logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Wydatki reklamowe branży handlowej

  PR 14.06.2019, przeczytano 235 razy
ilustracjastrzałka

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-reklamowe-branzy-handlowej,382904,artykul.html

Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża handlowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 223,7 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano niewiele mniej – 223 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –20,6 mln zł.

Piątek najpopularniejszym dniem tygodnia

W maju największe budżety reklamowe branży handlowej lokowane były w piątki i wyniosły w sumie 98,3 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 34,5 mln zł.

ilustracjastrzałka

Marki o największych wydatkach reklamowych

W maju marka Lidl zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 70 mln zł.  Na kolejnych miejscach znalazły się Media Expert (45,9 mln zł), Biedronka (31,9 mln zł), RTV Euro AGD (31,3 mln zł) oraz Media Markt (26,7 mln zł).

ilustracjastrzałka

Typy reklamowanych produktów

W maju 2019 roku najwyższe budżety w branży handlowej zostały przeznaczone na reklamy dyskontów (27 proc.) oraz sklepów z elektroniką (26 proc.).

Inwestowano również w promocję m.in. sklepów meblowych, sklepów budowlanych, drogerii, hipermarketów, a także sklepów internetowych.

ilustracjastrzałka

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

www.imm.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Zmiany w zarządzie spółki ZPR Media SA
Ewa Latkowska, pełniąca dotychczas funkcję wiceprezesa ZPR Media SA, obejmuje od dziś funkcję prezesa zarządu tej spółki. Renata Krzewska, która była oddelegowana do zarządu ZPR Media wyłącznie na czas określony, wraca do swoich obowiązków w radzie nadzorczej. Do zarządu spółki wchodzi Małgorzata Szabłowska, obejmując stanowisko wiceprezesa do...
Adam Kornacki pokaże, jak bezpiecznie kupić samochód za granicą
Adam Kornacki i jego ekipa od wielu sezonów z sukcesami pomagają klientom znaleźć wymarzone auto na trudnym polskim rynku samochodowym. Teraz podejmują kolejne wyzwanie! Tym razem poszukają najlepszych okazji w Niemczech, Holandii, Włoszech i USA. Nowy program „Zakup kontrolowany za granicą” już od 15 grudnia wyłącznie w kolekcji MotorTrend, tylko w Playerze.
Co roku publikujemy listę haseł najbardziej zyskujących na popularności - te wyszukiwania pokazują, czym żyliście w mijającym roku. Na pierwszym miejscu tegorocznej listy znalazł się Strajk nauczycieli, który elektryzował Was i opinię publiczną tuż przed wakacjami. Interesowały Was nie tylko informacje o samym strajku czy postulatach pedagogów, ale także te,...
„Sedno Sprawy” Radia Plus w wersji wideo
Poranne rozmowy Jacka Prusinowskiego z politykami, emitowane na antenie Radia Plus w cyklu „Sedno Sprawy”, wystartowały w wersji wideo. Można je oglądać na Youtube oraz na fanpage’u stacji.
Świąteczny prezent od Cyfrowego Polsatu i Ipli - ponad 20 dodatkowych kanałów TV
Jak co roku, Cyfrowy Polsat przygotował dla swoich abonentów świąteczną niespodziankę – nawet 27 kanałów bez dodatkowych opłat. Świąteczne „otwarte okno” dostępne będzie aż do 6 stycznia 2020 r. Prezent dostępny jest dla abonentów telewizji satelitarnej i kablowej w technologii IPTV, również mobilnie – w serwisie Cyfrowy Polsat...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764