medium. Średni czas oglądania telewizji (ATV) w grupie 16-49 spadł aż o 6,8 proc.. To zaś przełożyło się na spadek dostępnych EqGRP o około 5 proc.. Słowem, reklamodawcy byliby skłonni wydać kilkanaście milionów więcej, gdyby zasoby reklamowe na rynku były dostępne.

Z innych klas mediów mocno urosły internet oraz kina. Kolejny kwartał z rzędu najwyższy wolumenowy wzrost odnotowały budżety przeznaczone na promocję w internecie, który stanowi obecnie prawie 33proc. wszystkich wydatków reklamowych na rynku.

Po trzech kwartałach rynek reklamy w Polsce rozczarowuje. Wzrost wydatków reklamodawców o 1,2proc. przy dynamice PKB na poziomie 4 proc. jest zaskakująco słabym wynikiem. Wchodzimy jednak w czwarty kwartał i okres świąteczny więc intensywna walka o klientów, którzy w tym roku mają wyjątkowo zasobne portfele, przełoży się na wyższy niż w ciągu ostatnich 9 miesięcy wzrost wydatków na reklamę Tym samym przewidujemy, że dynamika rynku na koniec 2017 r. wzrośnie do 2 proc.

Źródło: Starcom

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Komentuje dr Mariusz Woźniakowski z Katedry Marketingu Wydziału Zarządzania UŁ
CNN: zrównoważony rozwój gorącym tematem w mediach
Termin zrównoważony rozwój w ciągu kilku ostatnich lat jest wyraźnie nadużywany, co niestety może doprowadzić do utraty jego właściwego znaczenia i stać się jedynie pustym hasłem reklamowym. Jednak nie powinno być to przeszkodą do poważnego traktowania kwestii zrównoważonego rozwoju, która jest bardzo istotna dla naszej przyszłości. Aby zrozumieć jak dużą rolę pełni...
Jak zaprojektować stoisko targowe?
Każdy, kto choć raz wystawiał się na targach, wie, jak trudne i wymagające jest stworzenie przyciągającego uwagę stoiska, spójnego z wizerunkiem firmy i jej celami marketingowymi. Dobrze zaprojektowana ekspozycja powinna prezentować ofertę marki w przejrzysty, a jednocześnie bardzo sugestywny sposób. Spytaliśmy Agę Kobus i Grzegorza Goworka, architektów ze...
„Z naszą ofertą mierzymy wysoko” - Jacek Teodorczyk, Teba
O trzech dekadach w sektorze druku na różnych podłożach, wdrażaniu pionierskich urządzeń, owocnej współpracy z MIMAKI oraz adaptowaniu rozwiązań do niestandardowych potrzeb klientów mówi Jacek Teodorczyk, właściciel firmy TEBA.
Odchodzenie od głównego nurtu spraw stanowi coraz częstszą odpowiedź na internetowe zagrożenia. Będzie to niebawem wymagało zmiany podejścia tych, którzy informacji poszukują, ale i tych, którzy je dostarczają
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764