Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża handlowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą przeznaczono 223,7 mln zł. W reklamę radiową zainwestowano niewiele mniej – 223 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –20,6 mln zł.
Piątek najpopularniejszym dniem tygodnia
W maju największe budżety reklamowe branży handlowej lokowane były w piątki i wyniosły w sumie 98,3 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 34,5 mln zł.
Marki o największych wydatkach reklamowych
W maju marka Lidl zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 70 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Media Expert (45,9 mln zł), Biedronka (31,9 mln zł), RTV Euro AGD (31,3 mln zł) oraz Media Markt (26,7 mln zł).
Typy reklamowanych produktów
W maju 2019 roku najwyższe budżety w branży handlowej zostały przeznaczone na reklamy dyskontów (27 proc.) oraz sklepów z elektroniką (26 proc.).
Inwestowano również w promocję m.in. sklepów meblowych, sklepów budowlanych, drogerii, hipermarketów, a także sklepów internetowych.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów