logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: wydatki reklamowe branży turystycznej w 2015 roku

  PR 16.09.2015, przeczytano 2561 razy
ilustracjastrzałka

W sumie 16 mln Polaków planowało w tym roku wyjazd wakacyjny, z czego 5 mln myślało o wyjeździe za granicę – wynika z danych Mondial Assistance. O polskiego turystę konkurowały nie tylko biura podróży, zachęcające do skorzystania ze swojej oferty, ale również przewoźnicy czy branża gastronomiczna.  Tylko w pierwszej połowie tego roku cała branża turystyczna wydała na promocję niemal 119 milinów złotych czyli 16% więcej niż w analogicznym okresie 2014 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. Wydatki bez uwzględnienia branży gastronomicznej wyniosły z kolei niemal 88 milionów i wzrosły aż o 24%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/wydatki-reklamowe-branzy-turystycznej-w-2015-roku,25971,artykul.html

W analizowanym okresie najwięcej w promocję zainwestowały biura podróży przeznaczając na ten cel ponad 32 miliony złotych (28% wszystkich wydatków) – o 3% więcej niż w okresie od stycznia do czerwca 2014 roku. Drugie miejsce z udziałem na poziomie 26% i kwotą ponad 31 milionów zajęły firmy z kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze. Ten sektor zanotował najbardziej dynamiczny wzrost wydatków w stosunku do pierwszej połowy 2014  roku – zwiększając je dwukrotnie. Prawie 31 milionów wynosiły budżety, jakie na reklamę przeznaczyła gastronomia, która zanotowała z kolei nieznaczny spadek o 4% w porówaniu z analogicznym okresem 2014 roku. Zestawienie zamyka promocja miejsc noclegowych (12%, 14 milionów) i regionów turystycznych (8% i 9,5 miliona), która to kategoria zanotowała z kolei najwiekszy spadek nakladów o 21%. 

Biura podróży najchętniej reklamują swoją ofertę turystyczno-wypoczynkową. W kategorii transport publiczny, koleje i linie lotnicze na swoją reklamę najwięcej przeznaczyła kolej (ponad 16 milionów) wyprzedzając porty i linie lotnicze (11 milionów). W przypadku gastronomii dominują reklamy restauracji, a spośród miejsc noclegowych najchętniej promowały się hotele. 

Firmy z sektora turystycznego najczęściej reklamują się w Internecie, gdzie w pierwszej połowie 2015 roku ulokowały 37% swoich budżetów marketingowych. Reklama w tym kanale kosztowała je ponad 43 miliony zł (I – VI 2015 r, źródło: Codemedia), a wzrost w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku wynosi 52%. Najczęściej kampanie reklamowe były realizowane w takich portalach jak Wp.pl, Onet.pl i Gazeta.pl. 

Drugim najpopularniejszym medium była telewizja, gdzie firmy ulokowały ponad 33 miliony złotych (28% nakładów). Jest to kwota o ok 2% większa niż w ciągu pierwszych 6 miesięcy 2014 roku. Reklamy najczęściej pojawiały się w Polsacie i TVN. Bardzo chętnie wybierany był kanał informacyjny TVN24, wyprzedzając TVP1 i AXN. Wysoko uplasowały się takie kanały tematyczne jak Discovery Channel, National Geographic Channel i Comedy Central.

10% czyli 12 milionów firmy przeznaczyły na kampanie z wykorzystaniem radia, najczęściej w stacjach ogólnopolskich Radiu Zet i RMF FM. Firmy chętnie reklamowały się również w lokalnych edycjach PR3, radia ESKA oraz Vox FM. W porównaniu z analogicznym okresem 2014 rokiem wydano więcej o ok. 9% (4 miliony) – wynika z analizy domu mediowego Codemedia. 

Niecałe 13 milionów (11%) branża turystyczna przeznaczyła na promocję w magazynach, które zanotowały wzrost – o 20% - w porównaniu z pierwszą połową 2014 roku. W przypadku tygodników i miesięczników firmy wybierały najczęściej „Wprost”, „Politykę” i „Forbes”. Zaraz za nimi uplasował się „Twój Styl”, Newsweek” i „GALA”. Jeśli chodzi o tytuły turystyczne, to najchętniej branża reklamowała się w takich magazynach jak: „Podróże”, „Business Traveller Poland” i  „Voyage”. Dużą popularnością cieszyły się periodyki wydawane przez linie lotnicze – „Kaleidoscope” i „Wizz”.

7% budżetów – 8,5 miliona złotych - pochłonęła reklama zewnętrzna. Ponad 4,5 miliona kosztowała promocja w kinach (4% wydatków całej kategorii), a nieco ponad 4 milionów w prasie codziennej. W dziennikach najwięcej budżetów ulokowano w „Gazecie Wyborczej”, tytułach z portfolio Polska Press i „Super Expressie”.

Źródło: Codemedia

www.codemedia.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
MKiDN: wszystkie media publiczne oraz PAP w stanie likwidacji
Celem rozwiania wątpliwości Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego jako reprezentant Skarbu Państwa uprzejmie wyjaśnia, że wszystkie spółki mediów publicznych oraz Polska Agencja Prasowa, zostały skutecznie postawione w stan likwidacji, co jest potwierdzone wpisami do Krajowego Rejestru Sądowego. 
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764